Hirdetés

Hiteles WebGL tesztprogram van készülőben

Manapság szinte minden helyzetre létezik valamiféle tesztprogram, amelyekről megoszlik a vélemény, de bizonyos szempontból mindenképp hasznosak. A WebGL-re viszont alig figyelnek a cégek, holott a nemrég lezajlott Mobile Games Forum alkalmával több kiadó és gyártó kijelentette, hogy a HTML5, a WebGL és a WebCL jelenti a közös alapot az igen fragmentált, de nagy növekedés előtt álló piacokon, kiemelve például az okostévéket.

A HTML5 a tesztprogramok szempontjából jól áll, többek között a WebWizBench igen átfogóan képes értékelni az adott konfiguráció képességeit. A WebGL és a WebCL esetében azonban hiányos ebből a szempontból a piac. Utóbbi szabvány egyelőre még nincs is kész, tehát ez érthető, de a WebGL-re már lehetne egy átfogó tesztprogram a valós szituációk alapján elemezve a különböző rendszerek képességeit.

Polycraft WebGL Benchmark
Polycraft WebGL Benchmark

A Turbulenz pontosan így látja a helyzetet, és egy Polycraft WebGL Benchmark néven érkező tesztprogrammal szeretnék a problémát megoldani. Mivel az alapot a Polycraft játék adja, így az eredmények teljesen hitelesek lesznek, sőt maga a tesztprogram forráskódja is szabadon hozzáférhető, és lehet tenni módosításra vonatkozó javaslatokat.

A Polycraft WebGL Benchmark egyébként némileg azért különbözni fog az eredeti játéktól. Ez annak köszönhető, hogy egy tesztprogramban a fejlesztők némileg többet engednek majd meg maguknak. Ennek megfelelően számos eredeti effektet felújítanak, sőt új effektek is bekerülnek, hogy a grafikus vezérlők érezzék a törődést.

Az eredeti és az új tűzeffekt
Az eredeti és az új tűzeffekt

A Polycraft WebGL Benchmark egyelőre még tesztfázisban van, így csak a feliratkozott tesztelők érhetik el. A végleges verzió startjáról egyelőre még nem beszél a cég, de a fejlesztés jól halad, így csak idő kérdése és erről is beszámolhatunk.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés