Az NVIDIA DLSS lassan érkezik a játékokba, de egy érdekes fejlemény, hogy nem minden felbontáson érhető el. Ezt az információt elfelejtették közölni a zöldek, így gyakorlatilag a felhasználók, illetve a média jött rá a nehezen megmagyarázható limitációkra. Ezek a megjelent játékokat tekintve a következők:
VGA típusa |
1920x1080 |
2560x1440 | 3840x2160 |
---|---|---|---|
GeForce RTX 2060 |
nincs | nincs | van |
GeForce RTX 2070 | nincs | nincs | van |
GeForce RTX 2080 | nincs | nincs | van |
GeForce RTX 2080 Ti | nincs | nincs | van |
Titan RTX |
nincs | nincs | van |
VGA típusa |
1920x1080 DXR inaktív |
1920x1080 DXR aktív |
2560x1440 DXR inaktív |
2560x1440 DXR aktív |
3840x2160 DXR inaktív |
3840x2160 DXR aktív |
---|---|---|---|---|---|---|
GeForce RTX 2060 |
nincs | van | nincs | van | nincs | van |
GeForce RTX 2070 | nincs | van | nincs | van | nincs | van |
GeForce RTX 2080 | nincs | nincs | nincs | van | nincs | van |
GeForce RTX 2080 Ti | nincs | nincs | nincs | nincs | nincs | van |
Titan RTX |
nincs | nincs | nincs | nincs | nincs | van |
VGA típusa |
1920x1080 DXR inaktív |
1920x1080 DXR aktív |
2560x1440 DXR inaktív |
2560x1440 DXR aktív |
3840x2160 DXR inaktív |
3840x2160 DXR aktív |
---|---|---|---|---|---|---|
GeForce RTX 2060 |
nincs | van | nincs | van | nincs | nincs |
GeForce RTX 2070 | nincs | van | nincs | van | van | van |
GeForce RTX 2080 | nincs | nincs | nincs | van | van | van |
GeForce RTX 2080 Ti | nincs | nincs | nincs | van | van | van |
Titan RTX |
nincs | nincs | nincs | van | van | van |
Azt tudni kell, hogy a DLSS lényegében egy zárt middleware. A partnerstúdió kap pár fájlt, amelyek működtetik az egész rendszert, és az NVIDIA ezt szabadon konfigurálja. Mivel a fejlesztőknek nincs meg a forráskód, így vagy beépítik úgy, ahogy kapták a csomagot, vagy kihagyják az egészet, de módosítani semmiképpen sem tudják. Ezzel gyakorlatilag az NVIDIA dönti el, hogy a DLSS-t mikor lehet bekapcsolni, illetve mikor nem, valamint az is egy fix beállítás, hogy a DLSS aktiválása mellett csak a kijelölt felbontás 75%-ával történik a valós számítás.
A TechPowerUp! megkérdezte az okokat, amire azt válaszolta a cég, hogy a DLSS akkor a leghatékonyabb, amikor a GPU maximálisan ki van használva. Ebben abból a szempontból van valami, hogy az egyes GPU-kban változó mennyiségű Tensor mag van, amelyek bizonyos beállítások során esetlegesen limitálhatják is a feldolgozási sebességet, amit az NVIDIA minden bizonnyal nem szeretne engedni.
A fentiektől függetlenül az egész csak döntés kérdése. A DLSS valójában akármilyen beállításokkal aktiválható lehetne, és a natív felbontás 75%-ához sem feltétlenül kellene ragaszkodni, de valószínűnek tartjuk, hogy az NVIDIA-nak van egy minimálisan meghatározott értéke a sebességnövekedésre, amihez makacsul tartják magukat. Ahol ezt egy adott hardver nem hozná, ott a DLSS-t inkább letiltják a fejlesztőknek szállított fájlokban. Mindezt roppant nehéz objektíven megítélni, mert nem láthatjuk azokat az adatokat, amelyeket az NVIDIA nyilván kimér a tesztek során, amikor meghatározzák, hogy a DLSS mikor működhet, illetve mikor nem.