Komoly előrelépést kínál az új PowerVR GPU IP sorozat

Az Imagination a jelenleg is zajló Imagination Summit alkalmával bejelentette, hogy megújítja a PowerVR sorozatú GPU IP-ket. Az új Series7 család továbbra is a Rogue architektúrára épül, így az alapokat ismerősek lesznek Series6 opciókból, de a vállalat komoly fejlesztéseket is eszközölt, amivel új piacokat is megcéloznak.

Mivel a Rogue architektúra lényegesen nem változott, így a számításokat továbbra is a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység 16 futószalagot használ, melyekben két darab 32 bites és négy darab 16 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series7XT családra igaz, illetve két-két USC-hez tartozik egy-egy megosztott textúrázó blokk. Eddig a rendszer kísértetiesen hasonlít a Series6XT-re, de újításként emelhető ki a co-issue képesség kiterjesztése, ami annyit tesz, hogy mostantól a multiprocesszoron belüli 32 bites és 16 bites lebegőpontos feldolgozócsoport párhuzamosan is munkára fogható.

Imagination PowerVR Series7XT
Imagination PowerVR Series7XT [+]

Opcionális igény esetén az említett egységek része lehet még egy 64 bites lebegőpontos számításokat végző feldolgozó is, amely bizonyos érdeklődők számára lehet hasznos. Az Imagination újított az általános számításokra vonatkozó képességeken is, így a Series7 termékcsalád, bizonyos komplex általános számításokban akár háromszor is gyorsabb lehet az elődjénél.

A Series7XT megoldásokra rátérve öt új fejlesztés érkezik. A GT7200 kettő, a GT7400 négy, a GT7600 hat, a GT7800 nyolc, míg a GT7900 tizenhat darab USC-t tartalmaz, továbbá az említett termékek rendre egy, kettő, három, négy és nyolc textúrázó blokkal rendelkeznek. Utóbbi fejlesztés félelmetesen erősnek tűnik. Bár az órajelekről még nincs adat, de a Series6 családban jellemző paramétereket figyelembe véve az elméleti számítási teljesítménye 600 és 800 GFLOPS közötti.

A Series7 család másik ága a Series7XE sorozat, amelyek extrém alacsony fogyasztási szintre neveznek. Ennek megfelelően a GE7400 és a GE7800 jelzésű fejlesztések közül egyik sem rendelkezik egy USC-nél többel. Sőt, a GE7400 egyetlen USC-jében is csak nyolc darab futószalag található, két-két darab 32 bites lebegőpontos feldolgozóval. Ezek tehát eléggé csonkított megoldások, de egy textúrázó blokk természetesen mindegyikben van. A GE7400 esetében fontos kiemelni, hogy nem támogatja a PVRGC-t, vagyis nem oldható meg a geometria tömörítése, ami egyébként most is minőségvesztés nélkül lenne képes a magas poligonszámú modellek esetében 30%-kal csökkenteni a memóriabusz terhelését.

Imagination PowerVR Series7XE
Imagination PowerVR Series7XE [+]

Az API támogatása szempontjából az Imagination eléggé odalép a gázra, ugyanis a Series7XE termékcsalád az OpenGL ES 3.1, illetve a Renderscript és az OpenCL (Embedded Profile) 1.2 mellett támogathatja a Google AEP kiterjesztést is. Utóbbi azért opcionális, mert az elérhető GPU IP-kbe csak igényelhető a tesszellátor, de nem kötelező ezt a részegységet kérni. A Series7XE megoldások mindemellett kaphatnak natív támogatást a 10 bites YUV formátumra vonatkozóan.

A Series7XT termékcsalád már alapértelmezetten támogatja az OpenGL ES 3.1-et és a Google AEP-t, illetve a Renderscriptet, valamint az OpenCL 1.2-t, ezen belül is a Full Profile opciót. Itt is kérhetők viszont opcionális kiegészítések, így ha az érdeklődő Windows operációs rendszert szeretne használni, akkor elérhető a DirectX 11.2 és az OpenGL 4.3 API-k támogatása is.

Az Imagination új koncepciója, hogy az eddigi piacok mellett új szegmenseket is megcéloznak, így a MIPS processzormagok mellé a Series7XT termékcsalád rendelhető amolyan mély integrációhoz optimalizált formában. Ehhez jár még a fentebb említett, opcionális támogatás a 64 bites lebegőpontos számításokhoz. Az Imagination célja ezzel a dizájnnal a HPC-piac betámadása.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés