Hirdetés

A PC-s gyártók készülnek a Vulkan API támogatására

A Khronos Group a hónap elején mutatta be a Vulkan API-t, amelyről az alábbi cikkben részletesen be is számoltunk. A PC-s front szempontjából az Intel, az AMD és az NVIDIA is elismerte, hogy terveznek majd eszközillesztőt a Vulkan API-hoz, de arról nem nyilatkoztak, hogy milyen formában. Teljesen végleges álláspont még nincs, de utánakérdeztünk, hogy mire lehet számítani.

Hirdetés

Az AMD esetében a támogatás egyszerűen leírható. Minden GCN architektúrára épülő Radeon megfelelő lesz, illetve a Windows 7, 8.1 és 10 operációs rendszerre, valamint pár Linux disztribúcióra lesz elérhető a Vulkan API meghajtója. Emellett az AMD a GLSL nyelv mellett támogatja majd, hogy a fejlesztők OpenCL C 1.2-es és 2.0-s, illetve OpenCL C++ 2.1-es nyelven is írhassanak shadereket.

Az Intel esetében egy picit bonyolultabb a helyzet. A Gen8 architektúrára épülő IGP-kre, azaz a Broadwell és a Cherryview lapkákra biztos lesz támogatás, de a Haswell Gen7.5 architektúrára alapozó IGP-je már kérdőjeles. Technikailag megoldható, de elképzelhető, hogy amire a Khronos Group hivatalosan kiadja a Vulkan API-t addigra a Haswell terméktámogatása legacy fázisba lép. Az Intel egyébként Windows 10-es meghajtót biztosan kínál, de a Windows 8.1 és a 7 sincs kizárva, ugyanakkor ezzel kapcsolatban még nincs döntés. A Linux disztribúciókhoz az Intel nem kínál majd gyári támogatást. Ezt a MESA oldja majd meg, illetve a SteamOS esetében a Valve fogja elkészíteni az Intel Vulkan API-hoz való meghajtóját. Utóbbit támogatni fogja a Gen8 és a Gen7.5 architektúrát. A shaderek szempontjából az Intel és a Valve által fejlesztett eszközillesztő GLSL mellett támogatni fogja az OpenCL C 1.2-es és 2.0-s, illetve az OpenCL C++ 2.1-es nyelvet.

Az NVIDIA is készül a megfelelő meghajtóval, amely a Windows 7, 8.1 és 10 operációs rendszerre, illetve pár Linux disztribúcióra biztosan elérhető lesz. Kérdéses ugyanakkor a Windows Vista támogatása, amely még nincs elvetve, de a zöldek már nem tekintik prioritásnak. A hardverek szempontjából a Maxwell és a Kepler architektúrára épülő GeForce-ok biztosan jók, míg a Fermi architektúra esetében a megfelelő meghajtó érkezése egyelőre még nincs megerősítve, ugyanakkor magas prioritást élvez az elkészítése. Az NVIDIA a kötelező GLSL nyelv mellett biztosan támogatni fogja az OpenCL C 1.2-t is, így ebben is írhatnak majd shadereket a fejlesztők, továbbá nem kizárható a OpenCL C 2.0-s, illetve OpenCL C++ 2.1-es nyelvek kezelése sem.

Az AMD és az NVIDIA esetében a nyílt forráskódú Linux meghajtókra vonatkozóan még nem tiszta a kép, de valószínű ez a kérdés napirendre kerül az aktuális nyílt forráskódú eszközillesztőket szállító csapatoknál.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények