Hivatalosan is elérhető az Unreal Engine 4

Az Epic bejelentette, hogy hivatalosan is elérhető a várva-várt Unreal Engine 4 nevű videojáték-motor, ami a kezdeti tervekhez képest sokat változott, de legalább megjelent. A szomorú hír, hogy a voxel cone tracingtől búcsúzni kell. Egyszerűen a DirectCompute felület igénybevételével írt forradalmi megvilágítási modell nem volt stabil, illetve a sparse voxel octree adatstruktúra használata sem kifizetődő a mai hardvereken. A globális illuminációra végül az – ARM által birtokolt – Enlighten technológia lesz bevezetve, amit egyébként több motor is használ, ráadásul ez a rendszer nagyon jól fut az ultramobil grafikus vezérlőkön.

Hirdetés

Ami jó hír, hogy az Unreal Engine 4 licencelése nagyon hasonló lesz a kimondva, vagy ikább kimondatlanul közvetlen konkurensnek tekinthető és egyben rendkívül népszerű Unity motornak. Ennek értelmében az Epic havi 19 dollárt kér, illetve az adott játék megjelenése után a bevételek 5%-át. Az árképzés rendkívül agresszív, mivel a Unity havi 75 dollárért igényelhető, ráadásul ez az összeg háromszorosára is nőhet a különböző extra Pro licencekkel, amelyek szükségesek lehetnek, ha a játékot iOS és Android platformra nem csak alapvető funkcionalitás mellett szeretné elkészíti a fejlesztő. Cserébe persze a Unity nem kér részesedést a bevételből, de ezzel az Epic amúgy is sokat kockáztat, hiszen előre senki sem tudja, hogy a játék sikeres lesz-e, vagy sem. Ráadásul az Unreal Engine 4 licencét bármikor le lehet mondani, míg a Unity esetében 12 hónapot kötelező fizetni.

Az Unreal Engine 4 licencelésének másik érdekessége, hogy a teljes motor mellé jár a forráskód is. Ráadásul ennek módosításait a licencelők opcionálisan megoszthatják egymással, így kialakítva egy közösséget az Unreal Engine 4-et használó fejlesztők között. Ez még sokat hozhat a konyhára, hiszen az Epic láthatóan nem a nagy kiadók anyagi biztonságában dolgozó stúdiókat célozza, hanem sokkal inkább a kevésbé tehetős fejlesztőket, és a Unity közösségéből kiindulva láthatóan működik a fejlesztők közötti együttműködés, és egymás kódjait esetleg fel lehet használni. A licencelők emellett az Unreal Engine 4 továbbfejlesztéseiben is részt vehetnek, illetve zárt fórumon belül meg is lehet vitatni az ötleteket.

Az Epic nézőpontja szerint a jövő rendkívül érdekes, mivel úgy gondolják, hogy már nem tekinthetők dominánsak az óriáskiadók, illetve az erős marketingkampányok. A játékos a jó játékért fizet, és aki ilyet készít sikeres lesz. Az Unreal Engine 4 a fenti licencelési struktúra mellett nagy sikereket érhet el a független fejlesztőknél. Információink szerint számos mobil játék, illetve MMO készül már most is a motorral, de persze lesznek komoly költségvetésű címek is. Ugyanakkor ebből nem lesz túl sok, mivel manapság a nagy kiadók már nem úgy gondolkodnak, mint régen, és a fejlesztés szempontjából hatékonyabbnak, illetve gazdaságosabbnak tartják, ha házon belül fejlesztik ki a szükséges technológiai alapot.

Hirdetés

TP-Link Deco: a tökéletes Wi-Fi titka

PR A TP-Link Deco mesh rendszereivel egyszerűen biztosítható a megfelelő sebességű WLAN hálózat egy nagyobb lakásban is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés