Spectra teszt

Retro száguldás

A Spectra című játékot, akkor még „8bit Racing” alcímmel a Microsoft ID@Xbox programjának első résztvevői között mutatták be még 2013 végén. Ez a program független fejlesztők (akár egyemberes „csapatok”) számára teszi lehetővé, hogy önmaguk publikálhassanak játékot a platformra a redmondi cég technikai támogatása mellett. Soha nem fogjuk megtudni, hogy mi tartott ennyi ideig ennek a játéknak a fejlesztésén, de tény, hogy hosszas vajúdás után végre megjelent a neonfényes száguldás.

Hirdetés

A játék fejlesztése már csak azért sem mehetett simán, mert ugyan Windows 8.1-re egy ideje már elérhető, korábban kiadásra került a Windows Phone verzió is, ami azonban nemes egyszerűséggel játszhatatlan volt, így néhány nap után el is távolították az Áruházból, és azóta sem került. Az Xbox One változat pedig csak váratott magára. Valószínűleg a fejlesztésért felelős Gateway Interactive-nél kell keresni a késlekedés okát, de ma már ez nem érdekes, a játék elérhető igen kedvező, 1490 forintos áron.

Spectra Xbox One

A játékmenet néhány mondatban leírható, hiszen egy rendkívül egyszerű címről beszélünk. A Spectra lényege, hogy egy kis űrhajót kell végignavigálnunk egy keskeny, az űr végtelenében lebegő fényúton, amit kanyarok és akadályok próbálnak megnehezíteni. Közben kis neon kockákat gyűjthetünk, cél a minél magasabb pontszám elérése. Mindez pedig ütemes és ritmusos chiptune zenékre történik a retro jegyében. A soundtrack egyébként nem véletlenül szerves része a játéknak, az a Chipzel készítette a tíz számot, aki például a Super Hexagon játékhoz is alkotta a dallamokat.

Űrhajónk sebességét nem szabályozhatjuk, önállóan száguld meglehetősen gyorsan a már említett fényúton. Az egyedüli lehetőségünk a kormányzás. Ha leesünk az útról, újra kell próbálkozni. Leesni márpedig fogunk, nem is keveset, a játék ugyanis kőkemény. A tíz elérhető szám közben járművünk egyre gyorsabban halad, az akadályok pedig folyamatosan sokasodnak. Az ütközés önmagában nem probléma (mindössze pontlevonással jár), viszont a sebességtől és a becsapódási szögtől függően kicsiny hajónk akár igen messzire is elpattanhat, egyenesen a végtelen semmibe. A játék időre megy, az adott zeneszám végéig kell „túlélni”, és gyakran megesik, hogy néhány másodperccel a vége előtt sikerül hibázni. Ez nem kicsit tud frusztráló lenni.

Spectra Xbox One

Sajnos a játék magán hordozza az indie produkciók egyik örök gyengeségét, a megfelelő balanszolás hiányát. A nehézség és a kihívás nincs rendesen kiegyensúlyozva. A pályákat véletlenszerűen generálja a játék mindössze néhány elemből (különböző kanyar- és elágazás-kombinációkból), de a kihívás fokozására a fejlesztők csak egyetlen trükköt tudtak bevetni, az akadályok egyre sűrűbb megjelenítését. A végén már annyi ilyen lila „doboz” van az úton, hogy szinte lehetetlen tempósan haladni, egyiktől pattogunk a másikig, míg nem végül leesünk, és kezdhetnénk elölről. Ez már normál módban is problémát jelent, de aki még lehetetlenebb kihívásra vágyik, az megnyithatja a Hardcore módot, ami még gyorsabb és még nehezebb. Ez már egyértelműen túlzás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Rare Replay teszt

    Harminc év munkásságát foglalja össze a Rare eddigi legnagyobb gyűjteménye, ami profi formában tárja elénk a játékgyártás egyik legvitatottabb módon felvásárolt brit vállalatának legérdekesebb alkotásait.

  • Bridge Constructor teszt (Xbox One)

    Az utóbbi idők egyik mobilos sikerjátéka mostantól Xbox One-ra is elérhetővé vált, ennek köszönhetően már kontrollerrel a kézben is próbára tehetjük mérnöki képességeinket.

  • Inside My Radio teszt (Xbox One)

    Különböző zenei stílusok és a platformer műfaj kereszteződéséből jött létre a Seaven Studio legújabb játéka, ami azonban távolról sem lett tökéletes.

  • Rock 'N Racing teszt (Xbox One)

    Wii U után Xbox One-on is egy régi klasszikus versenyjáték hangulatát igyekszik felidézni ez az indie fejlesztés, de a végeredmény sajnos finoman szólva is tragikus lett.

Előzmények

  • Elite: Dangerous - Xbox One bétateszt

    A PC-hez hasonlóan immáron a konzolokat is elérte a korai hozzáférésű alkotások hulláma, aminek az egyik első tagja a PC-re már korábban megjelent űrszimulátor lett.

  • Beach Buggy Racing teszt

    Manapság egyre divatosabb, hogy a nagy sikerű mobiltelefonos játékok átköltöznek konzolokra. A Vector Unit már a második ilyen projektjét jelentette meg, kipróbáltuk, hogy asztali platformon mit tud a Beach Buggy Racing.

  • Ori and the Blind Forest teszt

    Nibel varázslatos erdeje haldoklik, és csak a fény gyermeke mentheti meg a Microsoft és a Moon Studios mesés platformerében.

  • Halo 5: Guardians multiplayer bétateszt

    Csaknem három héten át lehetett tesztelni a Halo 5 többszereplős bétaverzióját. Az év legfontosabb Xbox One játékát mi is kipróbáltuk.