Hirdetés

Need for Speed Shift - teszt

Hirdetés

Végre egy jó NFS...

Talán nem mondok újat azzal, hogy a Need for Speed sorozat már évek óta nem a régi, hiszen legutóbb az Undercover rész igencsak középszer lett mind az NFS-ek között, és mind a stílusában egyaránt. Hiába volt ott reklámarcnak az egzotikus szépségű Maggie Q. A Pro Streetről pedig nem lehetett eldönteni, hogy most árkád vagy szimulátor akar lenni, hiszen olyan összecsapott szoftver lett. Az EA végre észhez kapott, és az utóbbi évek Need for Speed-es baklövései után most felkérte a Slightly Mad Studios srácait, hogy ők fejlesszék tovább a NFS franchise-t Shift alcímmel ellátva, úgy, hogy ezzel a casual és a hardcore játékosok igényeinek is eleget tegyenek.

A Shiftből ezúttal hiányoznak a nagymellű, dögös topmodellek, kimaradtak az illegális versenyek, a jópofa zsarus üldözések (sajnos) és nincs szabadon bejárható, off-road terület és történet sem; helyettük a versenyvilágba próbál teret hódítani az újítani akaró produkció, több-kevesebb sikerrel. De azért valljuk be, az alapkoncepció mégsem bukott ügy! Pro Streethez viszonyítva semmiképpen sem! Sőt, a Shift szinte teljes mértékben, élvezetes vezetési élményt kínál az árkád és a szimuláció határain belül a játékosok számára. Erre az arany középút a megfelelő kifejezés. De mégis azt mondom, hogy a NFS-beli tapasztalataimból és a Shift játékmenetéből ítélve sokkal inkább a szimuláció felé próbál utat nyitni. Célunk a játék során nem más lesz mint a nyerés, illetve a jobbnál jobb és szebbnél szebb autók begyűjtése. Történet tehát egyáltalán nem lesz, a pénz gyűjtögetése sokkal fontosabb eleme a játékmenetnek.

Amikor megpillantottam az indítás után a játékszoftver menüjét, kissé meghökkentem, mert nem tudtam eldönteni, hogy most ténylegesen egy autós játékot indítottam el vagy éppen a Dead Space horror játékot. Hogy miért is? A menü felépítése és zajkeltése ugyanis nagyon hajaz az inkább horror játékokra jellemző klisékre, persze jó értelembe véve a klisé szót. A menűben szereplő háttér sötét, borús, de a menüs motorhangok kellőképpen hangulatosak lettek, azt azért meg kell hagyni.

A karrier indítása után rögtön egy teszt pályán kell kipróbálnunk a Shift reklám autóját, amely végeztével a gép kivizsgálja a tisztelt játékos vezetési képességét a pályán nyújtott teljesítmény alapján, s ennek megfelelően belövi a játék nehézségi szintjét, valamint különböző segédleteket is nyújt, pl. a helyes íven haladást és az automatikus fékezést. Ez nagymértékben függ attól, hogy hogyan vezettünk az adott tesztpályán a gyönyörűséges BMW-vel. Érdemes úgy hagyni a gép által beállított értékeket, hiszen sokszor meg fog gyűlni a bajunk az előzésekkel, a kanyarodásokkal, sőt még a gyakori fékezéssel is akadhatnak majd problémáink. Ezek a beállított paraméterek pedig nagyban megkönnyítik vezetésünket, de tetszés szerint megváltozhatóak a Tuning menüben.

Férfiasan bevallom, hogy csak második nekifutásra sikerült úgy beállítani a nehézségi értékeket, hogy teljesíteni tudjam a harmadik szintet, ahol már igen csak nagy vezetési tudással kell rendelkeznünk. Szándékosan úgy vezettem a tesztpályán, hogy a gép eleve hülye pilótának tituláljon, s így az automatikus fékezés és a helyes íven haladás is be volt kapcsolva az egész játékmenet során, természetesen könnyű fokozaton, amit a játék vége felé már kezdtem nagyon is megbánni. Gyakorlott autós játékosoknak, főleg sim-barátoknak a közepes nehézségi szintet merem ajánlani, de kezdőknek szigorúan a könnyű fokozatot. A bajnokság végeztével nyugodtan lehet folytatni a különböző segédletek nélkül is, hiszen annyira megszokható az autók írányítása több mint 100 győzelem után, hogy a zsigereinkben lesznek a "shift-beli reflexek" is. Persze nem úgy mint az elején…

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt