MyAudio blog: a MyAudio márka rövid története

Múlt héten a MyAudio Arénában jártunk. A bemutatóteremmel ismerkedve elbeszélgettünk Lacza Gáborral, a MyAudio márka létrehozójával. A történet 2006-ban egy átlagos, miskolci számítástechnikai bolttal és internetkávézóval indult, de a kereskedés hamar túlnőtt ezen a szinten.

Lacza Gábor a MyAudio márka létrehozója
Lacza Gábor, a MyAudio márka létrehozója [+]

A saját MyAudio márkát MP3-lejátszókhoz hozták létre, amelyeknek igencsak jólmenő piaca volt abban az időben. Ráadásul Gábor egy olyan üzleti módszert vetett be, amihez hasonlót akkoriban nagyon kevesen alkalmaztak, de mára már elterjedté vált: nem egy hazai vagy európai nagykereskedő termékeit adta tovább, hanem elment egészen a forrásig, Kínába. Megkereste azokat a gyárakat, ahol az MP3-lejátszók készülnek, és közvetlenül tárgyalt velük. Csakhogy az ilyen OEM-ek rendszerint ezres nagyságrendben szállítanak, amit egy kezdő magyar cég nem igazán tud megfizetni.

A kisebb, pár száz darabos kezdő tételek elérése mellett is hatalmas teljesítménynek tekinthető, hogy a MyAudio azonnal nagyon széles, tizennégy modellből álló termékpalettával jelent meg az MP3-lejátszók piacán, visszatekintve pedig úgy tűnik, éppen ez a lépés volt a siker kulcsa. A széles kínálat ideális a nagy forgalmat bonyolító áruházláncoknak, mert számukra előnyös, ha egy márkától – esetünkben a MyAudiótól – tudják megrendelni a teljes palettát, ami között van kicsi, nagy, olcsó, drága, színes, szürke vagy más egyéb termék.

mp3-lejátszókkal indult a MyAudio sikertörténete
Az MP3-lejátszókkal indult a MyAudio sikertörténete

Mára ezeket a lejátszókat kiszorították a piacról az okostelefonok, de a MyAudiót nem érintette rosszul ez a váltás, fürgén reagáltak a vásárlói igények megváltozására. Míg 2011-ben még az eladások 90 százalékát a kis zenelejátszók tették ki, 2012-re a tabletek mutattak hasonló statisztikát. A recept mit sem változott; táblagépekből is óriási termékpalettát mutatott be a MyAudio, olyat, amit általában a hazai konkurensek, sőt rendszerint a nemzetközi márkák sem produkálnak. Így aztán nem meglepő, hogy a szupermarketek és szakboltok támogatásával idén már a MyAudio adta el a legtöbb tabletet Magyarországon (az IDC adatai alapján).

És nem áll meg a puszta eladásoknál a MyAudio, hanem komoly márkaarculat-építés folyik. Ennek egyik lépése a látványos MyAudio Aréna bemutatóterem, ahol nem csak a termékekkel találkozhatunk, hanem koncertek zajlanak, illetve érdekes tanfolyamok és további közösségi programok vannak előkészületben. A háromszáz négyzetméteres Aréna alatt pedig egy modern stúdiót hoztak létre, a MyAudio Picturest, mely közismert előadóknak, például Király Viktornak (Fire), Kocsis Tibornak (Lásd a csodát) és az Anti Fitness Clubnak (Mennyország) készített videoklipet, a MyAudio Arénában lezajlott koncertekből pedig hatrészes dokumentumfilm-sorozat készül majd, ami a TV2-n és Super TV2-n kerül adásba. Könnyűzenei kapcsolat a Bravo Otto díjkiosztó gálájának támogatása is, illetve a MyAudio volt az egyetlen MP3-lejátszókat kínáló márka, amelyik saját online zeneáruházzal rendelkezett.

MyAudio Aréna bemutatóterem
MyAudio Aréna bemutatóterem [+]

A gyors növekedésnek vannak árnyoldalai is. Nem könnyű párhuzamosan együttműködni négy-öt kínai gyártóval a több tucatnyi termék és a rohamosan bővülő kínálat mellett, miközben a MyAudio jószerével egyik napról a másikra váltott profilt, és lépett a zenelejátszók területéről a tabletekére. Lacza Gábor, a MyAudio tulajdonosa belátja, hogy voltak problémáik a szervizhálózattal, de az utóbbi időben sokat dolgoztak ennek fejlesztésén. A miskolci központi szerviz akkora (kb. 500 m²), mint a MyAudio Aréna bemutatóterem és a MyAudio Pictures stúdió együttvéve, ahol tucatnyi alkalmazott végzi a készülékek javítását. A közeljövőben azt a cél tűzték ki maguk elé, hogy a központba behozott termékeket azonnal, a MyAudio Arénába érkezőket pedig tíz nap alatt javítsák, míg az országszerte megtalálható szervizpartnereknél két hét legyen a határidő. Ezenkívül még idén számíthatunk futárszolgálatos, door-to-door (ajtótól ajtóig) garanciára.

Természetesen új termékekkel is készül a MyAudio az iskolakezdési és a karácsonyi szezonra, melyekkel blogunkban és cikkeinkben is találkozhatnak majd olvasóink. Jelenleg nagyszabású akciók futnak, melyekben az aktuális termékkínálat utolsó példányai vásárolhatóak meg komoly kedvezménnyel. Más területekre is terjeszkedik a márka, például egyre több telefont kínálnak – érdemes megnézni társoldalunk, a Mobilaréna MyAudio telefon blogját. Az őszi szezonban szoftveres téren, illetve a saját Game Center Android alkalmazásboltban is érdekes újításokra számíthatunk, sőt láttuk egy Windows 8-as convertible notebook prototípusát is, ami a tabletekhez hasonlóan komoly fejtörést okozhat majd a hazai és nemzetközi konkurenciának.

Windows 8-as convertible prototípusa a MyAudiónál
Windows 8-as convertible prototípusa a MyAudiónál [+]

Azóta történt

Előzmények