Hirdetés

Kiteljesedik a DirectX 12 a World of Warcraftban

Az érkező, Shadowlands alcímű kiegészítő a DirectX Raytracinget is beveti.

A 2018-as esztendő közepén írtuk meg, hogy az egyik legnépszerűbb MMO, a World of Warcraft kapott egy DirectX 12-es leképezőt, amelynél már akkor megjegyeztük, hogy fontos lépés volt a játékra nézve, mivel a Blizzard Entertainment népszerű címe processzorlimitre vonatkozó problémákkal küzdött az elmúlt években. A gondot alapvetően a leképezést biztosító szál idézte elő, és ezzel a DirectX 11-ben nem tudtak mit kezdeni a fejlesztők. Persze a DirectX 12-re való áttérés eleinte csak tűzoltás volt, viszont a Battle for Azeroth kiegészítő 8.1-es, Tides of Vengeance nevű frissítése már komoly többszálú optimalizálást kapott, így ekkorra kiteljesedett az új API által biztosított előny.

Hirdetés

A Blizzard Entertainment tovább dolgozik az újításokon, és az év vége felé érkező, Shadowlands alcímű kiegészítő ismét fontos frissítéseket vezet majd be. Információink szerint ezúttal inkább funkcionális újítások érkeznek, de persze a további optimalizálásoknak hála a teljesítmény is javulhat. A legfőbb újítás a DirectX Raytracing támogatása lesz, ezen belül az árnyékok lesznek sugárkövetéssel számolva. Úgy tudjuk, hogy ebben a döntésben szerepet játszott a World of Warcraft játékosbázisának tipikus gépparkja, mivel az említett MMO-t azért nem éppen csúcskonfigurációkon futtatják. Amellett tehát, hogy a fejlesztők szerettek volna újítani az árnyékokra vonatkozó sugárkövetés viszonylag kíméletes eljárás, mivel nem igényel árnyalást. Ilyen formában a sugárkövetés legnagyobb teljesítménygyilkosának számító, shader processzorokra vonatkozó feladatok egészen minimálisak, tehát leginkább a bejárással kapcsolatos munkák számítanak igazán megterhelők, de ezekre az új GPU-kban úgyis van és lesz célhardver.

Szintén támogatva lesz a Variable Rate Shading, ennek is az alapszintű implementációja. Ezzel kifejezetten gyengébb képességű grafikus vezérlőket célozzák a fejlesztők, mivel teljesítményt lehet vele nyerni. A gyorsabb GPU-kon nem érdemes majd bekapcsolni, mert a képminőség tekintetében hátrányt okoz, és a combosabb hardverek amúgy is képesek lesznek pusztán erőből végrehajtani a számításokat. Információink szerint az érkező, modernebb IGP-ken kifejezetten jól működik az eljárás, ezek a termékek amúgy sem túl erősek, tehát mindenképpen kompromisszumra kényszerül a felhasználó a grafikai minőség tekintetében, így itt a Variable Rate Shading egy egészséges kellemes alternatíva lesz.

A frissített leképező a Shadowlands végleges verziójába biztosan bekerül. A bétateszt ugyan hamarabb megkezdődik, elvileg már a következő héten, de nem garantált az újítások elérhetővé tétele, mivel azok még ma is aktív fejlesztés alatt állnak, így nem éppen stabilak.

A DirectX 11-es leképező kapcsán annyit tudtunk meg, hogy még nincs eldöntve a sorsa, de van némi esély rá, hogy a World of Warcraft Shadowlands megjelenésével már csak a Directx 12-es opció marad meg. Egyrészt ez eleve fut Windows 7 operációs rendszeren, persze nem az új effektekkel, de legalább annyit tud, amennyit a DirectX 11, másrészt nehéz két ennyire eltérő API-ra írt kódot karbantartani. Ráadásul a DirectX 11-re az érintett játéknak két külön módja van, az egyszálú legacy opció, illetve a normál többszálú. Utóbbi a karbantartási költségek jelentős részét elviszi, mivel állandó optimalizálást igényel a fejlesztők részéről, hogy ne kapjon akadozó élményt a felhasználó. Ez viszont sokszor nem oldható meg, aminek az eredménye az, hogy dadogó játékmenetre panaszkodó üzenetek árasztják el a terméktámogatási részleget. Az így lekötött erőforrásokat kapásból le lehetne faragni, ha a DirectX 11-et, vagy legalább annak a normál, többszálú végrehajtásra optimalizált módját kivágnák a rendszerből. Utóbbival még mindig maradna egy lassú, de alapvetően működő DirectX 11-es leképező, egyszálú végrehajtásra kialakítva, illetve a modernebb, többmagos rendszerekhez ott lenne a DirectX 12.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények