Hirdetés

Modkörkép: Third Age - Total War

"Ezek nem gyülevész orkok, hanem uruk-haiok! Vastag a páncéljuk, széles a pajzsuk...."

Bevezetés, alapok

A Gyűrűk Ura univerzumot a játékvilág már elég szépen kivesézte. Kaptunk már stratégiai játékot, mmo-t, akciójátékot... volt jó és gyengébb próbálkozás. Mégis az eddigi legjobb alkotást nem egy profi, fizetett csapat készítette, hanem lelkes amatőrök. A 2006-ban megjelent Medieval Total War második részéhez rengeteg fantasztikus mod készült megjelenése óta. Ezek közül talán az egyik legjobb Tolkien világába kalauzol el minket.

Az első stratégiai játék, mely a témával foglalkozott egy 1988-as program volt, War in Middle Earth néven futott. A film sikere után elkészült a Battle for Middle Earth első majd második része. A játék inkább taktikai jellegű volt, mint komoly stratégia. Az igazi stratégiamániások igényeit ez nem is elégítette ki maximálisan, ehelyett hosszú és kitartó munkával LotR köntösbe öltöztették eme remek stratégiai játékot. Egy teljes konverzó készült, új frakciók, egységek, világtérkép... Ennek eredménye lett a Third Age, ami 2009 tavaszán jelent meg. A játékot folyamatosan fejlesztik, már a 2.1-es verziónál tart.

Üdvözöllek, Utazó, Középföldén!

Háború dúl Középföldén a hatalomért. Végre itt a lehetőség, hogy beleszóljunk a történelem alakulásába. Szeretnénk, hogy a rohírok bevegyék Vasudvart? Netán Mordor dicső hadaival leromboljuk a Fehér Várost, hogy végleg megtörjük az emberek ellenállását? Nos, erre lehetőségünk lesz. Tizenkét választható frakció áll rendelkezésre. Lehetünk jófiúk, vagy akár gonoszok. Törp nemesek, vagy ork hordák vezérei. Minden rajtunk áll.

Miután kiválasztottuk frakciónkat, indulhat is a játék. Középfölde fogad minket a könyvből és a filmből már jól ismert városokkal. A nevezetes települések egyedi megjelenést kaptak, így azonnal felismerjük őket. Tanácsadónk Gandalf lesz, aki útbaigazításokkal látja el a kezdő játékosokat (apró bug, hogy női hangon szólal meg, az eredeti TW tanácsos hangján, ezt nem cserélték még ki a fiúk.) A játékmenet egy az egyben az eredeti játékot követi. A seregek mozgatása, a város menedzsment nem változott. Érdemes azonban megemlíteni, hogy a városokban építhető épületek szintén egyedi megjelenést kaptak. A készítők kivették a kereskedőket és a papokat, így már nem kell nyűglődni velük. A diplomaták, kémek, gyilkosok természetesen maradtak a helyükön, és jó szolgálatot is fognak tenni nekünk. A seregek irányítását ezúttal is érdemes nemesekre bízni. Lehetőségünk lesz arra, hogy Boromir, Faramir, vagy akár Aragorn vezesse seregünket dicsőséggel a harcba.

A kard napja, a vér napja jő!

Hirdetés

A játék leglátványosabb elemei természetesen az ütközetek. A modderek kiváló munkát végeztek. Minden egység mintha a filmből lépett volna ki. Csillogó gondori páncélok, uruk hai orkok a fehér kéz jelét viselve. A játék első szakaszában nem találkozunk igazán különleges ellenfelekkel. Természetesen a játék későbbre tartogatja az igazi nagyágyúkat (még egy balrog is előkerül). Trollok, olifántok is tiszteletüket teszik a harctereken. A Battle for Middle Earth csatajelenetei egyszerű kis gyerekjátéknak fognak tűnni. Itt tényleg lehetőségünk nyílik majd arra, hogy több száz (vagy akár ezer) rohír lovassal söpörjük el az ostromló orkokat a Fehér Város alól. Saját meglátásom szerint a lovasság erejét némileg visszavették az eredeti TW-hez képest, azonban ennek nem látta kárát a játék. Okosan, taktikusan kell velük manőverezni. Bölcs hadvezér amúgy sem vezeti lovasait egyenesen a lándzsások falába. A győzelem kulcsa a manőverezés, illetve az, hogy lovasainkat időben visszavonjuk a húsdarálóból.

