Kezelőfelület és irányítás
Aki játszott már hack & slash játékkal, annak valószínűleg nem lesz problémája az irányítással, hiszen a kezelőfelület nagyjából megegyezik a hasonló stílusú programokéval. Ráadásul a képességek gyorsbillentyűi mellett található, kérdőjel alakú ikonra kattintva egy meglehetősen hasznos segítséget hívhatunk elő a gombok jelentéséről. Az első képen ezt láthatjátok:
Maga a kezelőfelület nem bonyolult, úgy kell elképzelni, hogy alul vannak a képességek használatához szükséges gombok egy pár extra társaságában. Jobb oldalon karakterünkkel kapcsolatos ikonok láthatóak (térkép, küldetések, tárgylista, karakterlap, stb.), balra pedig kedvenc állatkánk képességeit és viselkedését állíthatjuk be. Szintén itt látjuk hátizsákjának tartalmát is (Nem vicc, kedvencünk nemcsak harcolni segít, holmikat is cipel, ráadásul még az eladásukban is segít - erről majd később).
Egy nagyon fontos kijelzőt láthattok még a képernyő közepén, közvetlenül a gyors-gombok felett. Amikor harcolunk, ez a csík folyamatosan töltődik (Hogy milyen gyorsan töltődik és meddig tart a hatása, azt karakterünk képességei és tulajdonságai határozzák meg), amikor pedig megtelik, akkor átlépünk egyfajta "turbó-módba", azaz ebben az állapotban sokkal hatékonyabban tudunk küzdeni ellenfeleinkkel (Például az Embermage minden varázslatát MP-használat nélkül tudja alkalmazni, míg le nem telik az idő).
Karakterünk irányítása a hack & slash játékokban megszokott módon történik. Az egér bal gombjának lenyomására hősünk a kijelölt pontra megy, valamint ajtókkal, ládákkal és egyéb objektumokkal kerülhetünk interakciókba segítségével. Amennyiben ellenfélre vagy széttörhető dolgokra mutatva nyomjuk le a bal gombot, akkor az ahhoz rendelt offenzív képességgel (alapesetben ez a sima ütés) támadhatjuk meg őket vagy törhetjük szét azokat. A jobb gombbal pedig kiválasztott képességeinket használhatjuk (lejjebb).
A képernyő alján lévő gyors-gombok segítségével (1-0-ig jelölve) tudunk tárgyakat, képességeket és varázslatokat közvetlenül használni. Bal gombbal hozzárendelhetjük, míg jobb gombbal (vagy számbillentyűkkel) aktiválhatjuk a képességeket. Persze aki akarja, az közvetlenül a karakterlapról is áthúzhatja a kívánt tárgyat/képességet a gyors-gombokra. Távolsági harcosok a SHIFT billentyűt lenyomva helyből használhatják ezeket, anélkül, hogy odarohannának az ellenfélhez.
Két oldalon látjuk karakterünk életerő- valamint varázserő-pontjait (Továbbiakban: HP és MP), egy-egy színes folyadékkal teli üveggömb formájában. A piros lötty jelzi karakterünk egészségét, minél több és/vagy nagyobb sérülést szenvedünk, annál jobban apad lefelé. Ha elfogy, karakterünk meghal. Hogy ezt megelőzzük, életerő-italok (Z billentyű), valamint gyógyító képességek segítségével tudjuk elvesztett HP-pontjainkat visszatölteni.
A jobb oldali gömbben MP-pontjainkat láthatjuk, kék színű folyadékként ábrázolva. Ez különféle képességek használatához nélkülözhetetlen, ha kifogyunk belőle, egy ideig nem használhatjuk őket. Bár a MP lassan regenerálódik magától is, nem árt varázsitalok (X billentyű) és/vagy megfelelő tulajdonságok segítségével felgyorsítani ezt a folyamatot.
A gömbök mellett két-két ikont láthatunk, a nagyobbakhoz rendelt képességeket az egér jobb és bal gombjának lenyomásával tudjuk használni. Bal oldalon egy kis nagyító ikon van, ezzel a földön heverő tárgyak nevének feliratait tudjuk ki/be kapcsolni. Jobb oldalon pedig egy második képességet is rendelhetünk az egér jobb gombjához. A kettő között pedig a TAB billentyűvel tudunk váltani. A képernyő két oldalán látható ikonokról később bővebben is szó esik majd a felszereléseknél és képességeknél, így most ebbe nem megyek bele.
A bal felső sarokban állatkánk portréja mellett az élet- illetve varázserő-pontjait jelző csíkokat, a viselkedését (harcias, védekező és passzív) jelző ikonokat, valamint egy házikót látunk. Utóbbi nagyon fontos gomb, ennek segítségével küldhetjük el kedvencünket a legközelebbi városba, hogy eladja a hátizsákjában lévő cuccokat és bevásároljon számunkra, így közben mi nyugodtan kalandozhatunk tovább (Erről később még lesz szó). Most lássuk, milyen karakterek, illetve házi kedvencek közül választhatunk új játék indítása esetén.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!