Megéri a húsz dolcsit?
Anno, a Diabloval az volt a baj, hogy marha ritkán dobott hasznos cuccot, sokan drop moddal dobták fel. A Torchlightban lényegesen több extra hullik, ami ugye a faluban még tovább tuningolható. Cuccból a Diablo II-ben megismert mágikus, egyedi és készletes van. Utóbbinál több elemet együtt használva extra tulajdonságokat kapunk.
Szerintem nagyon okos, hogy a fegyvereknél a DPS vagyis damage per second, vagyis másodpercenkénti sebzés van megadva. Mert így nem kell a fegyver sebességével törődni, ha ki akarjuk számolni, mennyire hatékony. A 600 DPS-es cucc jobb mint az 599-es és kész. Persze, ez nem teljesen van így, mert mondjuk life steal esetében szerencsésebb, egy gyors, de kisebb alapsebzésű (ezt is kiírják ám) fegyver, mint egy lassú, nagyot sebző. Mivel az állatot majdnem bármikor el lehet szalajtani a faluba, érdemes pénzt gyűjteni és tuningolni. Minden szinten hamar ki lehet hozni annyi life/mana stealt, hogy alig kelljen potionokat inni.
Persze, baromi gyorsan meg lehet halni, főleg akkor, ha a mellékküldetéses labirintusokban garázdálkodunk. Ott ugyanis az aktuális szintünkhöz igazodnak az ellenfelek, míg a fő szálkötöttnek tűnik. Mondjuk, egy nálunk 5-10 szinttel alacsonyabb lény leterítése 1-2 lövés, a velünk azonoson lévőt viszont akár ötször-tízszer ennyi ideig is sorozhatjuk. Szóval a sok cucc dobálással, a falusi tuninggal, a tápolásra kiváló melléklabirintusokkal és a boltot intéző pettel kiküszöbölték a Diablo minden hátrányát, folyamatosan pörgős hentelésben lehet részünk, amit egy kis izgulás fűszerez, hogy mennyire sikerült felfejleszteni a fegyvert. Alapvetően a Torchlight könnyebb mint a Diablo vagy a Diablo II, de szerintem pörgőssége miatt hajlamosabb a játékos beleugorni olyan csatákba, amikben ott hagyhatja a fogát. Mert mi az nekem 2000-es HP-vel és 200-as life stolen gyorspuskával berontani a tömegbe, amikor úgyis 3000-ig sebzek, és minden ötödik lövésem Critical?! Aztán egyszer csak látom, hogy meghaltam.
Milyen a gépigény? Nem vészes, sőt. Végig 1600x1200-as felbontásban, max grafikán játszottam 2,0 GHz-es Core 2 Duo és GeForce 8800 GT társaságában, szóval egy közepes vason, és majdnem minden rendben volt. Azért magasabb szinten, amikor a három ellenséges varázsló a kutya, meg én is nyomtunk egy-egy vizuális trükköt, akkor csúnyán leesett az fps a v-synces 60-as értékről 10 környékére. Kipróbáltam 2,0 GHz-es notebookomon is, amiben csak Intel integrált van (GMA 950), ott is szépen tudtam játszani natív 1024x768-on. Van a beállításoknál netbook mód is, az nyilván Intel Atomhoz való szintre butítja a grafikát.
Értékelés | |
9 | Játékmenet: Okosan fejlesztették tovább az alap Diablo játékmenetét, így pörgős, nehezen megunható lett a Torchlight. |
9 | Hangulat: Egyszerű történet, változats helyszínek, ellenfelek, és jó zene teszi szórakoztatóvá. |
8 | Grafika: Ízlés kérdése a mesés, steril képi világ, amihez alap szinten egy netbook is elegendő. |
8 | Hangok: Nagyszerű zene, átlagos hangeffektekkel. |
9 | Összességében: A Torchlight nagyszerű ár/érték mutatóval bír, a zsáner nagy alakjai készítették, és minden tekintetben jól dolgoztak. Csak a többjátékos mód hiányzik - egyelőre |
Mielőtt beszámolok róla, végig akartam vinni a Torchlightot, de nem sikerült. Nagyjából 30. szint környékére, úgy 15 óra alatt végeztem a fő sztorivonallal, meg két mellékküldetéses csávóval, de a másik három kínálata végtelennek látszik. Most 25 óra játék után – ebben szerintem volt pár óra, amiben csak állt a gépem, mert elszólítottak egyéb kötelességeim – 52. szintű vagyok, 3000 fölötti max sebzéssel, szóval egy lövésből leszedném magam. A journal szerint léptem hetvenezret, végigjártam 34 labirintust, megcsináltam 90 küldetést és leöltem több mint tizenháromezer szörnyet. Abszolút megért ez 3600 forintot! Egyetlen dolgot sajnálok, hogy nincs hálózatos multiplayer. Végére még egy bónusz: a nagyon hangulatos zenéket, melyeket az eredeti Diabló zeneszerzője hozott össze, ogg formátumban meg lehet találni a játék egyik mappájában.
rudi