Már az Unreal Engine 4 is fut a böngészőben

Hirdetés

A Mozilla a következő héten bemutatja, hogy az előző évben leleplezett projekt kapcsán meddig jutottak az Epic Games partnereként. A koncepció az Unreal Engine 3 natív futtatása volt a böngészőben, ami mára az Unreal Engine 4-re módosult, hiszen haladni kell a korral. Jó hír viszont, hogy egy év alatt a böngészőben elért sebesség nem csak 40, hanem már 67 százalékát teszi ki a valóban natív kódhoz képest, tehát ezen a ponton drámai előrelépés történt.

Az alapok egyébként nem változtak. Továbbra is az Emscript felel a fordításért, ami C/C++ kódot képes asm.js-be konvertálni. Utóbbi egy alacsony szintű részhalmaza a JavaScriptnek és elsődleges előnye, hogy lényegesen gyorsabban fut, mint a normál opció. A Mozilla ezt a koncepciót a saját böngészőjében régóta támogatja, és persze ezt más is megteheti, hiszen a rendszer szabadon implementálható. Emellett már csak WebGL támogatásra van szükség a böngésző oldaláról, és a legjobb sebesség érdekében a grafikus meghajtó felül is a natív OpenGL ES támogatás az ajánlott. Mivel elsősorban úgyis a WebGL-ben felmutatott sebesség határozza majd meg a végleges tempót, így a hardvergyártóknak érdemes az OpenGL ES API natív támogatását megcélozni.

Bár a Mozilla koncepciója még nincs kész, de a benne rejlő potenciál tisztán látszik. A vállalat szerint a fejlesztők is érdeklődnek a rendszer iránt, mivel a portolás gyorsan megoldható, és az elérhető felhasználóbázis jelentősen kiterjeszthető.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés