Hirdetés
Az NVIDIA hivatalosan is bejelentette a GeForce GTX 1650 jelzésű VGA-ját, amely 200 dollár alá viszi a Turing architektúrát. A fejlesztés a 12 nm-es node-on készülő, TU117-es kódnevű lapkát alkalmazza, ami mellé GDDR5 szabványú memóriák kerülnek.
Az új VGA specifikációit az alábbi táblázat foglalja össze:
Típus | 1650 |
---|---|
GPU kódneve | TU117 |
Architektúra | Turing |
Magórajel | 1485 MHz |
GPU Boost órajel |
1665 MHz |
CUDA magok száma | 896 |
Textúrázók száma | 56 |
Blending egységek száma | 32 |
Integer CUDA magok száma | 896 |
Raszter órajelenkénti teljesítménye | 32 pixel |
Maximális Pixel kitöltési sebesség | 53,28 GPixel/s |
Maximális Texel kitöltési sebesség | 93,2 GTexel/s |
Elméleti számítási teljesítmény (FP16) | 5,97 TFLOPS |
Elméleti számítási teljesítmény (FP32) | 2,98 TFLOPS |
Effektív memória-órajel | 8 GHz |
Memória típusa | GDDR5 |
Memóriabusz | 128 bit |
Memória-sávszélesség | 128 GB/s |
VRAM kapacitása |
4 GB |
NVLINK (SLI) támogatás | nincs |
PCI Express csatoló | x16-os PCI Express 3.0 |
A GeForce GTX 1650 az 1660 és 1660 Ti verziókhoz hasonlóan egy butított Turing architektúra, mivel nincs benne RT mag, illetve hiányoznak a Tensor feldolgozók. Hivatalos referenciamodell ezúttal sincs, így a fogyasztás szempontjából lényegében annyi az ajánlás, hogy az alapértelmezett órajel mellett maximum 75 watt legyen a TDP. Az NVIDIA nem ajánl 6 tűs PCI Express tápcsatlakozót, de nem is tiltja meg a gyártóknak a használatát, ha a nagyobb mértékű gyári tuning ezt esetleg igényelné.
A kimenetek tekintetében a DisplayPort 1.4, illetve a HDMI 2.0 van kötelezően előírva, ebből tetszőleges konfigurációt alakíthatnak ki a partnerek. Az NVIDIA ezúttal nem tesz ajánlást, továbbá úgy tudjuk, hogy több gyártó is gondolkodik a DVI alkalmazásán, ezen a szinten ugyanis fontosnak látják az elérhetőségét.
A GeForce GTX 1650 ajánlott ára 150 dollár, de a legtöbb piacra kerülő modell tartalmaz valami extrát, legyen az esetleg a jobb hűtés, így az árazás szempontjából sok lehet az eltérés.