Áttertek a DirectX 12 Ultimate API-ra az újabb Gears címek

A változás a Variable Rate Shading komolyabb alkalmazásában csúcsosodik ki, ami ezúttal látható minőségvesztés nélküli gyorsulást jelent.

A Gears Tactics, illetve a Gears 5 című játékok fejlesztésért felelő The Coalition bejelentette, hogy mindkét alkalmazás PC-s verzióját átültették a DirectX 12 Ultimate API-ra, ami a legújabb alkalmazásfrissítésekben már elérhető. Ennek a kisebb optimalizálások mellett a legfőbb előnye a Variable Rate Shading funkció kifejezetten átgondolt alkalmazása. Bár ez az eljárás már része volt a Gears Tactics című alkotásnak, az eredeti implementáció még a VRS API Tier_1-es szintjét használta, ami korlátozott megvalósítást biztosít, így látható képminőségvesztést eredményezett az aktiválása.

Hirdetés

A DirectX 12 Ultimate bevetése mellett az említett játékok egy teljesen új VRS megvalósítást kaptak, ami már az API Tier_2-es szintjét használja. Ezzel sokkal több lehetősége van a fejlesztőknek az optimalizálásra, így lehetségessé válik az újítás, látható minőségvesztés nélküli alkalmazása, ami a játékosoknál szimpla sebességnövekedést eredményez majd.

Azért fontos kiemelni, hogy az új fejlesztésű VRS implementációnak három minőségi szintje van: quality, balanced és performance. A quality beállítás megegyezik azzal, amit az Xbox Series S és X konzolok használnak, és leginkább ezt érdemes aktiválni, mert lényeges gyorsulást eredményez, miközben a képminőségre vonatkozó veszteség nem vehető észre. A balanced és performance opció némileg több gyorsulást jelent, viszont ezeknél a beállításoknál, főleg az utóbbinál már észlelhető lehet a képminőség romlása. Az elérhető paraméterek vizualizált működését az alábbi kép prezentálja.


[+]

A The Coalition egy AMD Radeon RX 6900 XT VGA-n ki is mérte a várható előnyöket, amelyek "Insane" minőségi szinten, aktivált Screen Space Global Illumination effekt mellett igencsak jelentősek. Az említett hardver a VRS nélküli módhoz viszonyítva 14%-kal gyorsabban számolta ki a megadott 4K-s képkockát a VRS quality beállítással, míg a balanced és a performance opciók mellett az előrelépés rendre 15 és 20 százalék. Itt látható, hogy a balanced tempóelőnye a quality módhoz képest nem jelentős, de a fenti képen észrevehető, hogy a működése is hasonló, viszont a performance mód nagyon sokat hoz a konyhára, ugyanakkor ennek valóban látható ára van.

A The Coalition megjegyezte, hogy a VRS-t utólag építették be. Bár a lényeges leképezőfázisokra implementálták, mégis vannak hatékonyabb felhasználási módjai, ehhez azonban ténylegesen bele kell a rendszert integrálni a grafikus motorba. Nyilván ez lesz a következő lépés.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés