Tesztek III.
Quake III Arena
A grafikonok igényelnek némi magyarázatot. A Quake III alapértelmezés szerint tartalmaz SSE optimalizációt, azonban ha AMD processzort detektál, akkor csak a 3DNow!-t használja. A neten található egy optimalizált DLL gyűjtemény, amelynek feltelepítése után a Quake III az SSE optimalizációkat is kihasználja AMD processzor detektálása esetén, így plusz FPS-eket facsarhatunk ki a játékból. A grafikonokon a felső csík az optimalizáció nélküli, az alsó pedig az optimalizált DLL-ekkel elért eredményeket mutatja. Az Opteron tesztelésekor még nem gondoltunk erre, ezért nincs két csík mellette. Intel processzorok esetében természetesen csak az SSE-t jelölő csíkok láthatóak. Az Athlon processzorok minden esetben ~20%-os sebességtöbbletre tesznek szert a DLL-ek segítségével.
Az eredmények igencsak látványosak, főleg ha az Athlon 64 FX-51 tuningolt eredményét nézzük 640x480-as felbontásban: 700 FPS! Sok tesztben ezt az optimalizációt el szokták felejteni, amikor a Quake III Arena-val tesztelnek, ezért mi úgy éreztük fairnek, ha mindkét eredményt közöljük.
Return to Castle Wolfenstein
A Wolfenstein egy máig népszerű játék, amely Quake III alapokon nyugszik, azonban a grafika sokkal erőteljesebben csökkenti az fps-ek számát. Ebben a tesztben az azonos órajelű Athlon 64/FX-ek kb. azonos fps-eket érnek el, viszont az FX-51 tuningolva nagyon elugrik a mezőnytől. Talán túlságosan is...
Unreal Tournament 2003
Az Unreal Tournament 2003-ban az új Athlon 64 processzorok ismételten ott hagyják a régi Athlont. Eddig nem szóltunk róla, de jelen tesztjeink alapján a K8T800 ha picit is, de gyorsabbnak bizonyul általában az nForce3-nál.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!