Hirdetés

Befutottak az első Cedar Trail-M eredmények

A hónap közepén számoltunk be az Intel Cedar Trail platform érkezéséről, és a rendszerrel kapcsolatos szoftveres problémákról. A VR-Zone információ szerint a hitelesített driveren belül a startra csak a DirectX 9-es API – azon belül is a Windows 7-hez minimum szükséges DirectX 9.0L verzió – támogatása lehetséges, így a rendszer hiába tud DirectX 10.1-et, ez a képesség csak valamikor később lesz kihasználható. Szintén nem lesznek támogatva a 64 bites Windows operációs rendszerek, bár ez nem meglepő, mivel a meghajtók készítésével megbízott Tungsten Graphics a Z-s Atom processzorok IGP-ihez is csak 32 bites drivereket írt. Persze ez később változhat, de egyelőre bizonytalan a helyzet, így konkrét dátum sincs ezzel kapcsolatban. A hírek szerint problémás még az Intel Wireless Display technológia támogatása is, így ez a szolgáltatás leghamarabb a következő év elején kerülhet bele a grafikus driverekbe. Valószínűleg ez inkább egy prioritásbeli döntés, mivel az Intelnek a termék startjához hitelesítenie kell minimum egy drivert a Windows 7-re, különben a Cedar Trailes rendszerekhez nem lesz előtelepíthető a Microsoft operációs rendszere. Ennek megfelelően a Tungsten Graphics valószínűleg semmilyen formában nem foglalkozik egyelőre a Wireless Display támogatásának beépítésével, hiszen ez a technológia csak extra, vagyis nem feltétel a WHQL aláíráshoz. A kezdetben kimaradó DirectX 10.1 szintén nem követelmény a hitelesítéshez, mivel a Microsoft a DirectX 9.0L-t támogató drivert is megfelelőnek értékeli, igaz ilyenkor a driver az Aero felület igényeinek csak minimális szinten felel meg, de ez már elég arra, hogy a Windows 7 előtelepíthető legyen. Persze nem kérdés, hogy az Aero felület a DirectX 10-es, illetve főleg a 10.1-es módban jelentősen gyorsabban képes futni, így a Windows asztal megjelenítésének sebessége szempontjából nem a legjobb döntés egy új rendszert minimális támogatással startoltatni.

Hirdetés

A problémák mellett persze az Intel már bemutatta a terméket a gyártóknál, így kiszivárgott az első dia a mobil masinákba szánt Cedar Trail-M platform teljesítményéről. Az Atom N2600 és N2800-as termékek két darab Saltwell kódnevű processzormagot tartalmaznak, melyek felépítése az aktuális Bonnell magokhoz képest alig tér el. Ez a teljesítményen is meglátszik, vagyis a korábbi Atomokhoz képest a gyorsabbik, N2800-as megoldás nagyobb teljesítménye lényegében csak az órajelelőnynek tudható be, míg az N2600-as modell – a valamivel alacsonyabb órajel következtében – nem is gyorsabb az aktuális csúcsnak számító Atom N570-nél.


(forrás: VR-Zone) [+]

A grafikus mag esetében természetesen komoly változás történt, hiszen a korábbi GMA 3150-et az Intel egy licencelt PowerVR SGX 545-ös IGP-re cserélte le. A DirectX 9-es 3DMark 2006 alatt az Atom N2600 nagyjából kétszer, míg az N2800 hozzávetőleg háromszor gyorsabb az Atom Z670-nél, illetve az előző generációs Pine Trail-M platformnál. Ez a szint még mindig messze van attól, amire az AMD Brazos platformja képes, de az előrelépés a kiszivárgott dia alapján számottevő. Remélhetőleg a driver fejlesztésével megbízott Tungsten Graphics felköti azt a bizonyos alsóneműt, és a Z-s Atomok után ehhez a rendszerhez már értékelhető terméktámogatást fognak biztosítani.

Az információk szerint Intel a marketingstratégiát nem az abszolút teljesítményre hegyezi ki, ami a Brazos platform IGP-jének képességei ellen valóban nem lenne célszerű döntés, így az új Cedar Trail platform mellett a fogyasztáshoz viszonyított teljesítmény lesz emlegetve, vagyis az új Atomok az energiahatékonyságban jelentenek majd előrelépést.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés