Hirdetés

A Microsoft és az Oculus ugrott rá elsőként az OpenXR-re

Az első tényleges implementációkra szükség is lesz a Minecraft új VR verziójában.

Hirdetés

A Khronos Group nagyjából egy éve jelentette be, hogy elkészült az OpenXR végleges, 1.0-s specifikációja, most pedig már az alkalmazásáról beszélnek, ugyanis megszülettek az első implementációk is rá. Konkrétan a Microsoft és az Oculus az egységesítés úttörője, aminek hála az Oculus Rift termékcsaládban tartozó, illetve a Windows Mixed Reality headsetek támogatottak, de a HoloLens 2, valamint az Oculus Quest kapott meghajtókat.


[+]

Ezzel gyakorlatilag egy nagyon lényeges lépést tudhat maga mögött a piac, ugyanis a fejlesztőknek mostantól elég csak az OpenXR alkalmazásinterfészt támogatni, és ezzel automatikusan működni fog az adott program a fenti eszközökön. Nyilván a HoloLens 2 kakukktojás, hiszen az a kiterjesztett valóságra koncentrál, de ha lesz még egy hasonló eszköz erre a területre, és az is kap OpenXR implementációt, akkor egy API-n keresztül az is támogatható.

A Microsoft már szoftveres szinten is rástartolt a rendszerre, így érkezik a Minecraft úgymond egységesített VR verziója, amely leváltja a korábbi programverziót, és szabványos szinten támogatja majd a VR headseteket. Ez ugyan a most is csak az Oculus és a Windows Mixed Reality megoldásokat jelenti, de amíg régen nem volt lehetőség a támogatást bővíteni, addig a frissítéssel lesz, tehát tulajdonképpen megnyílik az út például a HTC Vive termékcsalád felé.

[+]

A redmondi óriáscég a HoloLens 2-höz is készít kéz- és szemmozgást követő fejlesztéseket, és ezek gyártófüggetlen OpenXR kiterjesztés formájában kerülnek beépítésre. Itt azért fontos megjegyezni, hogy a szóban forgó kiterjesztések még nem részei a fő specifikációnak, de hosszabb távon ezek teljes szabványosítása a cél.

A Khronos Group szerint a többiek is jönnek, de a stabil implementáció fejlesztése időigényes, így mindenki saját maga dönthet a támogatásra vonatkozó bejelentéssel kapcsolatban. Az biztos, hogy iparági szinten az OpenXR gyakorlatilag mindenki elfogadja. Mindezeken túl a Blender és a WebXR is fókuszban van, szintén gyártófüggetlen formában.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Előzmények

Hirdetés