A Microsoft végre ráfekszik a DirectX 12-re

A Microsoft az előző héten tartotta meg San Franciscó-i Xbox rendezvényét, amelyen nem csak a vállalat konzolja, hanem a PC is kiemelt szerepet kapott. A cég célja egyértelműen a Windows 10, mint általános platform terjesztése, és a játékok szempontjából ezt nagyrészt a DirectX 12 fogja biztosítani.

Hirdetés

A vállalat bejelenése alapján a Windows Store-ba készül a Forza Motorsport 6: Apex, illetve a Quantum Break, amelyek csak az új API-val fognak működni, illetve már megjelent a Gears of War: Ultimate Edition hasonló feltételek mellett. Erről a cég az elmúlt héten még nem úgy beszélt, mint kész játék, és tulajdonképpen ezzel a jelzővel a megjelenés után sem illethető, de a fejlesztők azt ígérik, hogy napokon belül érkezik a javítást, ami a legnagyobb hibákat orvosolja. Mindemellett megemlítésre került a Fable Legends is, de erről régóta lehet tudni, hogy exkluzívan a Windows 10-re és ezen belül is a DirectX 12 API-ra készül.

A rendezvényen volt még pár játék, amelyeket konkrétan ki is lehetett próbálni. Az Ashes of the Singularity és a King of Wushu esetében szintén tudható, hogy a DirectX 12-re készülnek, bár a nem végleges állapotuk miatt csak korlátozott körülmények között játszhattak velük az érdeklődők. A Rise of the Tomb Raider DirectX 12-es módja azonban most először volt nyüstölhető, ráadásul korlátok nélkül. Ezzel kapcsolatban gyakorlatilag kiderült, hogy a DirectX 12-es mód alapvető megoldást kínál az aktuális DirectX 11-es opció egy nagyon kellemetlen hibájára, nevezetesen a soviet installation és a geothermal valley nevű területeken előforduló komoly teljesítményvesztésekre, mivel az új API-val a program lényegesen jobban fut ezeken a kritikus helyeken.

A fenti programok mellett a Microsoft még más alkotásokat is vár, de ezeket nem, vagy csak elvétve kerültek szóba. Ugyanakkor gyakorlatilag nyílt titok, hogy a Just Cause 3-hoz és az F1 2015-höz az Intel támogatásával készül a DirectX 12-es mód, míg a Hitman, a Total War: Warhammer és a Deus Ex: Mankind Divided esetében az AMD dolgozik együtt a fejlesztőkkel a modernebb API-ra való port biztosításáért. Mindemellett a Survarium és az The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited fejlesztői is elmondták korábban, hogy dolgoznak a DirectX 12-es frissítésen, míg az Early Access státuszban lévő Descent: Underground és a Squad esetében ez a mód már most elérhető.

Ezzel gyakorlatilag ma 16 darab DirectX 12-es játékról lehet tudni, így a Microsoft nem véletlenül hirdeti, hogy ez az API terjed majd a leggyorsabban. Azt azért hozzá kell tenni, hogy a legtöbb játékhoz fel kell frissíteni a Windows 10-et a 1151-es verzióra, mivel abban kiegészült az API specifikációja, de ezt a Windows Update automatikusan elvégzi, hacsak valamilyen módon ezt a felhasználó le nem tiltotta.

Megjegyzendő, hogy érkezik a DirectX 12-es 3DMark is a Time Spy teszttel, de azt még nem tudni, hogy mikor, mivel első körben a FutureMark a virtuális valósághoz szánt tesztcsomagot szeretné kiadni, így most arra koncentrálnak.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények