Friss pletykák, szokatlan tárgyak és LED-es mod

Heti okosság: virtuális térhangzás, CDO, hibrid

Tudástárunk a héten 4 darab friss anyaggal bővült!

Hirdetés

Virtuális térhatású hangzás

Az utóbbi egy évtizedben számos szórakoztatóelektronikai termékbe, tehát tévébe, hangprojektorba, Blu-ray- és asztali médialejátszóba, házimozi-rendszerbe került be ez a funkció. Erről azt állítják a gyártók, hogy a hagyományos 5.1-es házimoziszettek által generált hangzást képes visszaadni mindössze két első hangsugárzó használatával. Magyarul elméletben nincs szükség egy komoly hangrendszer megvásárlására és kiépítésére, sőt egyes cégek egyenesen odáig mennek, hogy állításuk szerint már a televíziók kisteljesítményű, rejtett hangszórói is képesek ennek köszönhetően térhatású megszólalás megteremtésére.

A virtuális térhatású hangzás bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!

Conservative depth output

A conservative depth output a DirectX 11-es API egyik legérdekesebb újítása, hiszen lehetővé teszi a raszterizálás irányítását. Ennek köszönhetően a fejlesztő egy olyan pixel shadert írhat, ami manuálisan kiértékeli az adott képponthoz tartozó mélységértéket.

Az API két paramétert kínál erre. Az SV_DepthGreater arra szolgál, hogy a számítások legyenek elhagyva, ha a kinyert mélységérték nagyobb a mélységpufferben szereplő adatnál, míg az SV_DepthLessEqual akkor veti el a kalkulációt, ha a mélységérték kisebb vagy egyenlő a mélységpufferben tárolt információnál. Gyakorlatilag az eljárás alkalmazásával a GPU a felesleges számítások alól menti fel magát, mivel a conservative depth mellett végrehajtható egy irányított mélységteszt, ami ott vezet eredményre, ahol a hagyományos SV_Depth paraméter már nem képes meghatározni, hogy mely képpontok esetében érdemes elhagyni a további számításokat.

A Conservative depth output bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!

További új bejegyzések:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények