Hirdetés

Előrendelhető a Microsoft Surface Duo

A vállalat okostelefonja mindent bevet a siker érdekében, de az elérhetősége egyelőre az Egyesült Államokra korlátozódik.

A Microsoft az előző esztendő októberében beszélt először a Surface Duo nevű készülékről, amely végre előrendelhetővé vált, igaz egyelőre csak az Egyesült Államokban fogják forgalmazni.

Hirdetés

A Surface Duo több szempontból is különleges fejlesztés, hiszen ránézésre is látszik, hogy két darab 5,6 hüvelykes OLED kijelzővel rendelkezik, amelyek 1800x1350 pixeles felbontást kínálnak. A rendszer 360 fokban kihajtható, de 180 fokban kinyitva egy 8,1 hüvelykes tabletté változik át, ekkor a két megjelenítő kombinált felbontása 2700x1800 pixel lesz. A munkavégzést a Surface Pen segíti.

A 250 grammos okostelefonon belül egy Qualcomm Snapdragon 855-ös SoC dolgozik, mellette 6 GB LPDDR4X-es rendszermemória, illetve 128 vagy 256 GB-os UFC 3.0-s NAND flash adattároló található, de a rendszer része még egy 11 megapixeles kamera, egy IEEE 802.11ac-s Wi-Fi és Bluetooth 5.0 LE-s modul, továbbá a nanoSIM, mellett egy eSIM-re is lehetőség van, valamint az USB Type-C sem maradt le. 5G ugyan nincs, de az integrált x24-es LTE modem rendelkezésre áll, míg a működését egy 3577 mAh-s kétcellás akkumulátor biztosítja.

Microsoft termékről lévén szó valószínűleg mindenki Windows operációs rendszert vár, de valójában a Surface Duóra Android 10 került. Persze a redmondi óriáscég ezt a saját igényei szerint módosítja, ami a Microsoft 365 integrálását jelenti, de az alapok megmaradnak, vagyis a Google Play áruházon keresztül tölthetők le rá az applikációk.

Bár technikailag okostelefonról beszélünk, a Surface Duo inkább egyfajta átmenetet képvisel. A vállalat sokkal inkább tekint a termékére egy olyan Surface eszközként, ami elsődlegesen munkavégzésre szolgál, de egyben telefonálásra is alkalmas. Ehhez mért az 1400 dolláros ára is.

A Surface Duo szeptember 10-én válik ténylegesen elérhetővé. A képességeit tekintve nehéz megmondani, hogy mennyire lesz sikeres, az sem kizárt, hogy a Microsoft egy nulladik generációs termékként tekint rá, vagyis inkább a tapasztalatszerzést szolgálja.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés