Hirdetés

Áttertek a DirectX 12 Ultimate API-ra az újabb Gears címek

A változás a Variable Rate Shading komolyabb alkalmazásában csúcsosodik ki, ami ezúttal látható minőségvesztés nélküli gyorsulást jelent.

A Gears Tactics, illetve a Gears 5 című játékok fejlesztésért felelő The Coalition bejelentette, hogy mindkét alkalmazás PC-s verzióját átültették a DirectX 12 Ultimate API-ra, ami a legújabb alkalmazásfrissítésekben már elérhető. Ennek a kisebb optimalizálások mellett a legfőbb előnye a Variable Rate Shading funkció kifejezetten átgondolt alkalmazása. Bár ez az eljárás már része volt a Gears Tactics című alkotásnak, az eredeti implementáció még a VRS API Tier_1-es szintjét használta, ami korlátozott megvalósítást biztosít, így látható képminőségvesztést eredményezett az aktiválása.

Hirdetés

A DirectX 12 Ultimate bevetése mellett az említett játékok egy teljesen új VRS megvalósítást kaptak, ami már az API Tier_2-es szintjét használja. Ezzel sokkal több lehetősége van a fejlesztőknek az optimalizálásra, így lehetségessé válik az újítás, látható minőségvesztés nélküli alkalmazása, ami a játékosoknál szimpla sebességnövekedést eredményez majd.

Azért fontos kiemelni, hogy az új fejlesztésű VRS implementációnak három minőségi szintje van: quality, balanced és performance. A quality beállítás megegyezik azzal, amit az Xbox Series S és X konzolok használnak, és leginkább ezt érdemes aktiválni, mert lényeges gyorsulást eredményez, miközben a képminőségre vonatkozó veszteség nem vehető észre. A balanced és performance opció némileg több gyorsulást jelent, viszont ezeknél a beállításoknál, főleg az utóbbinál már észlelhető lehet a képminőség romlása. Az elérhető paraméterek vizualizált működését az alábbi kép prezentálja.


[+]

A The Coalition egy AMD Radeon RX 6900 XT VGA-n ki is mérte a várható előnyöket, amelyek "Insane" minőségi szinten, aktivált Screen Space Global Illumination effekt mellett igencsak jelentősek. Az említett hardver a VRS nélküli módhoz viszonyítva 14%-kal gyorsabban számolta ki a megadott 4K-s képkockát a VRS quality beállítással, míg a balanced és a performance opciók mellett az előrelépés rendre 15 és 20 százalék. Itt látható, hogy a balanced tempóelőnye a quality módhoz képest nem jelentős, de a fenti képen észrevehető, hogy a működése is hasonló, viszont a performance mód nagyon sokat hoz a konyhára, ugyanakkor ennek valóban látható ára van.

A The Coalition megjegyezte, hogy a VRS-t utólag építették be. Bár a lényeges leképezőfázisokra implementálták, mégis vannak hatékonyabb felhasználási módjai, ehhez azonban ténylegesen bele kell a rendszert integrálni a grafikus motorba. Nyilván ez lesz a következő lépés.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények