Felvezető, vagyis levezető a bányába
Manapság a Diablo név hallatán mindenkinek a hármas szám jut az eszébe, meg az hogy KELL. Én is nagyot néztem, amikor a Gamepodon valami Diablo és WoW keverékről híreztek. Torchlight lett a neve, először csak olcsó, húszdolcsis játékként jön (pontosabban már jött), aztán jövőre majd lesz MMO verzió. Az teszi érdekessé, hogy az eredeti Diablot készítő banda csinálja, akik most Runic Games néven futnak. Korábban ők hozták össze a Hellgate: Londont, ami jobb is lehetett volna. Még korábban ők jegyezték a Fate-et, ami egy mesegrafikás Diablo klón volt, szintén az olcsóbb fajtából. Ez a Torchlight meg lényegében a kettő keveréke, vagyis egy mesegrafikás Diablo klón, amiben vannak Hellgate momentumok. Vicces, hogy éppen pár napja halásztam elő a Diablo II-t, hogy egy kicsit párban aprítsunk vele. Gyorsan el is jutottunk addig, hogy a tüskés vörös kutya némi kergetődzés után megfeküdt, de valahogy már nem volt meg az a régi fíling. Persze, hogy a fenébe lett volna meg azután, hogy anno tucatszor végigvittem egyedül meg csapatban is. De a hekk-end-szellelhetnék megmaradt, szóval valami kellett, és a Torchlight lett az. Diablósok csinálták, tök olcsó, szóval a Dragon Age-ig elég is lesz, gondoltam.
Igazi húszdolcsis ez a játék. Nincs az elején NVIDIA, Microsoft meg Windows 7 logó, de még csak fejlesztői vagy kiadói animáció sem. Csak egy kép jött a három rajzfilmes stílusban megrajzolt karakterről, és utána már választhattam is a nekem tetsző íjász-amazon csajt, akit itt Vanquishernek hívnak, és a LoD-os (gy.k.: Diablo II Lord of Destruction) Assasin mintájára a csapdákkal is képben van. Lehet még bikanyakú püfölőt, vagyis Destroyert meg nyeszlett mágust, vagyis Alchemistet terelgetni, szóval megvannak az alap kasztok. A karakterhez jár Pet (dedvenc), ami lehet farkasnak kinéző kutya, vagy vadmacskának kinéző macska.
Kicsi a költségvetés, szóval nincs drága bevezető videó, csak egy narrátor olvassa be a szöveget, hogy Torchlight, Ember-bánya, gonosz, küldetés. És máris a faluban vagyunk, amit Torchlightnak hívnak és nem embereket, hanem valami mágikus anyagot bányásznak alatta, ami a majdnem a borostyán, vagyis Amber angol megfelelője, de E-vel írják. De a lényeg a bánya, amiben a sok hentelnivaló meg a belőlük kiverhető sokféle cucc van. A kezdés is amolyan bele a közepébe, egy amazon csajnak és a szekrény haverjának kell segíteni, akik a mesterüket keresik, aki végül a főgonoszhoz kötődik majd. Persze, akármi más is lehetne a story, úgysem az a lényeg, hanem a csillió sebzéses kard meg a minden skillt megduplázó gyűrű. Egyébként tényleg lapos, meg lineáris a fő történet. Egyrészt húszdolcsisak vagyunk ugye, másrészt ez a mostani Torchlight egy MMORPG-nek készíti elő a helyet, kvázi kedvcsináló. Meg ugye a Diablo története is egyszerű volt mint a bot.
Szóval, lássuk a falut! Van itt minden, aminek egy jó faluban lennie kell, tehát halom boltos, meg mellékküldetéseket adó figura. Utóbbiból van egy robot, egy öreg varázsló, egy portálnyitogató fószer, meg még két lény, akik az egyik sarokban, egy kripta mellett álldogálnak. Boltosból a szokásos árusok mellett van pár marha hasznos. Az egyiknek Horadric Malusa van, amivel pénzért cserébe bármilyen cuccot halálra lehet tuningolni. Az extrák megkapása véletlenszerű, minden bizonnyal a karakterünk szintjéhez is kapcsolódik. A másik a dobozt kapta a Horadric készletből, szóval nála meg mindenféle Ember darabkákat – nem végtagokat meg ilyesmit, hanem kövecskéket – lehet összeragasztgatni nagyobbá. De mennyire hiányzott a Diabloban, hogy a köveket nem lehetett kifeszegetni a cuccokból! Itt lehet! Vagy úgy, hogy a kő marad meg, vagy úgy, hogy a cucc. A kettő együtt túl szimpla lenne már. Természetesen, van stash (láda) is, sőt mindjárt kétféle. Az egyikbe a szokásos módon pakolhatunk, a másik tartalmát viszont látja összes létrehozott karakterünk. Szóval, ha találunk az íjásszal egy jó nagy bunkósbotot, átpasszolhatjuk a kigyúrt srácnak.
Bal-klikk orrvérzésig
No, akkor most már hekk-end-szlesselésre fel! Aranyos a grafika, szerintem a szörnyek sokfélesége is rendben van, fel sem tűnik, hogy olcsó játékkal van dolgunk. Lényegében minden Diablos ellenfél alternatívája megtalálható, van gyorsan szétcsapható csontváz, nehezen haló, de cserébe lassú zombi, mérges pók, mindenféle varázsló, tohonya, de baromi nagyot ütő behemót, többieket aurával erősítő harcos meg ilyenek. Csak a szolgáit feltámasztó nekrót nem találtam, ja és a szintenként több helyen található spécibb ellenfeleknek nincsenek minionjaik, csak pár táposabb normál lényt kapnak kíséretbe. A mellékküldi ilyenek leölésére irányulnak, vagy fel kell szedni valami zsákmányt. Kedvenc ellenfelem a harapós láda és a portálkutya volt.
Maga a hentelés a szokásos módszerrel zajlik. Ballal klikkelünk, mint a veszett, jobbal meg tolhatjuk az alternatív támadásokat. Ezekből – mármint az alternatívakból – kettőt tárazhatunk be, köztük a Tabbal válhatunk. Az Alt mutatja az eldobált cuccokat, a Shifttel lehet megállni, üvegcséket rendelhetünk a számokhoz, és még a funkciógombokra is tehetünk skilleket, van térkép, szóval minden olyan, mint a Diabloban, semmi sem lesz idegen. Ami meg nem olyan, mint a Diabloban, az meg a Hellgate-ből jött. Például az, hogy minden megtalált tárgynál kapunk infót az éppen nálunk lévő azonos eszköznél is. Így egyszerűbb összehasonlítani, hogy az új kard jobban üt-e, mint aktuális fegyverünk.
Természetesen, van karakteres meg skilles tábla az oda való cuccokkal. Kihagyták az attack ratinges dolgot, szóval minden ütés talál. A három skilles fülön főként ugye kaszt-specifikus képességek vannak, de kerültek ide közös dolgok is, mint például a gyorsabb XP gyűjtés, a Critical sebzések esélyének növelése, vagy a pet tuningolása. Mert jó dolog ám a kedvenc, nem csak harcol, hanem elvégzi helyettünk a piszkos üzleti munkát. Az inventorijába pakolt cuccokkal elszalajthatjuk a faluba, ahol eladja őket. Persze, harcban is hasznát vesszük. Amellett, hogy támad, kaphat két varázslatot, meg egy kis felszereléssel is tápolhatjuk. Sőt foghatunk neki halat is, amivel rövid időre más lénnyé lehet varázsolni. Visszatérve a skillekre. Kár, hogy csak 10-es fokozatig tápolhatóak. Az viszont jó pont, hogy a sebzősek aktuális DPS értékünket veszik alapul, tehát fegyverünkkel együtt erősödnek.
Nem írtam még, hogy a szokásos, ferdeszögből látható képen közelíteni lehet. Ennek praktikus funkciója szerintem nincs, csak azt lehet így jobban megszemlélni, hogyan festünk az új páncélban. Szerintem aranyos lett a karakterek grafikája, sokféle az aggatnivaló, a csajnak még a frizurája is változik. Az inventory fontos része még a négy scrollos hely. Ide megtanulhatunk varázslatokat, célszerű a klasszikus azonosítót, town portalt, meg valami gyógyítót betanulni. Ezek ellövése nem fogyasztja a mannát.
Abszolút korrekt a szintek összetettsége és változatossága is. Ha jól számoltam, akkor hétféle dizájn van, az egyes labirintusokat pedig véletlenszerűen generálja a motor, szóval eltelik egy kis időbe, míg megunjuk. Harc közben az ellen feje fölött láthatjuk, mekkorát sebeztünk, a Criticalokra kicsit meg is rázkódik a kép. Jó lenne, ha ezeket a számokat ki lehetne kapcsolni.
Megéri a húsz dolcsit?
Anno, a Diabloval az volt a baj, hogy marha ritkán dobott hasznos cuccot, sokan drop moddal dobták fel. A Torchlightban lényegesen több extra hullik, ami ugye a faluban még tovább tuningolható. Cuccból a Diablo II-ben megismert mágikus, egyedi és készletes van. Utóbbinál több elemet együtt használva extra tulajdonságokat kapunk.
Szerintem nagyon okos, hogy a fegyvereknél a DPS vagyis damage per second, vagyis másodpercenkénti sebzés van megadva. Mert így nem kell a fegyver sebességével törődni, ha ki akarjuk számolni, mennyire hatékony. A 600 DPS-es cucc jobb mint az 599-es és kész. Persze, ez nem teljesen van így, mert mondjuk life steal esetében szerencsésebb, egy gyors, de kisebb alapsebzésű (ezt is kiírják ám) fegyver, mint egy lassú, nagyot sebző. Mivel az állatot majdnem bármikor el lehet szalajtani a faluba, érdemes pénzt gyűjteni és tuningolni. Minden szinten hamar ki lehet hozni annyi life/mana stealt, hogy alig kelljen potionokat inni.
Persze, baromi gyorsan meg lehet halni, főleg akkor, ha a mellékküldetéses labirintusokban garázdálkodunk. Ott ugyanis az aktuális szintünkhöz igazodnak az ellenfelek, míg a fő szálkötöttnek tűnik. Mondjuk, egy nálunk 5-10 szinttel alacsonyabb lény leterítése 1-2 lövés, a velünk azonoson lévőt viszont akár ötször-tízszer ennyi ideig is sorozhatjuk. Szóval a sok cucc dobálással, a falusi tuninggal, a tápolásra kiváló melléklabirintusokkal és a boltot intéző pettel kiküszöbölték a Diablo minden hátrányát, folyamatosan pörgős hentelésben lehet részünk, amit egy kis izgulás fűszerez, hogy mennyire sikerült felfejleszteni a fegyvert. Alapvetően a Torchlight könnyebb mint a Diablo vagy a Diablo II, de szerintem pörgőssége miatt hajlamosabb a játékos beleugorni olyan csatákba, amikben ott hagyhatja a fogát. Mert mi az nekem 2000-es HP-vel és 200-as life stolen gyorspuskával berontani a tömegbe, amikor úgyis 3000-ig sebzek, és minden ötödik lövésem Critical?! Aztán egyszer csak látom, hogy meghaltam.
Milyen a gépigény? Nem vészes, sőt. Végig 1600x1200-as felbontásban, max grafikán játszottam 2,0 GHz-es Core 2 Duo és GeForce 8800 GT társaságában, szóval egy közepes vason, és majdnem minden rendben volt. Azért magasabb szinten, amikor a három ellenséges varázsló a kutya, meg én is nyomtunk egy-egy vizuális trükköt, akkor csúnyán leesett az fps a v-synces 60-as értékről 10 környékére. Kipróbáltam 2,0 GHz-es notebookomon is, amiben csak Intel integrált van (GMA 950), ott is szépen tudtam játszani natív 1024x768-on. Van a beállításoknál netbook mód is, az nyilván Intel Atomhoz való szintre butítja a grafikát.
Értékelés | |
9 | Játékmenet: Okosan fejlesztették tovább az alap Diablo játékmenetét, így pörgős, nehezen megunható lett a Torchlight. |
9 | Hangulat: Egyszerű történet, változats helyszínek, ellenfelek, és jó zene teszi szórakoztatóvá. |
8 | Grafika: Ízlés kérdése a mesés, steril képi világ, amihez alap szinten egy netbook is elegendő. |
8 | Hangok: Nagyszerű zene, átlagos hangeffektekkel. |
9 | Összességében: A Torchlight nagyszerű ár/érték mutatóval bír, a zsáner nagy alakjai készítették, és minden tekintetben jól dolgoztak. Csak a többjátékos mód hiányzik - egyelőre |
Mielőtt beszámolok róla, végig akartam vinni a Torchlightot, de nem sikerült. Nagyjából 30. szint környékére, úgy 15 óra alatt végeztem a fő sztorivonallal, meg két mellékküldetéses csávóval, de a másik három kínálata végtelennek látszik. Most 25 óra játék után – ebben szerintem volt pár óra, amiben csak állt a gépem, mert elszólítottak egyéb kötelességeim – 52. szintű vagyok, 3000 fölötti max sebzéssel, szóval egy lövésből leszedném magam. A journal szerint léptem hetvenezret, végigjártam 34 labirintust, megcsináltam 90 küldetést és leöltem több mint tizenháromezer szörnyet. Abszolút megért ez 3600 forintot! Egyetlen dolgot sajnálok, hogy nincs hálózatos multiplayer. Végére még egy bónusz: a nagyon hangulatos zenéket, melyeket az eredeti Diabló zeneszerzője hozott össze, ogg formátumban meg lehet találni a játék egyik mappájában.
rudi