Elérhető a Keplerhez készített technikai demonstráció

Hirdetés

Az NVIDIA elérhetővé tette az „A New Dawn” névre keresztelt technikai demonstrációt, melyet a vállalat fejlesztői a Kepler architektúrához szabtak. Az megszokott, hogy a cégek szinte minden generációban készítenek valamilyen érdekesebb programot, ami képes megmutatni, hogy mire képes az adott fejlesztés. Egy technikai demonstráció viszont többféle lehet, így alkalmazhat komoly újításokat, vagy esetleg a szépség kerülhet a középpontba. Érdekes, hogy ebben az évben az AMD és az NVIDIA másképp látta a helyzetet. Az AMD főleg újításokkal kísérletezett, így a Leo demó a PTEX formátumra, illetve a forward+ lighting technikára helyezte a hangsúlyt. Előbbi a művészek munkája egyszerűsíti a világ feltextúrázásánál, míg utóbbi deferred render alkalmazása nélkül is lehetővé teszi ezer pontfényforrás kezelését, illetve a valós idejű globális illuminációt. Az NVIDIA komoly újításokra nem törekedett, de a szépséget a cég nagyon is komolyan vette.


[+]

Az „A New Dawn” technikai demonstráció a GeForce FX 5800 Ultra Dawn nevű demójának felújított változata. A legnagyobb különbség, hogy az új verzió már nem cube environment mappingot használ, így a környezet valós geometriai váz, mely összesen négymillió háromszögből épül fel. Dawn haja is sokkal részletesebb, hiszen negyvenezer hajszálat kapott a modell, melyek ráadásul nem statikusak. Az új Dawn programban árnyékok is vannak, továbbá a környezeti fény mellett lokális fényforrásokkal is lehet számolni, emellett post-process effektek dobják fel az összképet. Az elsimításról FXAA gondoskodik.


[+]

Az NVIDIA a technikai demonstrációt a GeForce GTX 690-hez készítette, de a program kapott egy butított grafikai módot, így a GeForce GTX 670-es és 680-as VGA-val rendelkező felhasználók is képesek futtatni. Utóbbi kikapcsolja a post-process effekteket, emellett csökkenti a shaderek precizitását, illetve maga Dawn sem lesz olyan szép.

A DirectX 11-es API-t használó program az alábbi linken tölthető le. A futtatáshoz Windows 7 illetve Vista operációs rendszer szükséges. Elméletben bármelyik DirectX 11-et támogató GeForce-on elindul a program, de jó sebességre csak a gyorsabb, Kepler architektúrára épülő termékek esetében lehet számítani.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények