Hirdetés

A Gamescom alkalmából lett különleges az új GeForce driver

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 436.02-es meghajtót, amely a Gamescom Game Ready nevet viseli, és számos optimalizálást kínál az egyes API-k implementációjában, így játéktól és hardvertől függően akár 23%-kal is nagyobb lehet a sebesség a 431.60-as csomaghoz viszonyítva. Emellett a következő játékokhoz tartozó, új vagy frissített SLI profilok is részei az eszközillesztőnek: BattleTech, Dakar18, Deep Rock Galactic, Fe, Fear the Night, Heavy Rain, Nelo, Overkill's The Walking Dead, PC Building Simulator, Remnant: From the Ashes, Starlink: Battle for Atlas, Warhammer: Chaosbane. További adalék, hogy elérhető az első NVIDIA Studio driver által bevezetett színkomponensenkénti 10 bites megjelenítés, illetve a Microsoft hibrid notebookjainál a GPU paravirtualizáció.


[+]

A FreeSync vagy Adaptive-Sync kijelzők hitelesítése halad tovább, ezúttal három új monitor került fel az erre vonatkozó listára; konkrétan az ASUS VG27A, az Acer CP3271 és az Acer XB273K GP.

Az NVIDIA bevezet pár újdonságot is, például a VirtualLink PPC firmware grafikus vezérlőpultból való frissítését, de ennél valószínűleg jobban fognak örülni a felhasználók az integer scaling beállításnak. Ha a GPU-s skálázást tekintjük, akkor a gyártók – köztük az NVIDIA is – lineáris interpolációt alkalmaznak, ami tökéletesen működik az esetek döntő részében, de pár helyen elhasal, tipikusan akkor, ha valami pixeles alkalmazást kell megjeleníteni. Elképzelhető ugyanis, hogy ez nem egy problémaforrás, hanem konkrétan dizájnelem, amit a lineáris interpoláció kisebb-nagyobb mértékben eltorzít. Na most ez az, amit a retro iránt rajongó, emulátorokat futtató, pixelgrafikát imádó játékosok nem akarnak, ugyanis elvesz az élményből az interpoláció negatív hatása, ami miatt került bele az új GeForce driverbe az integer scaling beállítás – egyelőre béta fázisban. Ez gyakorlatilag interpoláció nélkül, pixelpontosan jeleníti meg a tartalmat, és maga a skálázás is egész számok szintjén valósul meg, utóbbi bizonyos felbontások mellett fekete keretet is eredményez a futtatott alkalmazás körül, de ez pont jó, ezt akarja a célzott réteg. Azt érdemes megemlíteni, hogy az integer scalinghoz Turing architektúrára épülő GPU és Windows 10 operációs rendszer szükséges.


[+]

Érkezett még két újítás, amelyek kimondva-kimondatlanul is az AMD friss fejlesztéseire reagálnak. Az NVIDIA a Radeon Anti-Lag ellen beveti a DirectX 9 és 11 alatt működő low latency módot, amely gyakorlatilag nem tesz mást, mint módosítja az alapértelmezett maximum pre-rendered frames beállítást, illetve konkrétan magát a funkciót le is váltja. Utóbbi alapértelmezett paramétere egyébként korában 5 volt, de mostantól 1-3 között lesz, ha az alkalmazás másképp nem rendelkezik, vagyis mindenképpen előrelépés történik. Ez lényegében a kikapcsolt low latency mód , de aktivált állapotban az eszközillesztő kényszeríti az 1-es értéket. Lesz azonban egy ultra beállítás, amely 0-s értéket erőltet a futtatott alkalmazásra. Nagyon régen ezt tudták a GeForce driverek, hiszen anno a maximum pre-rendered frames beállítás is lehetett 0, csak ez rengeteg problémát generált, mert a programok nem szeretik, ha nincs parancslista, és ez eleve nem szabályos a DirectX 9, 10 és 11 API-k alatt. Emiatt az ultra beállításra béta funkcióként tekint az NVIDIA, így ma még nem garantálható az elvben megfelelő működése, de ha a felhasználó kéri, akkor a meghajtó rákényszeríti a rendszert arra, hogy a jelenetek a beérkezéssel azonnal menjenek is a GPU-ra. A problémát egyébként az okozza, hogy ilyen formában nem szabályozható a jelenetszámítás, ami a fő oka annak, hogy korábban a 0-s beállítás eltűnt. Az AMD se hozta ezt csak úgy vissza, hanem magát a Chill funkciót használják a jelenetszámítás szabályozására. Azt még nem tudni, hogy az NVIDIA milyen szabályozást fog alkalmazni, ha fognak egyáltalán, de valószínűleg azért béta még ez az újítás, mert valamilyen megoldást erre a problémára kidolgoznak majd, ugyanakkor ez jelenti a fejlesztés oroszlánrészét, és akár hónapokig is eltarthat.


[+]

A Radeon Image Sharpening is megkapta a maga kihívóját, amit az NVIDIA a GeForce Experience applikációban szállít, méghozzá szimplán sharpening néven (amely régen is megvolt, de ez egy új megoldás). Valószínűleg a teljesítményvesztés ennél is elhanyagolható, a minőséget pedig majd össze lehet mérni a két cég fejlesztése között. Annyi különbség papíron biztos van, hogy az NVIDIA sharpening effektje valamivel több, mint 600 játék alatt működik, tehát lényegében csak akkor lehet aktiválni, ha az adott program támogatja a GeForce Experience FreeStyle funkciót.

Az új eszközillesztő hibajavításokat is kapott, így a Shadow of the Tomb Raider című játék többet nem fog "DXGI DEVICE HUNG Error" hibával kilépni az SLI konfigurációkon, az AutoCAD 2017 és a Maya nem fog fehér vagy kék képernyőt eredményező rendszerösszeomlást produkálni, valamint a grafikus vezérlőpult orosz nyelvű variánsában javításra került egy tipográfiai hiba. Mindezeken túl a 431.68-as gyorsjavítás korrekciója is része a csomagnak.

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől), 8.1 és 7 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 600, 700, 900, 1000, 1600, 2000 (Super) és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.19.0218-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés