Hirdetés

Felbontásfüggő a DLSS elérhetősége a megjelent játékokban

Az NVIDIA szerint ez azért van, mert maximális kihaszáltságú GPU szükséges a jó hatékonysághoz.

Hirdetés

Az NVIDIA DLSS lassan érkezik a játékokba, de egy érdekes fejlemény, hogy nem minden felbontáson érhető el. Ezt az információt elfelejtették közölni a zöldek, így gyakorlatilag a felhasználók, illetve a média jött rá a nehezen megmagyarázható limitációkra. Ezek a megjelent játékokat tekintve a következők:

Final Fantasy XV - DLSS elérhetősége
VGA típusa
1920x1080
2560x1440 3840x2160
GeForce RTX 2060
nincs nincs van
GeForce RTX 2070 nincs nincs van
GeForce RTX 2080 nincs nincs van
GeForce RTX 2080 Ti nincs nincs van
Titan RTX
nincs nincs van
Battlefield V - DLSS elérhetősége
VGA típusa
1920x1080
DXR inaktív
1920x1080
DXR aktív
2560x1440
DXR inaktív
2560x1440
DXR aktív
3840x2160
DXR inaktív
3840x2160
DXR aktív
GeForce RTX 2060
nincs van nincs van nincs van
GeForce RTX 2070 nincs van nincs van nincs van
GeForce RTX 2080 nincs nincs nincs van nincs van
GeForce RTX 2080 Ti nincs nincs nincs nincs nincs van
Titan RTX
nincs nincs nincs nincs nincs van
Metro Exodus - DLSS elérhetősége
VGA típusa
1920x1080
DXR inaktív
1920x1080
DXR aktív
2560x1440
DXR inaktív
2560x1440
DXR aktív
3840x2160
DXR inaktív
3840x2160
DXR aktív
GeForce RTX 2060
nincs van nincs van nincs nincs
GeForce RTX 2070 nincs van nincs van van van
GeForce RTX 2080 nincs nincs nincs van van van
GeForce RTX 2080 Ti nincs nincs nincs van van van
Titan RTX
nincs nincs nincs van van van

Azt tudni kell, hogy a DLSS lényegében egy zárt middleware. A partnerstúdió kap pár fájlt, amelyek működtetik az egész rendszert, és az NVIDIA ezt szabadon konfigurálja. Mivel a fejlesztőknek nincs meg a forráskód, így vagy beépítik úgy, ahogy kapták a csomagot, vagy kihagyják az egészet, de módosítani semmiképpen sem tudják. Ezzel gyakorlatilag az NVIDIA dönti el, hogy a DLSS-t mikor lehet bekapcsolni, illetve mikor nem, valamint az is egy fix beállítás, hogy a DLSS aktiválása mellett csak a kijelölt felbontás 75%-ával történik a valós számítás.

A TechPowerUp! megkérdezte az okokat, amire azt válaszolta a cég, hogy a DLSS akkor a leghatékonyabb, amikor a GPU maximálisan ki van használva. Ebben abból a szempontból van valami, hogy az egyes GPU-kban változó mennyiségű Tensor mag van, amelyek bizonyos beállítások során esetlegesen limitálhatják is a feldolgozási sebességet, amit az NVIDIA minden bizonnyal nem szeretne engedni.

A fentiektől függetlenül az egész csak döntés kérdése. A DLSS valójában akármilyen beállításokkal aktiválható lehetne, és a natív felbontás 75%-ához sem feltétlenül kellene ragaszkodni, de valószínűnek tartjuk, hogy az NVIDIA-nak van egy minimálisan meghatározott értéke a sebességnövekedésre, amihez makacsul tartják magukat. Ahol ezt egy adott hardver nem hozná, ott a DLSS-t inkább letiltják a fejlesztőknek szállított fájlokban. Mindezt roppant nehéz objektíven megítélni, mert nem láthatjuk azokat az adatokat, amelyeket az NVIDIA nyilván kimér a tesztek során, amikor meghatározzák, hogy a DLSS mikor működhet, illetve mikor nem.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés