A játékosok igényeihez igazítja PC-s stratégiáját a Microsoft

A cég nyit a Steam felé, így a saját áruház mostantól csak opció lesz, de ez is kap egy fontos változást.

A Microsoft bejelentette, hogy a játékosok igényit figyelembe véve átalakítják a PC-s stratégiájukat. Azt már korábban sem titkolták, hogy érdekli őket ez a piac, és hallgatnak a felhasználóik visszajelzéseire, hiszen a Halo: The Master Chief Collection nem csak jön Windows platformra, de a Steamen is elérhető lesz a cég saját áruháza mellett. Mivel ez pozitív fogadtatásnak örvendett, így folytatják a megkezdett irányt a Gears 5, illetve az Age of Empires I, II és III: Definitive Editions címekkel. A redmondi óriáscég tehát inkább a tartalom elérhetőségére koncentrál a jövőben, azt már az ügyfeleire bízzák, hogy Steamre vagy Windows Store-ra szerzik be ezeket. Egyelőre ez a két áruházi platform van célkeresztben, de nem zárta ki a cég, hogy később még bővül a lehetőségek köre.

Hirdetés

A Windows Store is átalakul, ugyanis a vállalat úgy gondolja, hogy a játékosok, illetve a fejlesztők is kedvelik a Win32-t, és ez ellen nem küzdenek többé az UWP erőltetésével. Helyette felkészítik az áruházukat a natív Win32-es alkalmazásokra, ezzel kielégítve a játékosok igényeit.


[+]

Végül, de nem utolsósorban az Xbox Game Pass érkezik PC-re is. A koncepció ugyanaz, mint az Xbox konzoloknál, vagyis előfizetésért cserébe számos címmel játszhatnak majd a felhasználók a Windows 10 operációs rendszert futtató PC-iken. A vállalat 75-nél is több fejlesztő és kiadó címeit teszi elérhetővé ilyen módon, a saját fejlesztésű tartalmak mellett például a Bethesda, a Deep Silver, a Devolver, a Paradox és a Sega egyes játékai is ott lesznek a kínálatban, de a pontos részleteket majd később hozzák nyilvánosságra.

A Microsoft mindezekről bővebben beszél majd az E3-on, jelen bejelentés inkább azt szorgalmazza, hogy az ügyfelek képet kapjanak arról merre szeretné vinni a PC-s játékpiacra vonatkozó stratégiáját a cég.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés