Elérhető a Keplerhez készített technikai demonstráció

Az NVIDIA elérhetővé tette az „A New Dawn” névre keresztelt technikai demonstrációt, melyet a vállalat fejlesztői a Kepler architektúrához szabtak. Az megszokott, hogy a cégek szinte minden generációban készítenek valamilyen érdekesebb programot, ami képes megmutatni, hogy mire képes az adott fejlesztés. Egy technikai demonstráció viszont többféle lehet, így alkalmazhat komoly újításokat, vagy esetleg a szépség kerülhet a középpontba. Érdekes, hogy ebben az évben az AMD és az NVIDIA másképp látta a helyzetet. Az AMD főleg újításokkal kísérletezett, így a Leo demó a PTEX formátumra, illetve a forward+ lighting technikára helyezte a hangsúlyt. Előbbi a művészek munkája egyszerűsíti a világ feltextúrázásánál, míg utóbbi deferred render alkalmazása nélkül is lehetővé teszi ezer pontfényforrás kezelését, illetve a valós idejű globális illuminációt. Az NVIDIA komoly újításokra nem törekedett, de a szépséget a cég nagyon is komolyan vette.


[+]

Az „A New Dawn” technikai demonstráció a GeForce FX 5800 Ultra Dawn nevű demójának felújított változata. A legnagyobb különbség, hogy az új verzió már nem cube environment mappingot használ, így a környezet valós geometriai váz, mely összesen négymillió háromszögből épül fel. Dawn haja is sokkal részletesebb, hiszen negyvenezer hajszálat kapott a modell, melyek ráadásul nem statikusak. Az új Dawn programban árnyékok is vannak, továbbá a környezeti fény mellett lokális fényforrásokkal is lehet számolni, emellett post-process effektek dobják fel az összképet. Az elsimításról FXAA gondoskodik.


[+]

Az NVIDIA a technikai demonstrációt a GeForce GTX 690-hez készítette, de a program kapott egy butított grafikai módot, így a GeForce GTX 670-es és 680-as VGA-val rendelkező felhasználók is képesek futtatni. Utóbbi kikapcsolja a post-process effekteket, emellett csökkenti a shaderek precizitását, illetve maga Dawn sem lesz olyan szép.

A DirectX 11-es API-t használó program az alábbi linken tölthető le. A futtatáshoz Windows 7 illetve Vista operációs rendszer szükséges. Elméletben bármelyik DirectX 11-et támogató GeForce-on elindul a program, de jó sebességre csak a gyorsabb, Kepler architektúrára épülő termékek esetében lehet számítani.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés