Irány a végtelen univerzum
A RYG című játék, amely április végén jelent meg Android és Windows Phone platformokra, első látásra nem tűnik különösebben érdekesnek. Egy hagyományos „endless runner” típusú játékról van szó, olyanról, amilyenekkel minden mobil eszközön Dunát lehet rekeszteni. Először én sem gondoltam, hogy bármivel is kilógna a sorból, de mivel egy idő után azon kaptam magam, hogy minden szabad öt percemben ezt a játékot indítom, éreztem, hogy valamiért a szokásosnál addiktívabb anyagról van szó.
Hirdetés
Pedig a Sad Jester Games fejlesztése tényleg nem mutat olyat, amit máshol még ne láttunk volna. A játék alapja mindössze annyi, hogy egy csinos kis űrhajó elindul a világűrben az úgynevezett „csillagúton”, nekünk pedig az a feladatunk, hogy minél tovább ezen a színes szalagon tartsuk. Lehetőség mindössze kormányzásra és ugrásra van. A telefon oldalra döntésével módosítjuk az irányt, egy gyors felfelé söpréssel pedig ugorhatunk. Semmiféle más mechanika nincs a játékban. Nincsenek gyűjtögetni való érmék vagy bármi más, nem vehetünk fejlesztéseket, nem kerget hátulról semmi, nincsenek extra mozdulatok, serkentők vagy felvehető segítségek. Csak a folyamatosan száguldó űrhajó, a girbe-gurba út és a távolságmérő.
Talán pont ettől az egyszerűségtől lesz olyan kellemes a RYG, mert nem kell figyelni semmi másra, csak az alattunk elnyúló, néha színt változtató útra. A dizájn nagyon szép, első pillantásra (és őszintén szólva másodikra is) az egykori Wipeout sorozatot juttatja eszünkbe. Nincsenek bonyolult menük, mikrotranzakciók vagy egyéb mobilos nyűgök. Az ember csak letölti az ingyenes appot, rányom a Launch gombra, és indul az utazás. A fejlesztők a játékban szereplő hirdetések útján kapják a bevételt, de ezt is kiválóan oldották meg: játék közben nem, csak és kizárólag a menüképernyő alján jelennek meg reklámok, ezzel nem zavarják a játékélményt.
Hozzá tartozik a RYG vonzerejéhez, hogy rendkívül jó lett az irányítása, igaz, a fejlesztőknek nem is nagyon kellett sokmindent optimalizálni hozzá. A döntögetős kezelésre hamar rá lehet érezni, nagyon pontos és érzékeny, az ugrást pedig minden alkalommal tökéletesen érzékeli a program, senki nem fog a játék hibájából elhalálozni. A dolog annyira jól működik, hogy igazság szerint erre a koncepcióra egy teljes versenyjátékot is fel lehetne építeni. Ez lehetne a mobilos Wipeout, ha úgy tetszik. Addig is marad ez a végtelenbe száguldó alkotás, ami kimondottan addiktívvá tud válni, hiszen mindig csak egy gombnyomás a következő menet.
A cél mindössze minél nagyobb távolság elérése (az én rekordom eddig 5185 fényév, csak az összehasonlítás kedvéért). Technikai oldalról nem tökéletes a megvalósítás, a sima és gyors grafika sajnos gyakran képes egy kicsit akadozni, de elképzelhető, hogy ez a telefonon háttérben futó más folyamatokkal van összefüggésben. A játékélményt remek elektronikus zene teszi teljessé, ami sokadjára sem válik unalmassá, tökéletesen illik ehhez a nagy tempójú sci-fi élményhez.
Minden aggály nélkül ajánlható a RYG kipróbálása, hiszen ingyenes, gyorsan letölthető, és nagyon egyszerű játékmenete hamar beszippant, csak hogy még néhány fényévet javítson az ember az eredményén. A játéknak saját achievementjei vannak (de Xbox Live támogatás sajnos nincs), így ezek is jelenthetnek további célokat. Ha ez a debütáns fejlesztőcsapat továbbra is ilyen igényes programokkal rukkol elő, akkor hamar megvetik a lábukat a mobilos játékvilágban.
A RYG elérhető Android és Windows Phone platformokra. Elvileg iOS változat is várható belőle, de e sorok írásakor ez még nem érhető el.
dreampage