Hirdetés

Nem szívleli egymást a G-Sync és az SLI az újabb GeForce driverekben?

Az NVIDIA variálható frissítési frekvenciára vonatkozó technológiája árthat a tempónak, ha SLI konfiguráción kerül aktiválásra.

Az NVIDIA fórumán egy ideje már panaszkodnak a felhasználók, hogy a G-Sync technológia aktiválása teljesítménycsökkentést okoz, méghozzá SLI konfigurációk mellett, mindezt a 391-es családba tartozó vagy újabb GeForce driverekkel. Ez a médiának nem szúrt szemet, hiszen egy ideje már az NVIDIA sem tekinti az SLI-t prioritásnak, egyrészt azért, mert az újabb, explicit API-k mellett már nem kell komolyabb meghajtóoldali támogatás a több GPU működéséhez, másrészt amíg kellett, addig is csak a gond volt vele, legalábbis az utóbbi időkben mindenképp.

Hirdetés

A panaszokban lehet valami, ugyanis az ExtremeTech utánajárt a kérdésnek, és kiderült, hogy a probléma tényleg létezik. Az érintett média a tesztjeit két GeForce GTX 1080-as VGA-val végezte el, és a G-Sync aktiválása mérhetően lassított, ha a rendszer SLI módban futott.

A Deus Ex: Mankind Divided és a Hitman című alkotások SLI-vel futva nagyjából 10-20%-kal teljesítettek rosszabbul aktivált G-Sync mellett, és hasonló volt az eredmény a Far Cry 5 esetében is. Nem minden játék érzékeny azonban, például a Metro: Last Light Redux futtatásakor a G-Sync aktiválása nem lassította le az SLI konfiguráció tempóját.


(forrás: ExtremeTech) [+]

Az is látható, hogy a probléma csak az SLI-re terjed ki, mivel a Deus Ex: Mankind Divided és a Hitman esetében az ExtremeTech megnézte a DirectX 12-es módot is, ahol ugyanúgy van több GPU-s támogatás, de már a WDDM 2-be épített szabványos AFR móddal. Ez gyakorlatilag hasonlóan dolgozik, ahogy az SLI, csak éppen rendkívül minimális befolyása van rá a grafikus meghajtónak, hiszen a működéséért Microsoft által megírt rutinok felelnek, amelyeket az eszközillesztő csak szimplán meghív, de nem befolyásolja azokat. Ebben a szabványos AFR módban mindegy volt, hogy a G-Sync aktív-e vagy sem, az elért sebesség nem változott.

A Microsoft megoldásával az a probléma, hogy az NVIDIA grafikus vezérlői nem különösebben lelkesednek azért, ha szimplán a DMA motoron keresztül működik a GPU-k közötti kommunikáció. Egyszerűen nem erre, hanem egy külön hídon keresztüli összeköttetésre tervezték a hardvert, de ezeket a külön kapcsolatokat a Microsoft nem támogatja, tehát alternatívaként marad a DMA motor és a PCI Express interfészen keresztüli üzenetváltás. Ilyen formában erősen alkalmazásfüggő, hogy a szabványos AFR módból mennyi előnyt tudnak kicsikarni a GeForce-ok, és ez nagyon látszik a Deus Ex: Mankind Divided esetében, ahol a DirectX 12 és a DirectX 11 hasonlóan gyors több GPU mellett, de a Hitman esetében még aktív G-Sync technológiával is jobban teljesít a DirectX 11-es SLI mód a DirectX 12-es szabványos AFR-hez képest.

Tekintve, hogy az SLI és a G-Sync mennyire a prémium kategóriát célozza valamiféle magyarázattal elő kellene állni az NVIDIA-nak. Bizonyos beszámolók szerint régen ebből nem volt gond, ami azért jó hír, mert ilyen formában a driverben lehet a hiba, amit fel kell kutatni, meg kell oldani, és kész is. Ezt erősíti a szabványos AFR mód is, ahol a G-Sync bekapcsolása egyáltalán nem járt teljesítményvesztéssel. Elképzelhető, hogy az SLI-re vonatkozó tesztek már nagyon minimálisak, hiszen itt rengeteget lehet spórolni a meghajtók fejlesztési költségeit tekintve, és ezért nem vette észre a cég a problémát, illetve az SLI mögötti komolyabb támogatás megszűnése is egyre több felhasznált sarkal arra, hogy kerülje ezt a fajta konfigurációt, vagyis már a felhasználóbázis is alaposan megcsappanhatott a korábbi évekhez képest.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés