Hirdetés

2017. május 28., vasárnap

Physically Based Rendering (PBR)

  • (p)
Írta: Abu85 | Utoljára frissítve: 2015-10-14 17:25

Hirdetés

A Physically Based Rendering a modern grafika egyik lényeges koncepciója a valósághű felületek megalkotására vonatkozóan. Alapvetően a fény és az anyag interakcióját modellezi a valós fizikai törvényekre építkezve, így alkotva rendkívül realisztikus árnyalást a virtuális világban. Ezért is kapta a fizikai alapú árnyalás nevet.

A megvalósítás nehézségét nem is programozás jelenti, mivel az egész relatíve egyszerű szabályrendszer szerint működik, viszont a jó eredményhez megfelelő tartalom is szükséges. Ezen a ponton kell a programozóknak és a művészi munkát végző csapatnak összedolgozni, hiszen az anyagmodell, az árnyalási modell és a megvilágítási modell összehangolására is szükség van. Ha bárhol is hiba csúszik a koncepcióba, akkor a fizikai alapú árnyalás nem lesz jó minőségű.

A fentiek mellett figyelni kell az alkalmazott leképzőre is. Többek között részleges deferred leképzővel nem igazán működik jól a koncepció, így ezen a ponton is komolyabb odafigyelésre van szükség. A teljes deferred leképzőt lehetőség szerint mozaikos formában alkalmazva már jó lesz az eredmény, de összességében még jobb a hibrid opció, amikor a legtöbb objektumhoz mozaikos deferred leképzőt hasznosít a motor, míg a speciális anyagokhoz a forward+ leképző az ideális (példaként említve a haj és a szem megjelenítését).

A Physically Based Rendering koncepciót jól felhasználva igen korrekt megjelenítés érhető el, amit a fenti videó prezentál is.

Ha pontatlanságot találsz a cikkben, kérjük, írd meg a szerzőnek!
A bejegyzés utolsó frissítésének időpontja: 2015-10-14 17:25

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.