Hirdetés

2018. november 18., vasárnap

Útvonal

Tesztek » Videokártya rovat

NVIDIA GeForce GTX 1080 teszt: a 4K játékok kapujában

Az NVIDIA izomkártyáját az MSI és az ASUS produkciójában is megvizsgáltuk.

Tesztkonfiguráció, fogyasztás

Tesztrendszerünkben semmi nem változott, az alaplap szerepét egy ASUS X99 PRO modell töltötte be, míg a processzor feladatát egy fixen 4 GHz-re tuningolt Intel Core i7-5960X kapta meg, hogy minél többet ki tudjunk passzírozni a VGA-kból. A rendszermemória mérete 32 GB, ami a HyperX Fury típusú DDR4 modulból, összesen négy darabból állt össze, így azok négycsatornás üzemmódban, 2666 MHz-en hasítanak. Az egyre csak hízó játékok miatt SSD-ből kénytelenek voltunk egy 500 GB-os modellt választani, egészen konkrétan egy Samsung 850 EVO-t használtunk ezúttal is.

Tesztkörnyezet
Videokártyák ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 8 GB (GeForce driver 368.39)
MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G (GeForce driver 368.39)
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti (GeForce driver 368.39)
MSI GeForce GTX 970 (GeForce driver 368.39)
Sapphire Radeon R9 FURY X 4G D5 (Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 Hotfix)
Sapphire Tri-X R9 290X 4G D5 (Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 Hotfix)
Processzor Intel Core i7-5960X (3 GHz) – túlhajtva 4 GHz-en
EIST bekapcsolva; C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva
Alaplap ASUS X99 PRO (BIOS: 2201) – Intel X99 chipset
Memória

HyperX Fury 32 GB (4 x 8 GB) DDR4-2666 (HX426C15FBK4/32)

Háttértár Samsung 850 EVO 500 GB MZ-75E500 (SATA 6 Gbps)
Processzorhűtő Noctua NH-D14 SE2011
Tápegység Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt
Monitor Acer BX320HK 4K (32")
Operációs rendszer Windows 10 64 bit


A tesztkörnyezet (a képen lévő VGA csak illusztráció) [+]

Ami a meghajtóprogramokat illeti, a Radeon kártyákat a legfrissebb, Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 Hotfix driverrel teszteltük, az NVIDIA kártyáihoz pedig szintén az elérhető legújabb, GeForce driver 368.39 meghajtót telepítettük fel. A játékokat háromféle (Full HD, WQHD, 4K, azaz 1920x1080, 2560x1440, 3840x2160 képpontos) felbontásban teszteltük, a képminőséget játéktól függetlenül maximálisra állítottuk. A meghajtóprogramban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást mindig az adott játékban aktiváltuk. Korábbi szavazásunk eredménye alapján mostantól, ahol lehet, DirectX helyett a Mantle leképezőt választjuk a GCN-alapú Radeon kártyák esetében.

Hirdetés

Játékok

  • Tom Clancy's The Division (DirectX 11) – motor: Snowdrop Engine / műfaj: TPS/akció
  • GTA V (DirectX 11) – motor: R.A.G.E. / műfaj: TPS/akció
  • Sniper Elite 3 (DirectX 11/Mantle) – motor: Asura / műfaj: FPS/akció
  • Thief (DirectX 11/Mantle) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS/akció
  • DiRT Rally (DirectX 11) – motor: EGO Engine 3.0 / műfaj: autóverseny
  • Middle-earth: Shadow of Mordor(DirectX 11) – motor: LithTech Jupiter EX / műfaj: TPS
  • Ashes of the Singularity (DirectX 12) – motor: Nitrous / műfaj: RTS/stratégia
  • Total War: Warhammer (DirectX 12) – motor: Warscape Engine / műfaj: RTS/stratégia
  • Hitman (DirectX 12) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS/akció

A mérésekhez használt játékok palettáját ismét megváltoztattuk kissé, és több új cím is szerepel, köztük olyan forró is, mint a Tom Clancy's The Division. Ez utóbbi csak DirectX 11-et támogat, de mostantól a VGA-tesztekből a DirectX 12-t támogató programok sem hiányoznak. Ilyen például a Hitman, a Total War: Warhammer és a legelső DX12-es cím, az Ashes of the Singularity (amelynek a napokban megjelent legfrissebb, 1.20-as verzióját használtuk).

A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében minden játéknál a beépített benchmark toolt használtuk, és az ezek által rögzített eredményeket jegyeztük fel. A grafikonokat a minimum képkockák értékei alapján rendeztük csökkenő sorrendbe, ahol a mindenkori nagyobbik felbontás az elsődleges szempont.

Fogyasztás

A fogyasztást konnektorba dugható, digitális VOLTCRAFT Energy Logger 4000 készülékkel vizsgáltuk. A grafikonon az egyes videokártyákkal kiegészített rendszerek fogyasztása látható alaplappal, processzorral, táppal és a többi alkatrésszel együtt, de természetesen a monitor nélkül. A méréseket a Sniper Elite 3 benchmarkja alatt végeztük, mely 3840x2160-as felbontásban került lefuttatásra. Játékkal terhelt mérés közben meglehetősen sűrűn és gyorsan ingadozik a fogyasztás, ezért ide egy olyan értéket próbáltunk regisztrálni, ami a legtöbbször villant fel az eszköz kijelzőjén, vagyis nem a csúcsértéket jegyeztük fel.


[+]

A GeForce GTX 1080 kártyák fogyasztása nagyon kedvező lehetne a többi VGA-hoz képest, ha nem lennének még furcsaságok, amelyek javításra szorulnak. Az Asus kártyájának a videolejátszás az Achilles-sarka, ugyanis a fogyasztás jelentősen, nem várt mértékben emelkedik. Még furcsább, amit az MSI kártyája produkált (tuninggal és anélkül is): a megjelenítő lekapcsolásával a fogyasztás nem csökken, hanem helyette 14 wattal megugrik. Nyilvánvalóan ezeket a hibákat szoftveresen majd korrigálják az érintett gyártók.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.