Hirdetés

Újabb tervezői kép egy kepleres GeForce-ról

Hirdetés

Nemrég a GK107-es GPU-ra épülő termék esetében számoltunk be egy kiszivárgott tervezői képről, míg most valamelyik nagyobb testvér került elő. A nyomtatott áramköri lap tervei szerkesztettek, ugyanis a GPU-t és a memórialapkákat valószínűleg szándékosan kitörölte a képet közzétevő illető. Ez nem meglepő dolog, ugyanis a szakavatott mérnökök egy teljes tervezői képről már értékes információkat is képesek leolvasni. Persze a törléssel a termék is beazonosíthatatlanná vált, de a tápellátás egy combosabb VGA-ról árulkodik.


(forrás: EXPreview) [+]

Látható, hogy a terveken két darab 6 tűs és egy 8 tűs tápcsatlakozó szerepel, igen érdekes felépítéssel. Valószínű, hogy kereskedelmi forgalomba nem teljesen ez a dizájn kerül majd, ugyanis az úgymond „emeletes” csatlakozási kialakítás nagyon sérülékeny. Valószínűleg az egész tesztelési céllal született, hogy meglegyen a kellő energia a GPU számára, ha szükség van rá. A dizájnról leolvasható, hogy három termék is SLI-be köthető, emellett a hátlapon két DVI, egy HDMI, illetve egy DisplayPort található. Az interfészek verzióit a kiszivárgott képről nem lehet megállapítani, de bízunk benne, hogy 3 GHz-es HDMI 1.4a-val, illetve DisplayPort 1.2 HBR2-vel lesz dolgunk, melyek megfelelnek az új generációs VGA-kra vonatkozó elvárásoknak.


(forrás: EXPreview)

A megjelenésről nincs megerősített adat. A pletykák március végét, illetve áprilist valószínűsítik, ám ennél többet nem lehet tudni. Szintén pletykált információ, hogy az NVIDIA a GeForce FX után újra VLIW-alapú rendszerrel áll elő. Ezzel aránylag sokat lehet spórolni a tranzisztorok szintjén, hiszen az ütemezés részben statikus lesz. A GeForce FX persze sokak emlékeiben nem sikertörténetként jelenik meg, sőt, konkrétan a legrosszabb termékcsalád volt, amit az NVIDIA valaha összerakott, de a közhiedelemmel ellentétben a gyenge produkciónak nem a VLIW architektúra volt az oka, hanem sokkal inkább a rosszul kivitelezett felépítés. Egy GPU esetében a VLIW utasításokkal dolgozó shader tömbök nagyon is életképes koncepciót képeznek, gondolhatunk itt a Radeonokra, hiszen az AMD az új GCN architektúra bemutatása előtt, több generáción át VLIW-alapú rendszerrel dolgozott. Persze meg kell jegyezni, hogy rengeteg pletyka van a rendszerrel kapcsolatban, és az NVIDIA lényegében semmit sem mond, így a tényleges képességeket csak később tudhatjuk meg.

Hirdetés

Elképesztő, 60 millió forintos összdíjazású AI hackathon Budapesten!

PR Budapesten rendezi meg egy magyar tech cég az első nemzetközi, 24 órás AI hackathonját! Bárki jelentkezhet, aki a mesterséges intelligenciában jártas és képes 24 óra alatt valami egyedit, kreatívat alkotni!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés