A Panasonic idei terve tévéfronton: egész pályás letámadás

A nemzetközi bemutatón nézhettük meg a friss modelleket, amelyek számos érdekességet tartogatnak.

Hirdetés

OLED és jövőkép

OLED

A végére hagytuk a legizgalmasabb témakört, azaz az OLED televíziókat. A Panasonic továbbra is kitart az LG Display által gyártott panelek mellett, tehát idén még biztosan nem lesz Samsung Display kijelzős QD-OLED tévéjük. Az MZ2000 nevű csúcsmodellel a cél kimondva az volt, hogy a világ legjobb tévéjét alkossák meg. Ennek érdekében mikrolencsés OLED kijelzőt alkalmaztak, amelynek fényereje akár 70 százalékkal nagyobb lehet a korábbinál.

Az idei OLED tv választék
Az idei OLED tévéválaszték [+]

Ráadásul, mint ahogyan azt Hirofumi Shimizu, a cég vezető fejlesztője elárultra, kicsit át is alakították az LG-től vásárolt panelt. A fő cél a hűtés hatékonyságának javítása volt, amivel még tovább tudják fokozni a fénysűrűséget. Ennek következtében pedig kevésbé tűnnek fakónak a színek egy világos szobában, valamint látványosabb a nagy dinamikatartományú tartalmak megjelenítése.

Nagyon meggyőzőek az OLED tévék
Nagyon meggyőzőek az OLED tévék [+]

Az MZ2000 természetesen 4K felbontású, megkapta a cég legfejlettebb képfeldolgozó processzorát, 120 Hz a képfrissítési rátája, és támogatja a G-Sync, illetve a FreeSync használatát. A Technics mérnökei által fejlesztett integrált hangrendszerrel látták el, aminek részét képezik a közvetlenül a nézők felé irányított hangsugárzók, a függőlegesen pozicionált hangszórók, valamint egy beépített mélynyomó is.


[+]

Megnézhettük működés közben, és ennek alapján tényleg egy remek televíziónak tűnt, egy olyan modellnek, amelyik képes lehet beteljesíteni tőle elvártakat, tehát hogy ott legyen az év legjobb tévéi között. Ezen kívül lesz még három OLED televízió (MZ1500, MZ980, MZ800) az idei kínálatban, de ezek értelemszerűen valamivel szerényebb tudásúak. Egyébként működés közben ezekkel se volt semmi probléma, értelemszerűen egy kicsit kevésbé jó a színpontosságuk, kisebb a fényerejük, és a hangrendszerük sem olyan nagy teljesítményű.

Mit várhatunk a jövőben?

A jelek szerint a Panasonic továbbra is aktív szereplője kíván maradni a televíziós piacnak, egyáltalán nem úgy tűnik, mintha a vállalat arra készülne, hogy szép lassan leépíti ezt az ágazatot. Maguk a termékek is abszolút életképesek, és a vállalat munkatársai is teljesen bizakodóak, pozitívak voltak az eseményen. Az Activision Blizzarddal kötött együttműködés, illetve az Amazon felbukkanása a Panasonic környékén pedig szintén azt sejteti, hogy a patinás japán konszernnek komoly tervei vannak a jövőre nézve. Ennek pedig tényleg csak örülni lehet!

elefant

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés