Nagy csapás érte a PC-s játékok jövőjéért küzdő szervezetet

A PC-s játékok jövője állandó téma. A piac értéke az elmúlt évek során nagyon visszaesett, de tény, hogy számos fejlesztő jelent be PC-s terméket még ma is, ami részben a PC Gaming Alliance nonprofit szervezetnek köszönhető. A társaságot 2008-ban hozták létre, és a Microsoft, illetve az NVIDIA vezető szerepet vállalt abban, hogy évről-évre érkezzenek ütős PC-s játékok, életben tartva ezzel a szegmens értékeit. Túlzás lenne azt állítani, hogy a piac virágzik, de tény, hogy a szervezet megalapítása óta, ha kis mértékben is, de növekedett a PC-s játékokból származó összesített éves bevétel az előző esztendőkhöz viszonyítva. Az eredmények alapján elmondható, hogy a PC Gaming Alliance jó úton járt, de az elmúlt napok eseményei komoly érvágást jelenthetnek a szervezetnek.

Matt Ployhar, a társaság elnöke megerősítette azokat a híreszteléseket, melyek szerint a Microsoft és az NVIDIA kilépett a PC Gaming Alliance szervezetből, de ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy ez a jövőben nem befolyásolja működésüket. Persze nem szabad elfelejteni, hogy az előbbi két vállalat komoly szerepet tölt be a PC-s játékok piacán, vagyis a kilépésük biztos, hogy negatívan fog hatni a szegmens jövőjére, így a kérdés csupán az, hogy ez mennyire lesz érezhető. Matt Ployhar mindenesetre megerősítette, hogy a vezető hardvergyártók közül az AMD, a Dell, az Intel és a Razer továbbra is kiáll a PC Gaming Alliance mellett, továbbá a fejlesztők közül a Capcom és az Epic Games is erősíteni szeretné a PC-t. A társaság elnöke nem kívánta részletezni a Microsoft és az NVIDIA döntésének okát, az említett cégek pedig egyelőre hallgatnak tettükkel kapcsolatban.

Az üzlet mindenek felett

Az okok a Microsoft és az NVIDIA döntésénél egyértelműnek tűnnek. Az üzleti világban sokszor nehéz döntéseket kell meghozni, de a cégek mindig a saját érdeküket tartják szem előtt. A PC Gaming Alliance megalakulásakor az ominózus vállalatok érdekében állt a PC-s játékok piacának erősítése, ám az elmúlt évek alatt ez az érdek megszűnt, sőt lassan ellenérdekké válik.

Mint ismeretes, a Microsoft a vezető konzolgyártók egyike, vagyis a játékok piacán nagyon is jelen vannak, ám a saját konzol sokkal nagyobb nyereséggel kecsegtet. A PC-s játékok fenntartása elsősorban a Windows operációs rendszer eladása szempontjából fontos, de az ARM-os mobil termékek előretörésével más érdekek is felmerültek, így a PC-ben hívő játékosok ugyan nem mondhatók elhanyagolható tényezőnek, de messze nem pótolhatatlanok. Emellett a Microsoft számára a PC-s játékok iránti kereslet csökkenése egyenlő a konzoljátékok iránti igény növekedésével. Mivel a piaci trendek egyre inkább a kisméretű mobil megoldások felé tolódnak el, nagymértékben megnő az igény a webes felületen keresztül játszható, hétköznapi játékok felé, így az úgynevezett keménymagot érdemes a konzol, jelen esetben az Xbox 360 irányába terelni.

Az NVIDIA számára a GeForce üzletág miatt fontos a PC, de már javában zajlik a Tegra márkanév erősítése. A mobil termékekbe szánt platformtól a vállalat azt várja, hogy átveszi a GeForce szerepét a cégen belül, vagyis a zöldek reményei szerint rövid időn belül a Tegra eladásaiból származik majd a bevétel jelentős része. Az elmúlt hetekben megtudtuk, hogy ezért az NVIDIA mindent megtesz, hiszen a The way it's meant to be played néven ismert fejlesztői program már nagymértékben a mobil platformokra fókuszál, így a Tegra 2-re épülő termékek esetében a jövőben érkező Dungeon Defenders, Back Breaker THD, Monster Madness és Fruit Ninja HD című játékok teljes pompájukban futhatnak. A PC-s piacon a The way it's meant to be played szerepe érezhetően visszaesett az elmúlt másfél év során, hiszen az NVIDIA mindössze három darab DirectX 11-es játékkal rukkolt elő idáig, miközben az AMD hasonló szerepet betöltő, Gaming Evolved programjának már tíz (plusz egy kiegészítő) DirectX 11-es címet köszönhetünk.

Két titkosügynök maradt a szervezetben
A szervezet megmaradt titkos ügynökei

A félreértések elkerülése végett meg kell jegyezni, hogy a Microsoft és az NVIDIA továbbra sem hagyja el a PC-s játékok piacát. Amiről itt igazából szó van, az a szegmens erősödésének segítése. Utóbbi szempont már nem érdeke egyik vállalatnak sem, vagyis lényegében a döntésük ebből ered. A Microsoft Windows operációs rendszere a PC-s játékok nélkül is erős szerepet tölthet be, míg az NVIDIA a nagyobb nyereséghányaddal rendelkező Tegra termékcsalád felfuttatásáért küzd, így a GeForce-nak bizonyos szempontok alapján csak alárendelt szerep juthat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés