2019. július 22., hétfő

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

60%-ot is gyorsul a No Man’s Sky a Vulkan API-n

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az új frissítés azonban még mindig tesztfázisban van, tehát nem tekinthetők véglegesnek az eredmények.

Két hete számoltunk be arról, hogy Vulkan API-ra vált a No Man's Sky, amellyel kapcsolatban megérkeztek az első teszteredmények. A Golem.de letöltötte az aktuális frissítést, amely még mindig tesztfázisban van, tehát nem tekinthető véglegesnek, de egyfajta képet már biztosít arról, hogy mi várható.

Az említett média egy 6 GB-os NVIDIA Geforce GTX 1060 Founder's Edition és egy 8 GB-os XFX AMD Radeon RX 590 Fatboy VGA-t eresztett egymásnak, ezek nagyjából 200 euróért szerezhetők most be, tehát az ár tekintetében lényegében egymás konkurenciái. A beállítás szempontjából ultra grafikai szint volt az alap, méghozzá 1920x1080 és 2560x1440 pixeles felbontáson. OpenGL API-val egyik hardver sem érte el a 60 képkocka/másodperces tempót. Full HD-ben a GeForce 50, míg a Radeon 40 fps-re volt képest, WQHD-ben pedig rendre 35 és 34 fps-sel kellett beérni. A Vulkan API-ra váltva jöttek a változások. A Radeon rendre 65 és 45 fps-re gyorsult, így Full HD-ben 60, míg WQHD-ben 32 százalékos a tempónövekedés, a GeForce viszont lassult, rendre 46 és 33 fps-re, ami lényegében 8-9%-os visszaesés.

Azt érdemes észben tartani, hogy ez még mindig egy tesztelői frissítés, vagyis várhatóan még javulni fog. Emiatt az NVIDIA eredményeit nem feltétlenül érdemes figyelembe venni, mert nagyon sok stúdió csinálja azt a Vulkan API esetében, hogy az AMD hardvereire elkészítik a játékot, míg a GeForce-okra csak a fejlesztés utolsó szakaszában optimalizálnak. Ennek az oka, hogy a Radeonon sokkal könnyebb Vulkan API-ra írt kódot debugolni és profilozni, ugyanis az eleve hardveres nyomkövetést használó Radeon GPU Profiler biztosít RenderDoc interoperabilitást, ami hatalmas segítség a fejlesztők számára a hibakeresés szempontjából. Végeredményben azonban valószínűleg a GeForce-ok is gyorsulni fognak, amint elkezdenek ezekkel a hardverekkel is foglalkozni a programozók, csak a fejlesztés aktuális szakaszában ez még nem feltétlenül prioritás.

A végleges kód várhatóan az idén érkező Beyond frissítéssel jöhet, ami hozza a virtuális valóság teljes támogatását, illetve kiterjeszti a többjátékos lehetőségeket.

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.