Hirdetés

A PC-s gyártók készülnek a Vulkan API támogatására

A Khronos Group a hónap elején mutatta be a Vulkan API-t, amelyről az alábbi cikkben részletesen be is számoltunk. A PC-s front szempontjából az Intel, az AMD és az NVIDIA is elismerte, hogy terveznek majd eszközillesztőt a Vulkan API-hoz, de arról nem nyilatkoztak, hogy milyen formában. Teljesen végleges álláspont még nincs, de utánakérdeztünk, hogy mire lehet számítani.

Hirdetés

Az AMD esetében a támogatás egyszerűen leírható. Minden GCN architektúrára épülő Radeon megfelelő lesz, illetve a Windows 7, 8.1 és 10 operációs rendszerre, valamint pár Linux disztribúcióra lesz elérhető a Vulkan API meghajtója. Emellett az AMD a GLSL nyelv mellett támogatja majd, hogy a fejlesztők OpenCL C 1.2-es és 2.0-s, illetve OpenCL C++ 2.1-es nyelven is írhassanak shadereket.

Az Intel esetében egy picit bonyolultabb a helyzet. A Gen8 architektúrára épülő IGP-kre, azaz a Broadwell és a Cherryview lapkákra biztos lesz támogatás, de a Haswell Gen7.5 architektúrára alapozó IGP-je már kérdőjeles. Technikailag megoldható, de elképzelhető, hogy amire a Khronos Group hivatalosan kiadja a Vulkan API-t addigra a Haswell terméktámogatása legacy fázisba lép. Az Intel egyébként Windows 10-es meghajtót biztosan kínál, de a Windows 8.1 és a 7 sincs kizárva, ugyanakkor ezzel kapcsolatban még nincs döntés. A Linux disztribúciókhoz az Intel nem kínál majd gyári támogatást. Ezt a MESA oldja majd meg, illetve a SteamOS esetében a Valve fogja elkészíteni az Intel Vulkan API-hoz való meghajtóját. Utóbbit támogatni fogja a Gen8 és a Gen7.5 architektúrát. A shaderek szempontjából az Intel és a Valve által fejlesztett eszközillesztő GLSL mellett támogatni fogja az OpenCL C 1.2-es és 2.0-s, illetve az OpenCL C++ 2.1-es nyelvet.

Az NVIDIA is készül a megfelelő meghajtóval, amely a Windows 7, 8.1 és 10 operációs rendszerre, illetve pár Linux disztribúcióra biztosan elérhető lesz. Kérdéses ugyanakkor a Windows Vista támogatása, amely még nincs elvetve, de a zöldek már nem tekintik prioritásnak. A hardverek szempontjából a Maxwell és a Kepler architektúrára épülő GeForce-ok biztosan jók, míg a Fermi architektúra esetében a megfelelő meghajtó érkezése egyelőre még nincs megerősítve, ugyanakkor magas prioritást élvez az elkészítése. Az NVIDIA a kötelező GLSL nyelv mellett biztosan támogatni fogja az OpenCL C 1.2-t is, így ebben is írhatnak majd shadereket a fejlesztők, továbbá nem kizárható a OpenCL C 2.0-s, illetve OpenCL C++ 2.1-es nyelvek kezelése sem.

Az AMD és az NVIDIA esetében a nyílt forráskódú Linux meghajtókra vonatkozóan még nem tiszta a kép, de valószínű ez a kérdés napirendre kerül az aktuális nyílt forráskódú eszközillesztőket szállító csapatoknál.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés