Hirdetés

Packard Bell MX67 notebook

Nevem Bell. Packard Bell

A Packard Bell jól csengő márkanév. Még a laikusok is azonnal kapcsolnak, ha más nem, a híres feltaláló, Alexander Graham Bell révén, azok pedig, akik elsőként egy számítógépen látják feltűnni a logót valamelyik áruházi barangolásuk során, talán a világ egyik vezető PC-gyártójával, a Hewlett-Packarddal hozzák összefüggésbe a márkát – teljesen alaptalanul.

A Packard Bell a PC-piac egyik nagy túlélője, egyesek szemében fekete bárány, mások szerint ügyes manőverező. Tény, hogy az 1986 óta zömében belépőszintű PC-kben utazó vállalat történetében számos váratlan fordulat állt be, a piaci manőverek és tulajdonosváltások eredményeként ma a holland Packard Bell BV áll a márka mögött, amely gyakorlatilag már csak Európában képvisel markáns jelenlétet, a régió bizonyos országaiban esetenként komoly befolyással.

A legfrissebb pletykák szerint a tulajdonosváltások sora nem ért véget 2006-ban, újabban a kínai Lenovo és a tajvani Acer (a világ harmadik legnagyobb PC-gyártója pozíciójáért versengő két vállalat) is komolyan érdeklődik a márka iránt, melynek súlyát jól jelzi, hogy a Lenovo az európai terjeszkedés egyik kulcsát látja a felvásárlásban, az EMEA piacokon enélkül is sikeres Acer viszont leginkább a kínai márka erősödését akadályozná meg a Packard Bell beolvasztásával.


[+]

A Packard Bell számítógépeket közben – elsősorban a jól csengő márkanévnek és az ezzel párosuló barátságos árcímkének köszönhetően – Európában viszik, mint a cukrot, a hazai áruházláncok prospektusai is tele vannak a holland cég konfigurációival. A nyár végén a márkanév egy képviselője így óhatatlanul eljutott a Prohardver! tesztlaborjába is, hogy ezúttal a marketingtrükköket félretéve tüzetesebben is megvizsgálhassuk, hogy a jól kitalált brand mögött milyen termék áll valójában.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés