Hirdetés

Az Oracle kezébe került a Dyn

A felvásárlás költségei nem publikusak, de minden bizonnyal sokba került a cég, ami alig pár hónapja kapott 50 milliós infúziót.

A 2001-ben alapított Dyn mára szinte megkerülhetetlenné vált, köszönhetően a rengeteg munkának, amit a vállalat arra fordított, hogy monitorozza, átirányítsa, illetve optimalizálja az online infrastruktúrát. Természetesen foglalkozik doménregisztrációval is, de elsősorban az internetes teljesítménymenedzsmentjéről híres céget felvásárolja az Oracle, jelentették be hétfőn.

Hirdetés

A vásárlási árat nem hozták nyilvánosságra, ahogy az Oracle terveiről is csak később, a folyamat lezárultával tudhatunk meg többet. A napi 40 milliárdos forgalomoptimalizációs eljárást végző Dyn egyelőre önállóan működik tovább, az Oracle vizsgálja a portfóliót és az eddig ütemezett feladatokat.

A felvásárlás után a Dyn 3500 nagyvállalati ügyfele az Orcacle felhőplatformjának részeként veheti igénybe továbbra is a Dyn termékeit és szolgáltatásait. Az ismertebb partnerek közül (mint a Netflix, a CNBC, vagy a Twitter) egyelőre senki sem kommentálta a bejelentést, lapunk megkeresésére a kommunikációs osztályokon csak annyit árultak el, hogy mindenekelőtt az Oracle és a Dyn képviselőivel kívánnak egyeztetni az őket esetlegesen érintő változásokról.

A várakozó álláspont talán nem véletlen, hiszen az eredetileg közösségi-iskolai projektként indított Dyn a Worcester Polytechnic Institute tanulóinak biztosított távoli hozzáférést a nyomtatókhoz és a tesztlabor számítógépeihez, majd a DNS szolgáltatások felé indulva elindult az ingyenes DynDNS, amire 40 ezer dollárt sikerült összegyűjteni a célként kitűzött 25 ezerhez képest.

Egészen 2008-ig adományokból élt a szolgáltatás, ekkor indult a prémiumszolgáltatásokat biztosító DynECT platform. Az első kockázati-tőkebevonásra 2012. végén került sor, 38 millió dollárt kapott a cég, amiből 2013. nyarán már arra is jutott, hogy elindítsák azóta hagyománnyá vált nyári táborukat.

Amikor két éve leállították az ingyenes szolgáltatást, illetve bevezették a Dyn Internet Intelligence névre keresztelt SaaS alapú terméket, nagyot változott a vállalat megítélése. Innentől kezdve a nagyvállalatok kerültek fókuszba, sokan kritizálták a vezetést amiatt, hogy az alapítói szellemiséggel mennek szembe a döntéseikkel. Idén tavasszal 50 millió dollárt fektetett a cégbe a Pamplona Capital Management.

Októberben a Dyn hálózatát három egymást követő alkalommal is sikeresen támadták meg történelmi méretű túlterheléses támadásokkal, elérhetetlenné téve többek között a Twitter, a GitHub, az Amazon, illetve a Spotify és a Netflix oldalait is.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények