Az androidos 3DMark is megkapta a Vulkan API-t

Ezzel az API Overhead teszt most már mindegyik támogatott platformon futhat explicit grafikus API-n is.

A FutureMark két és fél éve jelentette be a 3DMark API Overhead tesztet, amely nevének megfelelően az API-k többletterhelését méri, és ennek érdekében elképesztő mennyiségű tartalmat rajzol ki a képernyőre. A teszt konkrétan úgy zajlik, hogy egy viszonylag kis procedurálisan generált tereppel kezdődik a mérés, majd ahogy megy előre a kamera, úgy rajzolódik ki egyre több objektum. Ezzel a kiadott rajzolási parancsok száma folyamatosan nőni fog, és tulajdonképpen azt fogja megállapítani a rendszer, hogy az egyes API-k és számítógépek használatával, másodpercekre lebontva átlagosan mennyi rajzolási parancsot sikerült kiadni, mielőtt a sebesség 30 képkocka/másodperc alá esett.

Hirdetés

Az API Overhead teszt eredetileg egy Windowsra készített fejlesztés volt, majd később elérhetővé vált iOS-re és az Androidra szánt verzió. Ezzel együtt a támogatott API-k száma is nőtt, így Windowson már mérhető a DirectX 11, a DirectX 12 és a Vulkan is, míg iOS-en az OpenGL ES 3.0 és a Metal. Androidra azonban eddig csak az OpenGL ES 3.0-ra volt elérhető az API Overhead teszt, amihez az új frissítés most végre hozzáadta a Vulkan API-t.

A Vulkan mód minimum Android 7.0-s operációs rendszert igényel, és szükséges hozzá egy Vulkan implementáció is, vagyis lényegében csak olyan hardverekkel működik, amelyekhez van megfelelő meghajtó.

A FutureMark felhívja a figyelmet rá, hogy bizonyos Vulkan implementációk nem túl kiforrottak, így az API Overhead teszt Vulkan módja akár lassabb is lehet az OpenGL ES 3.0-s módnál, illetve esetenként akár le is fagyhat. Ezen a későbbi Android frissítések javíthatnak.

A Vulkan API-t is támogató 3DMark API Overhead teszt az alábbi oldalon keresztül tölthető le a Google Play-ről.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés