Panasonic és a tévék
Elmúltak már azok az idők, amikor a Panasonic globálisan az egyik legerősebb tévégyártó volt, de ettől függetlenül érdemes odafigyelni a cégre, hiszen Európában és Japánban a prémium kategóriában továbbra is igen komoly pozíciókkal bírnak, és a világ számos pontján, így nálunk is vannak a márkának elkötelezett hívei.
A konszern a fejlesztésekre hagyományosan nagy figyelmet fordít, és ennek köszönhetően az aktuális csúcsmodelljük mindig ott volt az adott év legjobb készülékei között. A cég a legendás Berlin Union filmstúdióban mutatta be legújabb televízióit egy nemzetközi eseményen, ahol azt is elárulták, hogy melyek voltak a fő szempontok a legújabb fejlesztések során.
Hirdetés
Film és játék
A Panasonic a fejlesztések során két fő célcsoportot jelölt ki: a filmrajongókat és a gamereket. Ez azt jelenti, hogy alapvetően arra helyezték a hangsúlyt, hogy az ő igényeiket elégítsék ki, legalábbis a magasabb kategóriás modellek esetében. A film kiemelése egyáltalán nem meglepő, hiszen a japán vállalat régóta hangsúlyozza, hogy ez a terület mennyire fontos, és ennek érdekében évek óta közösen dolgoznak a hollywoodi stúdiós szakemberekkel, akiknek meglátásait figyelembe veszik a termékek fejlesztése során.
Egy ideje már kacsintgatnak a gamerek irányába is, de ekkora hangsúlyt azért nem kapott ez a szegmens eddig, mint most. Hogy a dolgot mennyire komolyan gondolják, azt jól mutatja, hogy az eseményen nagy csinnadrattával jelentették be, hogy szoros együttműködési megállapodást kötöttek az Activision Blizzarddal. Az is kiderült, hogy a Panasonic lesz a Diablo IV hivatalos tévés partnere, ami számos kommunikációs felületen megjelenik majd. A magasabb kategóriás 2023-as televíziókban több olyan újdonság is lesz, ami a játékosoknak kedvez.
Ezek közül a legfontosabb mindenképpen a G-Sync technológia támogatása. Emellett azt is kiemelték, hogy sikerült radikálisan csökkenteni a bemeneti késleltetés mértékét, de ezzel kapcsolatban sajnos konkrét adatokat nem árultak el. Ezen kívül érdemes kiemelni a Dark Visibility Enhancer nevű eljárást, amelynek aktiválásával az árnyékban bujkáló ellenfelek felderítése válik könnyebbé. Megalkottak egy külön kezelőfelületet is, amin csak olyan paraméterek és funkciók érhetőek el, amelyek a játékosok számára fontosak lehetnek. Ehhez hasonlót már láttunk más gyártóknál, de ez mindenképpen egy hasznos szolgáltatásnak tűnik. Az pedig a hab a tortán, hogy a hangmódok közé is bekerültek kifejezetten a játékok számára optimalizált profilok.
Dizájn
Nem is olyan régen még a Panasonic intenzíven kísérletezett különféle extrém dizájnmegoldásokkal a televíziós szegmensben, azonban ezt a vonalat mára teljesen elengedték. A 2023-as televíziók legalábbis meglehetősen konzervatív (hadd ne mondjuk, hogy unalmas) külsővel bírnak.
Akad egy-két termék, így például az MZ2000 névre hallgató csúcsmodell, amely alá egy hangrendszert pakoltak, de ezt a megoldást már láttuk évekkel ezelőtt is ugyanebben a formában. Az viszont kifejezetten tetszett, hogy jó pár olyan televíziót állít hadrendbe a vállalat, amelynek képernyője forgatható a nyakon, hiszen ez manapság egyáltalán nem számít általánosnak. Akadnak olyan vállalatok, amelyek a csatlakozókat egy külső dobozra pakolják, aminek köszönhetően azok könnyebben elérhetőek, azonban a Panasonic nem tartozik közéjük, azaz a japán cég televízióin a csatlakozók minden esetben a hátlapon találhatóak meg.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!