Durván beköszönt az új videojáték-motorjával az Amazon

Az Open 3D Engine ugyan a Lumberyard utódja, de sokkal nyitottabb annál.

Az Amazon még 2016-ban jelentette be ingyenes videojáték-motorját, amely Lumberyard névre hallgatott. Ez azóta is elérhető, és a licenckonstrukciója barátinak mondható a forráskód hozzáférhetősége mellett, ugyanakkor a cég úgy látta, hogy van hova fejlődni.

Hirdetés

A Lumberyardnak most megérkezett az utódja, amely az Open 3D Engine nevet (O3DE) viseli, és a Linux Foundation által bejelentett Open 3D Foundation része, aminek a fejlesztéséért nagyrészt az Amazon Web Services felel. Ez a videojáték-motor teljesen nyílt forráskódú, és az Apache 2.0 licenc keretében használható fel.

A Lumberyardhoz viszonyítva sok dolog változott, mostantól az egész rendszer a nyílt forráskódú fejlesztésekhez igazodik, illetve komoly tényezőnek számított az is, hogy moduláris legyen. Az Open 3D Engine-nek majdnem minden eleme egy önálló könyvtár, és ezek kiegészíthetők, illetve konkrétan kicserélhetők, méghozzá anélkül, hogy az egyes modulok leváltása érintené a többit. Minden ilyen elemet a rendszerben Gem névvel jellemeznek. Ennek az a legnagyobb haszna, hogy ha egy fejlesztő bizonyos Gemeket nem használ, akkor azokat nem is kell szállítania a végleges programjában, és ez számottevően megkönnyítheti a későbbi karbantartást is.

A vállalat új leképezőt is írt, amely az Atom nevet viseli, és ez is egy Gemként van szállítva. Ez egy PBR-t támogató, úgynevezett forward+ leképező (opcionálisan megoldható a deferred futószalag is), ami számos platformot támogat, ideértve a Windows, a Linux, a Mac, az Android és az iOS rendszereket. Az Amazon teljesen az explicit grafikus API-kra koncentrál vele, így az Open 3D Engine már most kezeli a DirectX 12 és a Vulkan API-kat, később pedig a Metal is elérhető lesz.

A fentiek mellett az Open 3D Engine számottevően gyorsabb, mint az elődjének tekinthető Lumberyard, amit nagyrészt a meglévő kód jelentős újraírásának köszönhet, továbbá integrálva tartalmaz számos felhőből megtámogatott funkciót (Amazon Kinesis, AWS Lambda, Amazon Cognito, Amazon CloudWatch, AWS CloudTrail, AWS IAM, Amazon GameLift és AWS C++ SDK). Ezek a jövőben akár a közösség által is tetszőlegesen fejleszthetők lesznek.

Az Open 3D Engine egyelőre fejlesztői előzetes formában érhető el az alábbi oldalon keresztül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés