Az OEM-eknél már bombázza a Steam masinákat a Microsoft

Már csak napok kérdése és hivatalosan is elrajtolnak az első Steam masinák, amelyeket a gyártók valószínűleg ezen a héten be is jelentenek. Emiatt több forrásból is úgy értesültünk, hogy a Microsoft az OEM-eknél komoly kampányba kezdett, amelyen belül a vállalat a Windows 10 előnyeit hirdeti a SteamOS-sel szemben. Utóbbi alapvetően nem nehéz, mivel a SteamOS jelenleg nagyon nem tűnik egy kész, főleg játékosoknak szánt operációs rendszernek, de a Microsoft elővette még a játékokat is, mint a legnagyobbat ütő fegyvert.

Hirdetés

Az üzenet végtelenül egyszerű az OEM-ek számára. A Windows 10 mindenre képes, amire a SteamOS, és még számos olyan játék futtatható rajta, akár most is és főleg a jövőben, ami SteamOS-en nem lesz elérhető. Így lehetne nagyon röviden összefoglalni az egész célzást, amit a Microsoft közvetít a partnerek számára, és ez úgy néz ki, hogy az OEM-ek többségénél beválik, hiszen egyszerűen megéri kifizetni a licencet azért, hogy a játékos előtelepített Windows 10-hez jusson. Azt persze nehéz megmondani, hogy itt a háttérben milyen alkuk köttetnek meg, nyilvánvaló, hogy egy OEM partner számára a Windows 10 licenc nem ugyanannyi, mint amennyit a Microsoft a végfelhasználóktól kér egy licenc áráért, de a lényeg az, hogy meggyőző a stratégia.

Érdekes eleme a meggyőzésnek az is, hogy a DirectX 12 mellett a Microsoft azt is kiemeli, hogy a nyílt specifikációjú Vulkan API is elérhető lesz Windows 10-en, tehát az ezt használó programokkal sem lesz gond, illetve a legfőbb előny a WDDM 2.0, amely az iparág első, kifejezetten explicit API-khoz tervezett grafikus driver modellje, és hasonló képességű alappal a Windows 10-et leszámítva egyetlen másik operációs rendszer sem rendelkezik. Persze ezek olyan dolgok, amelyeket már hónapok óta lehet ismerni, vagyis újdonság ebből a szempontból nincs.

Ennél érdekesebbek maguk a játékok. Azt nehéz lenne megmondani, hogy a Microsoft mennyire nyitotta ki a pénztárcáját a terjedés felgyorsítása érdekében, de az elkövetkező pár hónapban olyan DirectX 12-n futó programok érkeznek, mint például a Deus Ex: Mankind Divided, a Dishonored 2, a Fable Legends, a Gears of War: Ultimate Edition, a Hitman és a Rise of the Tomb Raider. Ezek közül egyik sem fut majd SteamOS-en, és ha hihetünk az adatoknak, akkor ez csak a töredéke azoknak a rövidesen érkező alkotásoknak, amelyek kapnak DirectX 12-es leképezőt. Ráadásul ezek között több olyan port is van, amelyek Windows 10 operációs rendszer nélkül nem indulnak el, noha a pontos címeket egyelőre nem lehet biztosan tudni. Valószínűleg a Fable Legends és a Rise of the Tomb Raider esetében lesz majd kötelező a Windows 10 használata, mivel ez a két program DirectX 11-es leképezőt egyáltalán nem kap.

A fejlesztők helyzetét a Microsoft még azzal is megkönnyíti, hogy a Windows 10-re való frissítést az ajánlott csomagba rakják, így az elkövetkező hónapokban várhatóan minden olyan Windows 7-es és 8.1-es operációs rendszer automatikusan Windows 10 lesz, ahol a felhasználók a frissítéssel még vártak. Persze opcionálisan a visszaváltás lehetősége egy ideig megmarad, de az automatikus frissítés keretein belül a Windows 10 telepítése a felhasználó beleegyezése nélkül is elindul, igaz ezt nem kötelező folytatni, így a frissítés az elején megszakítható.

Az látszik, hogy a Microsoft a PC-s játékpiacot nagyon komolyan gondolja, és ennek érdekében a lehető legagresszívebb magatartást vették fel. A SteamOS-től valószínűleg nem kell tartaniuk, de úgy néz ki, hogy a biztonság kedvéért amennyire csak lehet kivégzik a kezdeményezést, nehogy évek múlva gondot okozzon.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés