Az OLED tévék lenyomták a QLED-eket

Az utóbbi időszakban jóval keresettebbek az OLED televíziók.

A technológiai és azon belül a szórakoztatóelektronikai iparág egyik leghitelesebb piackutató cége az IHS Markit egyik legutóbbi felmérésében az OLED és a QLED képalkotási eljárásra épülő televízióik iránti kereslet változását vizsgálta. Mint az talán köztudott, az OLED első számú támogatója az LG, amely tucatnyi más, kisebb gyártónak adja el paneljeit, a másik oldalon pedig olyan óriások sorakoznak, mint a Samsung vagy a TCL.


(forrás: IHS Markit) [+]

A cég arra a következtetésre jutott a beérkezett adatok alapján, hogy az OLED mostanra a rivális eljárás fölé nőtt, legalábbis, ami az értékesítési adatokat jelenti. Az IHS Markit által közzétett jelentésből kiderül, hogy a karácsonyi szezont egyértelműen megnyerte az OLED technológia. Emellett az is világosan látszik, hogy az első negyedévben az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest drámai az eltérés. Amíg az OLED-ből közel dupla annyi fogyott, mint 2017-ben, addig a QLED televíziók iránt majdnem felére csökkent a kereslet. Az eredményekből világosan kirajzolódik a trend, miszerint az OLED egyre inkább hódít. Többek között ennek is köszönhető, hogy korábban a QLED mellett kiálló Hisense is "átállt", és már el is kezdte árulni OLED televízióit Kínában.

Előzmények

Hirdetés