Lecserélte a Vulkan API-ra az OpenGL-t a No Man’s Sky

A Beyond frissítés főleg erre a technikai változásra van felépítve, az újítások zöme az így nyert lehetőségeknek köszönhető.

Április közepén számoltunk be arról, hogy Vulkan API-ra vált a No Man's Sky, és ennek a tesztverziója május óta elérhető, de most megjelent a végleges csomag, amely egyben hozta a Beyond frissítést is. Utóbbival a virtuális valóság teljes támogatása (SteamVR és OpenVR), illetve többjátékos lehetőségek kiterjesztése is elérhető, de mindkettő alapja az OpenGL Vulkan API-ra való lecserélése, ugyanis így lényegesen jobban futhat a játék.

Hirdetés

A fejlesztést végző Hello Games szerint minden PC-n előnyt jelent az explicit API-ra való átállás, ha sebességben nem is, akkor a gyorsabb betöltés tekintetében mindenképpen, ugyanis a Beyond frissítés már nem fordítja le és tölti be az összes shadert, ez a lépcső csupán azokra a kódokra korlátozódik, amelyekre tényleg szükség van. Mindemellett kiválasztható a grafikus vezérlő, köszönhetően annak, hogy a Vulkan API képes inicializálni az összes PC-ben található erőforrást. Ezek ugyan egymás mellett nem működhetnek párhuzamosan, de például mostantól a nem túl korszerű szoftveres átkapcsolást használó notebookon a felhasználó nem lesz az integrált grafikus vezérlőre kényszerítve, egyszerűen csak ki kell jelölnie a kívánt dedikált grafikus vezérlőt, és azon fog futni a játék. Ennek óriási jelentősége van, hiszen sokszor igen komoly sebességet lehet nyerni így, arról nem is beszélve, hogy a játékosok végre normálisan használhatják a mobil gépüket.

Az OpenGL-ről Vulkan API-ra való váltás során a Hello Games két tényezőre fókuszált. Ezek közül az egyik az explicit párhuzamos parancsgenerálás volt, amivel sokkal hatékonyabban használhatók ki a mai többmagos processzorok, illetve a többletterhelés csökkenésével a gyengébb CPU-k is jobban fognak skálázódni. A memóriamenedzsment tekintetében a memóriaigény csökkentése számított prioritásnak, és ezen elsődlegesen a rendszermemória terhelését kell érteni, de a VRAM is hatékonyabban van kezelve. Ettől függetlenül azért maximális minőséghez nem árt 8 GB-nyi VRAM-mal rendelkező VGA, de a textúrarészletesség visszavételével akár 2 GB is elég.

A fejlesztőktől megtudtuk, hogy az Intel IGP-k tulajdonosainak is kedveztek, ugyanis – a Vulkan API-nak hála – a Beyond frissítés problémamentesen fog futni. Persze ezekben azért nincs annyi nyers erő, mint az AMD és az NVIDIA egyes megoldásaiban, de a grafikai szint paraméterezésével már lehet olyan beállításokat találni, amelyekkel elérhető a folyamatos sebességet egy Intel grafikus vezérlővel rendelkező gépen.

A több gigabájtos Beyond frissítés persze rengeteg játékmechanikára vonatkozó változást is kínál, amelyek persze nem igazán technikai jellegűek.

Előzmények

Hirdetés