Spectra teszt

Játékmenet, összegzés

A játék irányítása egyébként nagyon élvezetes. Az Xbox One irányító ilyen szempontból telitalálat, a puha analóg karral szinte milliméter pontosan, nüánsznyi finomsággal kezelhetjük az űrhajót, és ha belejövünk a ritmusba, bámulatos módon kerülgethetjük az akadályokat, akár végig ütközés nélkül. Ilyen szempontból tehát nincs gond a játékkal – jóval nagyobb gond, hogy a kihívást ilyen mesterséges (és valljuk be, kissé csaló) módon csavarják feljebb, ahogy haladunk előre.

Hirdetés

A tíz pálya sem sok, ráadásul ezek tényleg csak a zenében térnek el, hiszen a játéktér minden alkalommal ugyanolyan. Nem változik sem felépítésben, sem színekben, pedig jót tenne neki némi változatosság. Ha teljesíteni ugyan nem is, megnyitni viszonylag könnyen lehet őket, és miután mindegyikbe belehallgattunk, eléggé unalmassá és okafogyottá válik szenvedni velük. Ez a Spectra másik nagy hibája: alig van benne tartalom. Tíz zene, és tulajdonképpen ennyi. Tipikusan mobiljáték-kategória a legegyszerűbb fajtából. De még világranglisták sincsenek, hogy akár barátainkkal összemérhetnénk a tudásunkat, pedig ez igazán nem lett volna nagy feladat, egy ilyen játék esetében pedig szinte kötelező. Az újrajátszási faktort mindössze az Xbox Live achievementek jelentik, amik kisebb-nagyobb kihívásokat állítanak elénk. Ezek hajkurászása csempészhet némi szavatosságot az egyébként „csont és bőr” játékba.

Spectra Xbox One

Túlságosan mélyen nem elemezhetjük a Spectra grafikáját, néhány sematikus alakzaton és egy kellemes narancsos-lilás színskálán kívül ugyanis nem sok mindent tartalmaz. Az összhatás kényelmes a szemnek, gyorsan, 1080p-ben és 60 fps-sel fut, de az lenne csak a botrány, ha ez egy ilyen játék esetében nem így lenne.

Jóval nagyobb dicséretet érdemelnek viszont a zenék. A chiptune olyan stílus, amit vagy kedvel valaki, vagy szívből utál, a 8 bites korszakot idéző dallamokból, berregésekből és prüttyögésekből viszont határozottan ütős soundtrack állt össze, ami egyértelműen a Spectra csúcspontját jelenti. Ezek miatt érdemes játszani vele, ha úgy tetszik, egy tíz számból álló interaktív nagylemezt vásárolhatunk meg. Innen közelítve a dolgot akár vonzóbb is lehet az egész csomag. A zeneszerző előtt mindenképp le a kalappal.

Spectra Xbox One

Sokkal több lehetőség van a Spectra koncepciójában, mint amit ez a nehézkesen kiadott játék végül kihasznál. Túl kevés benne a tartalom és a változatosság ahhoz, hogy néhány óránál tovább lekösse az embert, a precíz, kiváló irányítást pedig az igazságtalanul felcsavart nehézség ellensúlyozza negatívan. Amíg tart, addig kellemes szórakozás, de ebben sokkal több volt. Így hamar a süllyesztőben végzi majd, a többi jobb sorsra érdemes indie „gyöngyszem” között.

Pro:

  • Precíz, pontos irányítás
  • Alapvetően kellemes látványvilág
  • Kiváló soundtrack

Kontra:

  • Nagyon kevés tartalom
  • Frusztrálóan nehéz
  • Alapvető funkciók hiányoznak belőle

60

dreampage

Azóta történt

  • Rare Replay teszt

    Harminc év munkásságát foglalja össze a Rare eddigi legnagyobb gyűjteménye, ami profi formában tárja elénk a játékgyártás egyik legvitatottabb módon felvásárolt brit vállalatának legérdekesebb alkotásait.

  • Bridge Constructor teszt (Xbox One)

    Az utóbbi idők egyik mobilos sikerjátéka mostantól Xbox One-ra is elérhetővé vált, ennek köszönhetően már kontrollerrel a kézben is próbára tehetjük mérnöki képességeinket.

  • Inside My Radio teszt (Xbox One)

    Különböző zenei stílusok és a platformer műfaj kereszteződéséből jött létre a Seaven Studio legújabb játéka, ami azonban távolról sem lett tökéletes.

  • Rock 'N Racing teszt (Xbox One)

    Wii U után Xbox One-on is egy régi klasszikus versenyjáték hangulatát igyekszik felidézni ez az indie fejlesztés, de a végeredmény sajnos finoman szólva is tragikus lett.

Előzmények

  • Elite: Dangerous - Xbox One bétateszt

    A PC-hez hasonlóan immáron a konzolokat is elérte a korai hozzáférésű alkotások hulláma, aminek az egyik első tagja a PC-re már korábban megjelent űrszimulátor lett.

  • Beach Buggy Racing teszt

    Manapság egyre divatosabb, hogy a nagy sikerű mobiltelefonos játékok átköltöznek konzolokra. A Vector Unit már a második ilyen projektjét jelentette meg, kipróbáltuk, hogy asztali platformon mit tud a Beach Buggy Racing.

  • Ori and the Blind Forest teszt

    Nibel varázslatos erdeje haldoklik, és csak a fény gyermeke mentheti meg a Microsoft és a Moon Studios mesés platformerében.

  • Halo 5: Guardians multiplayer bétateszt

    Csaknem három héten át lehetett tesztelni a Halo 5 többszereplős bétaverzióját. Az év legfontosabb Xbox One játékát mi is kipróbáltuk.