Megérkezett a 3DMark API Overhead tesztje

A FutureMark már korábban is beszélt a Farandole kódnevet viselő, API Overhead tesztjéről, amelynek most megérkezett a ténylegesen használható verziója. A friss fejlesztés a nevének megfelelően az API-k többletterhelését méri, és ennek érdekében elképesztő mennyiségű tartalmat rajzol ki a képernyőre. A teszt konkrétan úgy zajlik, hogy egy viszonylag kis procedurálisan generált tereppel kezdődik a mérés, majd ahogy megy előre a kamera, úgy rajzolódik ki egyre több objektum. Ezzel a kiadott rajzolási parancsok száma folyamatosan nőni fog, és tulajdonképpen azt fogja megállapítani a rendszer, hogy az egyes API-k és számítógépek használatával, másodpercekre lebontva átlagosan mennyi rajzolási parancsot sikerült kiadni, mielőtt a sebesség 30 képkocka/másodperc alá esett.

Az API Overhead teszt három API-t, de ezen belül négy módot támogat. A DirectX 12 és a Mantle API-s módban eleve több szálon zajlik majd a feldolgozás, mivel ezek úgynevezett független parancspuffereket kreáló API-k, tehát az egy szálra való limitálásuk szoftveresen szimplán nem lehetséges. A DirectX 11-es leképzővel már két működési mód is támogatott. Az egyik az egy szálra korlátozott, míg a másik a deferred contextet is támogató többszálú feldolgozás.

Maga a teszt 4 GB-nyi rendszermemóriát igényel, illetve a grafikus vezérlő tekintetében 1 GB-nyi videomemóriára van szükség. Természetesen a Mantle API-s mód csak GCN-es Radeonokkal működik, míg a DirectX 12-höz szükséges a Windows 10 Technical Preview legalább 10041-es kiadása.

A Microsoft új API-ja esetében fontos kiemelni, hogy még nincs véglegesítve, így erre vonatkozóan csak előzetes támogatás érhető el. Ez azt jelenti, hogy később DirectX 12 specifikációja még megváltozhat, és ha ez megtörténik, akkor a Windows 10-es DirectX 12-höz készült grafikus meghajtókat, illetve magát a 3DMark alkalmazást frissíteni kell. Ennek persze kicsi az esélye, de a Microsoft ma még fenntartja a jogot, hogy belenyúljon az aktuálisan elérhető előzetes specifikációkban. Mindemellett érdemes észben tartani, hogy a DirectX 12-höz kiadott előzetes grafikus meghajtókban szándékosan le lehetnek tiltva bizonyos funkciók, amelyeket később engedélyezni fognak a gyártók. Ennek megfelelően az egész teszt csak egy előzetesként szolgál, és a végleges kiadás érkezésével jobb eredmények is születhetnek. Ugyanakkor ennek nem feltétlenül van komoly jelentősége, mivel a DirectX 12 még ebben a korlátozott kiadásában is kegyetlenül megalázza az elődjének számító DirectX 11-et.

A 3DMark API Overhead teszttel kiegészített verziója az alábbi oldalról tölthető le. A méréshez Advanced vagy Professional Edition licencre van szükség.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés