Hirdetés

Lecserélte a Vulkan API-ra az OpenGL-t a No Man’s Sky

A Beyond frissítés főleg erre a technikai változásra van felépítve, az újítások zöme az így nyert lehetőségeknek köszönhető.

Április közepén számoltunk be arról, hogy Vulkan API-ra vált a No Man's Sky, és ennek a tesztverziója május óta elérhető, de most megjelent a végleges csomag, amely egyben hozta a Beyond frissítést is. Utóbbival a virtuális valóság teljes támogatása (SteamVR és OpenVR), illetve többjátékos lehetőségek kiterjesztése is elérhető, de mindkettő alapja az OpenGL Vulkan API-ra való lecserélése, ugyanis így lényegesen jobban futhat a játék.

Hirdetés

A fejlesztést végző Hello Games szerint minden PC-n előnyt jelent az explicit API-ra való átállás, ha sebességben nem is, akkor a gyorsabb betöltés tekintetében mindenképpen, ugyanis a Beyond frissítés már nem fordítja le és tölti be az összes shadert, ez a lépcső csupán azokra a kódokra korlátozódik, amelyekre tényleg szükség van. Mindemellett kiválasztható a grafikus vezérlő, köszönhetően annak, hogy a Vulkan API képes inicializálni az összes PC-ben található erőforrást. Ezek ugyan egymás mellett nem működhetnek párhuzamosan, de például mostantól a nem túl korszerű szoftveres átkapcsolást használó notebookon a felhasználó nem lesz az integrált grafikus vezérlőre kényszerítve, egyszerűen csak ki kell jelölnie a kívánt dedikált grafikus vezérlőt, és azon fog futni a játék. Ennek óriási jelentősége van, hiszen sokszor igen komoly sebességet lehet nyerni így, arról nem is beszélve, hogy a játékosok végre normálisan használhatják a mobil gépüket.

Az OpenGL-ről Vulkan API-ra való váltás során a Hello Games két tényezőre fókuszált. Ezek közül az egyik az explicit párhuzamos parancsgenerálás volt, amivel sokkal hatékonyabban használhatók ki a mai többmagos processzorok, illetve a többletterhelés csökkenésével a gyengébb CPU-k is jobban fognak skálázódni. A memóriamenedzsment tekintetében a memóriaigény csökkentése számított prioritásnak, és ezen elsődlegesen a rendszermemória terhelését kell érteni, de a VRAM is hatékonyabban van kezelve. Ettől függetlenül azért maximális minőséghez nem árt 8 GB-nyi VRAM-mal rendelkező VGA, de a textúrarészletesség visszavételével akár 2 GB is elég.

A fejlesztőktől megtudtuk, hogy az Intel IGP-k tulajdonosainak is kedveztek, ugyanis – a Vulkan API-nak hála – a Beyond frissítés problémamentesen fog futni. Persze ezekben azért nincs annyi nyers erő, mint az AMD és az NVIDIA egyes megoldásaiban, de a grafikai szint paraméterezésével már lehet olyan beállításokat találni, amelyekkel elérhető a folyamatos sebességet egy Intel grafikus vezérlővel rendelkező gépen.

A több gigabájtos Beyond frissítés persze rengeteg játékmechanikára vonatkozó változást is kínál, amelyek persze nem igazán technikai jellegűek.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Előzmények