Új fejlesztőeszközökkel segít a Vulkan API-n az NVIDIA

Az Nsight Aftermath és Graphics GeForce-ra szabott, Vulkan API-hoz való funkciókkal bővült.

Az NVIDIA bejelentette, hogy új fejlesztőeszközöket kínál a Vulkan API-ra dolgozó érintettek számára, amelyek ezúttal specifikusan a GeForce termékskálára fókuszálnak, és bizony nagyon fontosan az iparág számára. Az Nsight Aftermath és Graphics SDK-k eddig leginkább a DirectX 12 API-ra figyeltek, ami nyilván lényeges, de a Vulkan valamennyire a háttérbe szorult. Pedig fontos lenne a GeForce VGA-kra vonatkozó specifikus problémák egyszerű felderítése, már csak azért is, mert az iparág eléggé ráállt arra a modellre, hogy a RenderDoc és a Radeon GPU Profiler szoros kapcsolata miatt a játék fejlesztését Radeonon végzik, majd a munka vége felé kezdenek el az Intel és az NVIDIA hardvereire optimalizálni. Utóbbiban benne van a hibakeresés is, mivel nem minden programhiba jelentkezik az összes hardveren, tehát a gyártóspecifikus gondokat muszáj felkutatni, majd javítani kell.

Az NVIDIA most olyan fejlesztőeszközöket jelentett be, amelyekkel a GeForce-okon hatékony hibakeresést lehet végezni egy Vulkan API-ra írt kód esetében. A legfontosabb újítás az Nsight Graphics SDK-ben érkezik, ugyanis ez mostantól a Vulkan API-val is támogatja a GPU Trace-t. Ezzel GeForce-okon is jól profilozhatóvá válik a megírt kód, vagyis mostantól meg lehet mondani, hogy miképpen fut magán a hardveren, aminek hála a teljesítményt növelő optimalizálásokra is jobb lehetőségek adódnak, mint korában.


[+]

A hibák is könnyebben felderíthetők az Nsight Aftermath Vulkan kiegészítésével. Az alkalmazásba való integrálás után lehetővé válik a problémás, programösszeomlással járó helyzetekről úgynevezett GPU mini-dump fájlokat generálni, ezek akár betölthetők a Nsight Graphics SDK-ba, így részletes elemzést kap a fejlesztő arról, hogy mi történt a hardveren belül. Ilyen módon beazonosítható, hogy a hiba hol következhetett be, vagyis a javítás kevesebb időt vehet igénybe.

Bár a fentiek valószínűleg a játékosoknak nem túlzottan érdekesek, de valójában ezeknek pont a felhasználók lesznek a haszonélvezőik. Az újításokkal ugyanis csökkenni fog a jövőben az a helyzet, amikor egy játék Vulkan portja a GeForce-okon valamivel rosszabbul fut, mint az elavult API-ra épített mód (példaként említhető a No Man's Sky frissítése). Ez a probléma főleg amiatt következhetett be, hogy a megfelelő fejlesztőeszközök hiányában nehezebb a hibák felderítése, így azokat sok idő javítani. Mindemellett a kódok profilozhatóságának hiánya is gond, mert nem látni, hogy a hardveren a program pontosan miképpen fut, így pedig nehéz meghozni az optimalizálásra vonatkozó döntéseket.

A fentieken túl az NVIDIA bejelentette még az RTXGI SDK v1.0-t. Az ehhez kapcsolódó effektje már megtalálható a Metro Exodusban, de mostantól általánosan elérhető a fejlesztők számára.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés