Hirdetés

Hibrid tükröződési technológiával bővült az AMD FidelityFX

A Hybrid Stochastic Reflections az ismert tükröződési eljárások előnyeit gyúrja össze.

Az AMD még a 2019-es évi E3-on mutatta be a FidelityFX-et, amely eredetileg csak a Contrast Adaptive Sharpening, azaz a CAS 1.0-t kínálta, de azóta már bővült a rendszer, illetve legutóbb DirectX 12 Ultimate-re fókuszáló, illetve hibrid árnyékolási eljárás is került bele.

Hirdetés

A FidelityFX ezúttal egy úgynevezett hibrid sztochatikus tükröződési megoldással bővült, amely ötvözi a képkocka és a jelenet szintjén működő tükröződés előnyeit. Mint ismeretes a jelenet szintjén számolt eljárás eléggé pontos, de rendkívül sok erőforrásba kerül. Ennél jóval gyorsabban megoldható a képkockaszintjén működő alternatívája, csak az nem pontos, mivel nem veszi számításba azokat az objektumokat, amelyek a képkockán nincsenek rajta.

Ez azonban összességében nem egy vagy-vagy kérdés, a két eljárás simán működhet hibrid formában, amely gyors és egyben pontos is. Az alapot tekintve egy DirectX Ray Tracing kiegészítéssel implementált szabványos sugárkövetésről van szó, amelyet kiegészít egy predikciós algoritmus. Utóbbi mondja meg, hogy az adott, meghatározott pixelből álló mozaikra milyen eljárást érdemes alkalmazni a tükröződés kivitelezésére. Konkrétan négy eset lehetséges, amelyek közül a legegyszerűbb, ha az adott virtuális felület nem tükröződik, mivel ilyenkor megspórolható a számítás.

FidelityFX Hybrid Stochastic Reflections debug mód (zöld: SSSR, kék: DXR, lila: SSSR+DXR, fekete: nincs tükröződés)
FidelityFX Hybrid Stochastic Reflections debug mód (zöld: SSSR, kék: DXR, lila: SSSR+DXR, fekete: nincs tükröződés) [+]

A tükröződő felületeket tekintve alkalmazható jelenetszintű sugárkövetés (DXR), képkockaszintű tükröződés jelenetszintű sugárkövetéssel kiegészítve (SSSR+DXR), vagy szimplán képkockaszintű tükröződés (SSSR). A rendszer képes eldönteni, hogy mi az optimális választás, így nem kell mindenhova drága és memóriapazarló jelenetszintű sugárkövetést alkalmazni, elég csak oda, ahol annak ténylegesen van minőségbeli előnye.

Megjegyzendő, hogy a képkockaszintű tükröződés a korábban már bemutatott FidelityFX SSSR, vagyis a Stochastic Screen Space Reflections eljárással lesz megvalósítva, a zajszűrésért pedig a FidelityFX Denoiser néven ismert spatio-temporal denoiser szűrő felel. Lényeges még megemlíteni, hogy maga az SSSR effekt akár kisebb felbontásban is bevethető, ami persze nem újdonság és alapvetően kevésbé részletes tükröződéshez vezet, de ez az eredmény felskálázható az eljárásba integrált FidelityFX Super Resolution kóddal. Ilyen formában a tükröződés natív és a felezett felbontása között is lesz pár minőségi szint, ami növeli a fejlesztők lehetőségét a képminőség és sebesség optimális arányának keresésénél.

FidelityFX Hybrid Stochastic Reflections
FidelityFX Hybrid Stochastic Reflections [+]

A FidelityFX HSR, azaz Hybrid Stochastic Reflections effekt láthatóan eléggé bonyolult, de nagy előnye, hogy nagyon gyors, minőségileg rendkívül széles skálán paraméterezhető, és eközben képes azokat a helyzeteket is megfelelően kezelni, amelyeknél a hagyományos sztochatikus képkockaszintű tükröződések csődöt mondanak.

A nyílt forráskódú FidelityFX Hybrid Stochastic Reflections az alábbi GitHub oldalon érhető el.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés