Ellenfelek és harc
A Torchlight II egyik legmeghatározóbb, egyben leglátványosabb eleme a harc, mely a hack & slash műfajból adódóan az egér gombjainak, valamint a gyorsbillentyűkhöz rendelt képességeknek minél gyorsabb használatán alapszik. Mivel a játék gyengébb fokozaton alig jelent kihívást, érdemes magasabb szinten indulnunk, mert különben túl könnyűnek fogjuk találni a játékot (Én Veteran szintet javaslok mindenkinek, aki már játszott a Diablo-val vagy hasonló hack & slash játékkal).
A harc teljesen úgy működik, mint más hack & slash játékokban: a kurzorral kijelöljük az ellenfelet - vagy AOE (Area of Effect, azaz területre ható képesség) esetén a célterületet -, majd a megfelelő gombra kattintva aktiváljuk a támadó képességünket. Az alapellenségeknél általában nem nagyon kell taktikázni, csak minél gyorsabban lecsapni őket, ám később felbukkannak különféle sebzéstípusra ellenálló, esetleg immúnis szörnyek is. Ilyenkor nem mindegy, milyen fajta képességet/fegyvert használunk.
A kijelölt ellenfél neve és életerőcsíkja alatt látható felsorolva azoknak a képességeknek listája, melyekkel rendelkezik. Például a fentebbi képen: "Undead - Shield Blocks Damage - Poison". Ez annyit jelent, hogy a szóban forgó lény egy élőhalott, melynek pajzsa felfogja a sérülés egy részét, valamint méregsebzéssel rendelkezik.
Az ellenfelek életerőcsíkja mellett két ikon látható jobb és bal oldalon is. A bal oldali mutatja az adott lény szintjét, ami a fenti példánál maradva ott 22. szintet jelöl. Ha egy ellenfél sokkal erősebb, mint mi vagyunk, ajánlott elkerülni a vele való konfliktust, mert nagy valószínűséggel fűbe fogunk harapni (Erről majd később esik szó).
A jobb oldalon látható ikon a lény ellenállását (pajzsát) mutatja, ami azt jelképezi, hogy az adott szörny milyen jellegű támadások ellen rendelkezik magas védelemmel (Az előző két képen egy méregsebzéstől, valamint egy fizikai támadásoktól védett ellenfelet láthattok). Ilyenkor célszerű olyan sebzést okozni rajta, amivel szemben nem ellenálló, úgy garantáltan gyorsabban tudjuk lecsapni őkelmét.
Amikor megsebzünk egy ellenfelet, akkor a neve felett megjelennek azoknak az effekteknek az ikonjai, melyeket okoztunk neki a normál fizikai támadáson kívül. Ezek meghatározott ideig folyamatosan sebzik őkelmét, így főleg távolsági kasztok számára nagyon fontos ezek használata, akik nem sűrűn tudnak fizikai sebzést okozni a szörnyeknek (Magyarán nem közelről csapkodják őket).
Ellenfeleink három nagy osztályba sorolhatók be: vannak a közönséges szörnyek, melyeknek sima életerőcsíkjuk és nevük van. Náluk erősebbek a bajnok (vagy különleges) szörnyek, melyeknek életerőcsíkja lila színben pompázik, ráadásul fényes aura veszi őket körbe. A legerősebbek pedig a Bossok, melyeknek a szintjét és védelmét jelző ikon körül díszes, fogsor mintát ábrázoló keretet láthatunk:
Az efféle, erősebb szörnyek általában jóval több speciális képességgel, magasabb védelmi szinttel és életerővel rendelkeznek, így legyőzésük nagyobb erőfeszítést igényel. Viszont az általuk dobott tárgyak is nagyobb eséllyel jobbak, mint amit a hagyományos ellenfelektől kaphatunk. A Bossok szinte mindig dobnak aranyszínű tárgyat, a bajnok lényektől pedig sűrűn zsákmányolhatunk kék cuccokat.
Legyünk akár kezdők, akár profik, előbb-utóbb megesik, hogy a túlerő lehengerel és karakterünk meghal. Ekkor három lehetőség között választhatunk:
- Halálunk helyén támadunk fel (Piros zászló) = Ekkor ugyanonnan folytathatjuk ismét a harcot, ahol összeestünk, ám ebben az esetben szép kis summát kell fizetnünk a kedvezményért.
- Az aktuális helyszín bejáratánál kezdünk (Kék zászló) = Az arany középút, ekkor csak az adott pályát kell újra végigvinnünk, lényegesen kevesebb fizetségért cserébe.
- A legközelebbi városban térünk magunkhoz (Zöld zászló) = Ezt akkor válasszuk, ha semmit nem szeretnénk elveszíteni, ekkor sajnos a legközelebbi városból kell visszacaplatnunk halálunk színhelyére.
Azt hiszem, hogy sikerült nagyjából mindent összefoglalnom, egyedül még a szintlépésről és karakterünk fejlesztéséről nem esett szó. Akkor utoljára lássuk a képesség- és tulajdonságpontok jelentőségét, utána rátérhetünk a végső értékelésre.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!