A biztonságkritikus rendszerek területén is jön az OpenGL helyére a Vulkan

Az érintett fejlesztés miatt nem frissült régóta a meglehetősen régi alapokra épülő OpenGL SC 2.0.

Hirdetés

A Khronos Group az Embedded World Conference rendezvénnyel párhuzamosan bejelentette, hogy készül az új biztonságkritikus grafikus API-juk. Az alapot a konzorcium még 2005-ben tette le az OpenGL SC-vel (Safety Critical), amit 2016-ban követett az OpenGL SC 2.0. Utóbbi azonban a tudás tekintetében leginkább az OpenGL ES 2.0-val ér fel, ami már akkor elavult volt, amikor maga az API elérhetővé vált. Az utóbbi években nem is lehetett hallani frissítésről, viszont most bejelentésre került a Vulkan SC, amely gyakorlatilag átveszi az eddigi OpenGL SC helyét.


[+]

A Vulkan SC alapjaiban a Vulkan 1.0-s specifikációra épít, és lehetővé teszi a modern hardverek grafikai képességeinek kihasználását a különböző iparágak számára. Az új API kompatibilis lesz a biztonságkritikus szoftverek iparági szabványaival: RTCA DO-178C Level A / EASA ED-12C Level A (repülőipar), FACE (Future Airborne Capability Environment) (repülőipar) és ISO 26262 ASIL D (autóipar).

A Vulkan SC API-nak egyelőre a tervezése zajlik, így a végleges specifikáció még biztosan messze van, de talán a következő évtized elején elérhető lehet.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények