Alkalmazástesztek
A két platform összehasonlítását az alkalmazástesztekkel és a játékprogramokkal kezdtük. Első lépésként mindkét noteszgépre telepítettük a Windows XP Professional második szervizcsomaggal frissített változatát, majd installáltuk a CD-n kapott eszközmeghajtókat. Méréseinket a különböző processzortesztekből már ismert programokkal végeztük, kiegészítve azokat néhány elterjedt, mindenki számára elérhető sebességmérő programmal, így elsősorban a Futuremark alkalmazásaival.
A jól ismert Everest Ultimate Edition mérési eredményei ezúttal igazoltan hiányoznak tesztünkből: sajnos a programnak még a legfrissebb béta változata sem tudott mit kezdeni a Yonah processzorral, így a mérések értékelhetetlen eredményeket nyújtottak. A fejlesztőkkel folytatott egyeztetés, illetve bétatesztelés alapján azonban biztosan kijelenthető, hogy a diagnosztikai- és tesztprogram következő frissítése orvosolni fogja ezt a problémát.
Alkalmazástesztjeink közül elsőként így a több processzormagra optimalizált 7-Zip programot futtattuk; itt kvázi ugyanazon az órajelen 33 másodperccel hamarabb végzett a tömörítéssel a Core Duo processzor, mint a Pentium M.
A konvertálóprogramokkal végzett mérések ismételten a Core Duo processzor fölényes győzelmét hozták; ugyanannak a videoanyagnak a tömörítésével több mint másfél perccel hamarabb végzett a kétmagos mobil processzor, ami a második magon túl alighanem a megnövekedett rendszerórajelnek és az SSE3 utasításkészletnek is köszönhető.
A háromdimenziós renderelés során arányaiban nagyjából megtartotta ugyanezt az előnyt a Core Duo a Pentium M előtt; a teapot scene-t csaknem egy perccel hamarabb számolta ki az új CPU.
Alkalmazástesztjeinket a játékprogramokkal zárjuk; itt a Quake 4, illetve a Far Cry akciójátékokra esett a választásunk, minden esetben egy előre rögzített demót futtattunk a gépeken. A felbontást mindkét programnál minimalizáltuk, hogy ne a grafikus processzorok erőviszonya döntse el a küzdelmet.
A Quake 4-et két módban futtattuk, így a méréseknél fény derült arra, hogy ha a program nem használja ki a második magban rejlő lehetőségeket, a két processzor szinte fej-fej mellett halad, ám az SMT (Simultaneous multithreading) optimalizáció bekapcsolása után jelentősen elhúzott vetélytársától a Core Duo processzorral szerelt rendszer.
A Far Cry is a kétmagos noteszt hirdette győztesnek, ugyanakkor meglátásunk szerint itt már inkább a grafikus processzorok erején múlt a végeredmény.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!