Diplomácia
Minden birodalom rendelkezik ősi szövetségesekkel, akiknek lojalitását nehéz megingatni. Persze akadnak ősellenségek is, egy Gondor-Mordor szövetséget összehozni, hát... az már már a lehetetlenség határát súrolja.

Zene
Ebben nincs hiba. Egy az egyben a filmben hallható zenéket használták a srácok.

A TW sorozat számomra egyik legjobban kedvelt eleme a töltőképernyőn megjelenő idézetek. Szerencsére ebben a készítők hűek maradtak a régi hagyományokhoz, ráadásul az idézeteket a könyvből vették, nem a filmből.

Frakciók, összegzés

Frakciók:

Gondor
Kiváló gyalogsággal rendelkeznek, akik minőségi nehézpáncélzatot viselnek. Hátrányuk, hogy viszonylag csekély választékban áll rendelkezésükre lovasság. Az egyik legnehezebb “jó” frakció. Alap esetben két frontos háborút kell vívnunk, viszont ha nem segítjük északi szomszédainkat (Rohan), könnyen Vasudvarddal is szembekerülünk.

Rohan
Lovasnemzet, így egyértelműnek tekinthető a kiváló lovasság. Nagy, nyílt terepeken érzik jól magukat. Igazán erős gyalogságban némileg hiányt szenvednek.

Silvan Elves
Az erdei elfek kiváló íjászokkal, és univerzális gyalogsággal rendelkeznek. Lovasságra viszont náluk ne alapozzunk.

High Elves
Az elfekhez hűen jó íjászaik vannak, és kiválóan képzett gyalogosaik.

Dwarves
Azoknak ajánlott faj, akik szeretik az igazi keménylegényeket. Középfölde legjobban felszerelt, és legerősebb nehézgyalogosait irányíthatjuk. Lovasság, íjászok... BAH! Egy igazi törp a közelharcban hisz.

Dale
Kevéssé ismert emberi birodalom (A hobbit olvasóinak lehet ismerős). A seregükről nem mondható el semmi különleges. A hadseregükben megtalálhatóak jó minőségű íjászok, gyalogosok, és lovasok.

Eriador
Az északi régiót Numenorról származó emberek lakják. Erős íjászaikkal, és jó teljesítményű könnyű gyalogsággal vonulnak a harcba. Igazán erős nehézpáncélos gyalogsággal nem rendelkeznek.

Isengard
Vasudvard legerősebb csapatai az uruk-hai-orkok. Az orkok jól páncélozott erős gyalogságból állnak, hosszú lándzsáiknak köszönhetően kiválóan alkalmasak az emberi lovasság feltartására. A megszokott lovasnépség nem az erősségük, azonban a farkaslovasok kitesznek magukért a harcmezőn.

Orcs of the Misty Mountains
A Ködhegység lakói ősellenségei a törpéknek. Erős nehézgyalogságuk, barlangi trolljaik méltó ellenfelei a törpe gyalogságnak.

Mordor
Szauron seregének derékhadát orkok adják, rengeteg ork... A trollok pedig igazi tömegpusztítók: személy szerint még nem találtam meg az ellenszerüket, így bölcsen igyekszem kerülni velük a kontaktust, és húzni-halogatni a találkát. Amíg lehet az íjászok puhítják őket.

Harad
A Gondort délről fenyegető birodalom. Ők rendelkeznek az igazi szuperfegyverrel, az olifántoknak ugyanis nem sok minden állhatja útját. Ezek az egységek feledtetik azt, hogy nincs túl sok nehézfegyverzettel ellátott alakulatuk.

Rhun
A keletről érkező nomád törzsek erőssége a nehézlovasság és a haderejük mobilitása.

A játék futtatásához szükség van a játék kiegészítőjére is (Kingdoms), na meg egy apró trükkre. A Total War könyvtárában található mod mappában át kell nevezni a third age mappáját, egy meglévő kampány nevére (pl.: third age - british isles). Ezután a kampány választó menüben, ha a a british isles-t választjuk (vagy amelyiket átírtuk), a mod indul el.

A mod-ot bárkinek bátran tudom ajánlani. A Third Age örökölte a TW sorozat összes erősségét, és persze gyengeségét is. Igazi stratégiai játék grandiózus ütközetekkel.

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt