Hirdetés

Vulkan API-ra vált a No Man’s Sky

A fejlesztők lecserélik az elsődlegesen használt OpenGL-t, így számos esetben nagyobb teljesítményre lehet számítani.

A No Man’s Sky még a 2016-os esztendő közepén jelent meg, és különösebben nagy sikert azért nem aratott az elején, de a fejlesztők nem adták fel, és megpróbálták gatyába rázni a játékot, így még ma is érkeznek hozzá frissítések, ráadásul nem is akármilyenek. Ezekkel együtt már igen kellemesnek mondható élményt kap a felhasználó, de a leképező már 2016-ban is elavultnak számított, amin az idő múlása nem szokott segíteni.

Hirdetés

A Hello Games helyzete persze nem volt egyszerű, hiszen elsődlegesen az OpenGL API-ra írták a programot, amit viszont kimondva-kimondatlanul, eléggé magára hagyott a Khronos Group, így nagyon nehéz volt előrelépést elérni a technikai oldalt tekintve. A gondot végül megoldották, ugyanis a fejlesztők most bejelentették, hogy áttérnek Vulkan API-ra, ami azért már jóval nagyobb támogatásnak örvend, mint a haláltusáját vívó OpenGL, és ezzel a váltással számos korábbi problémát azonnal orvosolni tudtak.

A legnagyobb változás, amit a felhasználó észre fog venni az a teljesítmény. A Vulkan API modernebb, a gyártók is kiemelten támogatják, illetve sokkal jobb minőségű fejlesztőeszközök állnak rendelkezésre, ami segíthette az optimalizálást. Ezek miatt szinte mindenkinél gyorsabb lesz a frissítés után a No Man’s Sky, ennek mértéke azonban nagyon hardverfüggő, a legtöbbet most is processzorlimites konfigurációkon lehet nyerni az OpenGL-hez viszonyítva. Emellett még átdolgozásra került a HDR támogatása is, többféle, vertikális szinkronra vonatkozó beállítások is elérhetővé válnak, pár grafikai beállítás módosítása nem igényel mostantól újraindítást, továbbá csökkennek a betöltési idők, ugyanis a shadereket a Vulkan API-hoz már SPIR-V-ben kell szállítani, és nem magas szintű nyelven, vagyis a fordítási fázis jóval rövidebb lesz.

A legnagyobb előny a grafikus vezérlő kiválaszthatósága lesz, ugyanis a Vulkan API képes inicializálni az összes PC-ben található erőforrást. Ezek ugyan egymás mellett nem működhetnek párhuzamosan, de például mostantól a nem túl korszerű szoftveres átkapcsolást használó notebookon a felhasználó nem lesz az integrált grafikus vezérlőre kényszerítve, egyszerűen csak ki kell jelölnie a programon belül a dedikált grafikus vezérlőt, és újraindítás után már azon fog futni a játék. Ennek óriási jelentősége van, hiszen sokszor igen komoly sebességet lehet nyerni így, arról nem is beszélve, hogy a játékosok végre normálisan használhatják a gépüket.

A javítás egyébként már bevallottan felkészülés az idén érkező Beyond frissítésre, ami hozza a virtuális valóság teljes támogatását, illetve kiterjeszti a többjátékos lehetőségeket.

A Vulkan API első körben az Experimental Branch részeként érhető el, vagyis egyelőre még teszteli a stúdió, és várják a felhasználók visszajelzéseit is, hogy majd a végleges javításra már minden jól működjön. A kísérleti frissítést a Steamről tölthető le. A felhasználónak a program tulajdonságok menüjében a béták fülön engedélyezni kell a béta verziókhoz való hozzáférést, méghozzá az "3xperimental" kódot megadva, amivel elérhetővé válik a szükséges csomag.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények