Hirdetés

Az androidos 3DMark is megkapta a Vulkan API-t

Ezzel az API Overhead teszt most már mindegyik támogatott platformon futhat explicit grafikus API-n is.

A FutureMark két és fél éve jelentette be a 3DMark API Overhead tesztet, amely nevének megfelelően az API-k többletterhelését méri, és ennek érdekében elképesztő mennyiségű tartalmat rajzol ki a képernyőre. A teszt konkrétan úgy zajlik, hogy egy viszonylag kis procedurálisan generált tereppel kezdődik a mérés, majd ahogy megy előre a kamera, úgy rajzolódik ki egyre több objektum. Ezzel a kiadott rajzolási parancsok száma folyamatosan nőni fog, és tulajdonképpen azt fogja megállapítani a rendszer, hogy az egyes API-k és számítógépek használatával, másodpercekre lebontva átlagosan mennyi rajzolási parancsot sikerült kiadni, mielőtt a sebesség 30 képkocka/másodperc alá esett.

Hirdetés

Az API Overhead teszt eredetileg egy Windowsra készített fejlesztés volt, majd később elérhetővé vált iOS-re és az Androidra szánt verzió. Ezzel együtt a támogatott API-k száma is nőtt, így Windowson már mérhető a DirectX 11, a DirectX 12 és a Vulkan is, míg iOS-en az OpenGL ES 3.0 és a Metal. Androidra azonban eddig csak az OpenGL ES 3.0-ra volt elérhető az API Overhead teszt, amihez az új frissítés most végre hozzáadta a Vulkan API-t.

A Vulkan mód minimum Android 7.0-s operációs rendszert igényel, és szükséges hozzá egy Vulkan implementáció is, vagyis lényegében csak olyan hardverekkel működik, amelyekhez van megfelelő meghajtó.

A FutureMark felhívja a figyelmet rá, hogy bizonyos Vulkan implementációk nem túl kiforrottak, így az API Overhead teszt Vulkan módja akár lassabb is lehet az OpenGL ES 3.0-s módnál, illetve esetenként akár le is fagyhat. Ezen a későbbi Android frissítések javíthatnak.

A Vulkan API-t is támogató 3DMark API Overhead teszt az alábbi oldalon keresztül tölthető le a Google Play-ről.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények