Hirdetés
Az NVIDIA a hét elején leplezte le a GeForce GTX Titan nevű VGA-t, mely végre az üzletekbe is került. A luxuskategóriába szánt kártyákra relatíve kicsi az igény, ami jelen esetben is a magas, 1000 dolláros árral magyarázható, így minden cég ugyanazt a modellt árulja, sőt, ezúttal még a matrica sem különbözteti meg a különböző gyártók által árult termékeket. A gyártást valószínűleg a Foxconn végzi, így lényegében teljesen mindegy, hogy a potenciális vásárló melyik gyártó termékét választja. Ez alapvetően nem baj, hiszen így tulajdonképpen nem kell mérlegelni, hogy mely cég kínál jobb megoldást, de jelen hírünkben az izgalmaknak ez a helyzet nem tesz jót, hiszen a paraméterek teljesen megegyeznek a fentebb linkelt oldalon részletezett adatokkal.
EVGA GeForce GTX Titan
Galaxy GeForce GTX Titan
Palit GeForce GTX Titan
Azért némi extrát így is sikerült becsempészni az amúgy egyhangú mezőnybe. A Zotac például az Assassin’s Creed 3 című játékot mellékeli a dobozban, ami döntő tényező lehet a vásárlás során, figyelembe véve, hogy a többi cég a mellékelt tuningszoftverrel próbálja magát előnyösebb helyzetbe hozni. Ebből a szempontból az ASUS a GPU Tweak programot kínálja, míg az EVGA a Precision, az MSI az Afterburner, a Gigabyte pedig az OC Guru II szoftverre esküszik. Ezek egyébként nagyjából ugyanazokat a funkciókat látják el, csak más körítés mellett.
Zotac GeForce GTX Titan
Inno3D GeForce GTX Titan
Gainward GeForce GTX Titan
Fontos megjegyezni, hogy pár gyártó valamilyen formában DirectX 11.1-es API-t támogató VGA-nak tünteti fel a GeForce GTX Titánt, így például a Galaxy és a Gigabyte a hivatalos weboldalon jegyzi ezt az adatot, míg az ASUS konkrétan a termék dobozára írja. Ahogy korábban erre egy hírben kitértünk a DirectX 11.1-es támogatás feljegyzése nem helytálló, mivel a Kepler architektúra nem támogatja az API legmagasabb D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintjét.
ASUS GeForce GTX Titan
MSI GeForce GTX Titan
Gigabyte GeForce GTX Titan
Ezt az MSI, az Inno3D, a Zotac, az EVGA, és a Palit helyesen kezeli, így a DirectX 11.1-es támogatásról szóló bejegyzés mellé odaírják, hogy ez csak a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 szintre érvényes. Ez még mindig egy kisarkított értelmezése az API-nak, hiszen ezt az elvet követve a 2002 végén megjelent Radeon 9700 Pro is támogatja a DirectX 11.1-et, csak éppen a D3D_FEATURE_LEVEL_9_2-es szint mellett.
Az NVIDIA logikáját alkalmazva gyakorlatilag az elmúlt 10 évben megjelent VGA-k közül bármelyikre rámondható, hogy kezeli a DirectX 11.1-et, ám ha előkerül egy olyan effekt, ami igényli D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintet, akkor arra már a Kepler sem lesz alkalmas. Persze manapság a marketing minden cégnél nagyon erős szerephez jut, és jó eséllyel a vásárló sosem jön rá arra, hogy a specifikációkban leírtak nem igazán fedik a valóságot.